کد خبر 1363890
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مدیریت تشریفاتی ماجدی در فدراسیون فوتبال

در حالی که کامرانی‌فر از بازی قطعی تیم ملی فوتبال ایران با یکی از ۲ تیم آرژانتین یا برزیل می‌کند، سرپرست فدراسیون فوتبال از انجام چنین بازی بی‌خبر است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های آمریکا و انگلیس همگروه شده و باید منتظر بماند تا دیگر حریفش که از بین تیم‌های ولز، اسکاتلند یا اوکراین خواهد بود مشخص شود. با توجه به اینکه سبک بازی انگیس و آمریکا تلفیقی از  سرعت و قدرت است انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال به دنبال بازی با تیم‌هایی باشد که نوع فوتبال‌شان بی‌شباهت به این دو تیم نباشد؛ اما به نظر می‌رسد در روزهایی که این فدراسیون در اوج بی‌ثباتی به سر می‌برد تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص بازی‌های تدارکاتی در حال انجام است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به لحاظ فنی فایده‌ای برای تیم ملی نخواهد داشت.

حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در اظهارنظری که هفته گذشته داشت در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال عنوان کرد: "برزیل و آرژانتین یک دیدار عقب افتاده در مقدماتی جام‌جهانی دارند که قرار است در قطر برگزار شود. با یکی از این دو تیم صحبت شده تا با آنها یک بازی تدارکاتی انجام بدهیم. " اظهارنظر کامرانی‌فر در شرایطی انجام شد که سبک بازی برزیل و آرژانتین هیچ شباهتی به سبک بازی تیم‌های همگروه ایران ندارد. برزیل و آرژانتین دارای بازیکنان تکنیکی هستند که حرکات فردی در سبک بازی آنها حرف اول را می‌زند؛ در حالی که سبک بازی تیم‌های آمریکا و انگلیس بر اساس فوتبال سریع و قدرتی است.

پیش از این عنوان شده بود که بازی دوستانه با نیوزلند قطعی شده است؛ تیمی که در رنکینگ فیفا در جایگاه صد و یکم قرار دارد و قطعا نمی‌تواند حریف تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی فوتبال باشد. در دوره‌های پیشین هم فدراسیون فوتبال در پیدا کردن حریفان تدارکاتی با مشکل مواجه بود و حتی کار به جایی رسیده بود که برخی کشورها تیم‌های دوم یا حتی سوم را برای بازی دوستانه به ایران می‌فرستادند.

هر چند بعید است تیم ملی ایران بتواند با تیم‌هایی همچون آرژانتین یا برزیل بازی دوستانه‌ای داشته باشد؛ اما حتی در صورت تحقق این مسئله بازی با چنین تیم‌هایی نه تنها به سود تیم ملی نخواهد بود؛ بلکه باعث سردرگمی تیم ملی به لحاظ تاکتیکی نیز می‌شود. ملی‌پوشان فوتبال ایران بیشتر از هر چیزی به بازی با تیم‌های اروپایی که فوتبال منظم، اساس کار آنهاست نیاز دارد؛ نه بازی با تیم‌های برزیل و آرژانتین که سبک بازی‌شان هیچ شباهتی به بازی تیم‌های همگروه ایران در جام جهانی ندارد. اتفاق عجیب‌تر اینکه حتی سرپرست فدراسیون فوتبال هم در جریان بازی‌ دوستانه با برزیل یا آرژانتین نیست. وی در این خصوص گفت:"در این رابطه چیزی نمی‌دانم و اگر کامرانی‌فر گفته از خودش بپرسید. چیزی را که قطعی شود ۱۰۰ درصد اعلام خواهیم کرد."

مدیریت تشریفاتی ماجدی در فدراسیون فوتبال

اینکه چرا سرپرست فدراسیون فوتبال از موضوعات مهمی همچون بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال بی خبر است نشان دهنده واقعیتی تلخ به نام سوءمدیریت است. نکته مهم در انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا توافقات مالی است که انجام می‌شود؛ توافقاتی که بخش زیادی از آن به درآمدهای تبلیغاتی، پخش تلویزیونی و همچنین مبلغی که باید به یکی از فدراسیون‌های برزیل یا آرژانتین باید پرداخت کرد اختصاص دارد. اینکه کامرانی‌فر از انجام بازی با آرژانتین یا برزیل با قطعیت صحبت می‌کند؛ اما ماجدی از چنین بازی دوستانه‌ای بی خبر است به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کامرانی‌فر که با کمترین تجربه مدیریتی توانست به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال منصوب شود این روزها به همه کاره این فدراسیون تبدیل شده است. تبعات این مسئله در حال حاضر قابل مشاهده نیست؛ اما شاید یکی دو سال دیگر از قراردادهایی رونمایی شود که تبعات زیادی برای فوتبال کشور به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس