قالیباف: امیدوارم تلاش دستگاه‌ها در مهار گرانی‌ها به نتیجه برسد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه گرانی‌ها در تورم ناشی از عملکرد دولت‌های پیشین است اما این مسئله وظیفه دستگاه‌های مربوطه را در کنترل قیمت‌ها نفی نمی‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 28 فروردین ماه) در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مجموعه‌ای از تذکرهای اخلاقی عمیق و توصیه‌های کاری دقیقی بود که راه عبور از مسیر پرپیچ‌وخم کارآمدی نظام را نشان می‌دهد.

وی افزود: در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت مسئولیت تکلیفی برای عموم مسئولان کشور محسوب می‌شود.

ببینید:

عکس/ قالیباف شب ولادت امام حسن(ع) به کجا رفت؟

رئیس مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس این رهنمودها را باید به‌طور ویژه نصب‌العین قرار دهند، چرا که در بسیاری از مناطق کشور نمایندگان در نظر مردم نزدیکترین نمونه از مسئولان کشوری هستند و کار درست و غلط یک نماینده نقش مؤثری در اعتماد مردم به کلّیت نظام خواهد داشت.

قالیباف بیان کرد: با توجه به اهمیت زیاد برنامه هفتم توسعه، مجلس یازدهم معتقد است با تعیین پیشران اصلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مدل برنامه‌نویسی برنامه هفتم متحول شود تا به‌جای کلی‌گویی و تصویب مجموعه‌ای از احکام آرمانی غیرقابل دستیابی، برنامه‌ای عملیاتی را تصویب کنیم که همه ظرفیت‌های کشور را بر اولویت‌های مشخص، هماهنگ و هم‌افزا کند.

عملکرد دولت‌های پیشین، وظیفه دستگاه‌های مربوطه در کنترل قیمت‌ها را نفی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا از سال گذشته بحث‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌ها صورت گرفته است و مجلس آماده است هماهنگ و هم‌افزا با دولت در اسرع وقت این برنامه را به تصویب برساند، اظهار داشت: ان‌شاءالله با عمل به توصیه‌های اخلاقی، شخصی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های کاری ایشان بتوانیم بیش از پیش در ایفای وظیفه مسئولیت خود در پیشگاه مردم سربلند باشیم.

ببینید:

فیلم/ قالیباف: امیدوارم گرانی‌ها هرچه زودتر مهار شود

رئیس مجلس گفت: در ادامه، نکته بسیار مهم دیگری که لازم است مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد، وضعیت گرانی‌ها مخصوصاً اقلام اصلی، معیشت و رفاه مردم است. درست است که ریشه گرانی‌ها در تورم ناشی از عملکرد دولت‌های پیشین است اما این مسئله وظیفه دستگاه‌های مربوطه را در کنترل قیمت‌ها نفی نمی‌کند و امیدوارم تلاش‌های شبانه‌روزی آنها در مهار زدن بر افسار گرانی‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و نگرانی‌های مردم در تأمین معیشت برطرف شود.

قالیباف در ادامه همچنین به محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینیان و هتک حرمت مسجدالاقصی پرداخت و گفت: کشتار هدفمند مردم مظلوم فلسطین به‌دست جنایتکاران صهیونیست و هتک حرمت مسجدالاقصی را به‌شدت محکوم می‌کنیم که این قبیل اقدامات بیانگر ترس روزافزون رژیم اشغالگر صهیونیستی از مقاومت شجاعانه مردم فلسطین است. به اشغالگران هشدار می‌دهیم که آتش خشم تاریخی مسلمانان از هر زمانی شعله‌ورتر شده و مجازاتی سخت و درهم‌کوبنده در انتظار آنهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه خون شهید، راه حق را آشکار، مجاهدان فی سبیل الله را مصمم و صف منافقان را از مؤمنان جدا می‌کند، گفت: فلسطین بیدارتر از همیشه است و ناقوس مرگ اشغالگران و متجاوزان به صدا درآمده است. جوانان مسلمان به‌خصوص جوانان مجاهد فلسطینی به‌لطف خداوند، انتقام برادران و خواهران خود را از صهیونیست‌های آدم‌کش و غاصب خواهند گرفت و جمهوری اسلامی ایران تا دستیابی به هدف نهایی و با تمام قوا، پشتیبان انتفاضه نوین مردم عزتمند و شجاع فلسطین خواهد بود و جبهه متحد و مقتدر مقاومت در سراسر جهان، نقشه‌های دشمن صهیونیست را نقش بر آب خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه دولت‌های کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان باید هم‌صدا با ملت‌های بیدار و غیور خود، جنایت‌های رژیم اشغالگر و رو به زوال صهیونیستی را محکوم کنند، خاطرنشان کرد: بدون شک دولت‌هایی که در برابر قتل فلسطینیان سکوت کرده‌اند، در نظر مسلمانان همدست جنایتکاران هستند. هر کسی که امروز در عمل پشتیبان مردم فلسطین نباشد و برای قطع ید جنایتکاران صهیونیست اقدامی نکند، به محاربه با خدا برخاسته است و هرچند روزه بگیرد و نماز بگذارد، همانا که جز این نیست که خداوند از دوستی ورزیدن با کسانی که با شما در دین جنگیده‌اند و از سرزمین خود بیرونتان رانده‌اند و یا در بیرون راندنتان همدستی کرده‌اند، شما را بازدارد و هرکه با آنها دوستی ورزد از ستمکاران خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    مفهومش ?
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      مفهومش همون قتل عام فلسطینی ها بود بقیه اش باد هواست
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 0
    امیدوار باش
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    آنچه مسلم است، ایده خنثی سازی تحریمها، بدون برچیدن فساد اقتصادی در نهادها و نابود کردن انواع مافیا و رفع موانع تولید داخلی نست، ولی حمایت از تولید داخلی در صورتی موفق خواهد بود اصل رقابت پذیری و جلوگیری از انحصار و اجحاف به مصرف کنندگان باشد و این تنها با آزادی واردات کنترل کالاهای مورد نیاز کشور با عوارض منصفانه (مثلا10%)ممکن است
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 0
    جناب قالیباف مسئولیت گرانی ها صرفاً گردن مسئولین اجرایی نیست بلکه متوجه قوه مقننه که جنابعالی ریاست آن را بر عهده دارید و همچنین قوه قضاییه نیز می باشد. مجلس با تصویب قانون های که کارشناسی شده نیست باعث گرانی می شود از جمله مخالفت با وارادات خودرو که چندین سال است از سوی مجلس مخالفت می شود، باعث افزایش سرسام اور بازار خوردو شده است. تصویب افزایش حقوق کارگران و کارکنان دولت تورم زا بوده و باعث افزایش قیمت کالا شده است. قوه قضاییه با عدم برخورد با متخلفین از جمله گران فروشان و محتکرین عملاً دست آنان را بازگذاشته اند تا بیشتر به اقشار کم درآمد و کم برخوردار فشار وارد کنند . خلاصه کلام اینکه باید روسای قوا اراداه و جدیت بیش از بیش داشته تا در رفع مشکلات بویژه رفع مشکل گرانی موفقیتی حاصل شود و گرنه اوضاع روز بروز بدتر خواهد شد
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. اگر این واحد جدید معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف شود، در این لحظه معادل ۱۷۶۰ تومان (۱۷۶۰۰ ریال) بوده، و یک دلار آمریکا نیز در همین لحظه، تقریباً معادل ۱۶ واحد جدید پول ملی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره براساس تعریف قانونی، هزار واحد جدید پول ملی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل واحد جدید تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های این واحد، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به این پول همیشه ثابت است، و قیمت ارز به این پول نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
    • رزا US ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      اولا به ازاى هر يک تومان که در دست مردم است بانک مرکزى بايد معادل آن پشتوانه طلا و نقره يا ارز خارجى در بانک داشته باشد بدون اينکه بخواهد به آن دست بزند که همچنين مطلبى اصلا در حال حاضر وجود ندارد و بانک مرکزى بنا به اراده دولت هاى وقت هر چقدر خواستند اسکناس بدون پشتوانه برايشان چاپ و در دسترس مى گذارند که اين خود يک سهم از تورم افسار گسيخته فعلى را شامل مى شود دوم سرمايه هاى در دست مردم بايد به سمت توليد هدايت شوند که به تبع آن کار و شغل ايجاد خواهد شد و ايضا درآمد افزون تر مردم و خريد بيشتر و رونق اقتصاد که باعث کاهش تورم در حدى متعادل خواهد بود سوم در رابطه با سمت و سو ى توليد به شرطى اينکه افراد را مثل توپ فوتبال از اين اداره به آن اداره پاس ندهند و بوروکراسى و کاغذ بازى و پارتى بازى و دهها مانع چوب لا چرخ گذاشتن نباشد.
  • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    نمیدونم والا شماها همیشه امیدوارید
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 3
      ناامیدی از شیطان است
  • جانباز IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 3
    دقيقا" كدام دستگاه ها به مهار تورم تلاش مي كنند ؟؟؟؟؟ !!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟ فقط رييس جمهور محترم اين تلاش را دارند
  • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    6 0
    سلام جناب قالیباف افزایش ویزیت پزشکان و افزایش دیه و افزایش قیمت اینترنت و ..... با امیدوارم کم نمیشود شما در مجلس چکار می کنید؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 0
    مسئول اینهمه گرانی وبازار وحشتناک ماشین و...دقیقا کی هست
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 3
    خطاهای دولت رئیسی طی ۸ ماه نخست دولت رئیسی به محضی که بر سر کار آمد، راهبرد "ناگفتن میراث دولت قبل" را در دستور کار قرارداد. لذا به مردم نگفت که دولتی را: - با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی - بدهی‌ ۱۵۰۰ هزار میلیاردی - صادرات نفت کمتر ۶۰۰ هزار بشکه - پیش‌خوری ارز کل سال ۱۴۰۰ در ۵ ماه اول - سررسید بدهی‌های هر ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ۴ سال - نقدینگی ۹ برابری که از مرز ۴۰۰۰ هزار میلیارد گذشته - تورم نزدیک ۵۰٪ و مهمتر از همه کاهش شدید سرمایه‌های اجتماعی به خاطر فریب‌های بیشمار رئیس دولت تحویل گرفته است. دولت در ادامه خطاهایش از رسانه برای موفقیت‌هایش به خوبی بهره نبرد؛ لذا به خوبی به مردم نگفت که در این چند ماه و با همین شرایط تحریم: - بخشی از بدهی‌های قبل را تسویه نموده - کمتر سراغ استقراض رفته - تجارت خارجی غیرنفتی خود را به بالای ۱۰۰ میلیارد رسانده - دیپلماسی را در اقتصاد فعال ساخته - بر فشار تحریم فلج کننده چیره شده - راه را برای اقتصاد شکوفا در سال ۱۴۰۱ هموار نموده و... البته دولت رئیسی خطاهای دیگری هم دارد که یکی از آنها استفاده از برخی از بانیان وضع موجود در راس و بدنه دولت است و باید جبران کند.
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 0
    کدام دستگاهها دارند گرانی را مهار می کنند ؟؟
  • رزا US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    عجب٬ خوبه که نگفتى خدا به داد گرونى ها برسه
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    درود
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس