معترضان در پاریس یکپارچه شعار می‌دهند: نه «ماکرون» نه «لوپن»

درحالیکه تنها ۸ روز تا دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه باقی مانده است، تعداد زیادی از مردم معترض در پاریس با برگزاری راهپیمایی گسترده ای یکپارچه شعار می‌دهند: نه «ماکرون» نه «لوپن».

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون در حال پوشش زنده تظاهرات مردمی گسترده ای است که علیه هر دو نامزد راه یافته به دورد دوم انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه است.

معترضان در پاریس یکپارچه شعار می‌دهند: نه «ماکرون» نه «لوپن»

تصاویر منتشره از سوی این خبرگزاری از پاریس نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم در پایتخت فرانسه اعم از فعالان حقوق بشر و طرفداران جنبش جلیقه زردها در این تظاهرات گسترده حضور دارند.

معترضان دست نوشته هایی به همراه دارند که با تأکید بر اعتراض به هر دو نامزد دور دوم انتخابات در فرانسه بر آن ها نوشته شده است: نه «ماکرون» نه «لوپن».

حضور نیروهای امنیتی و پلیس نیز در این تجمع مردمی گسترده مشاهده می شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مردم پاریس از راهیابی هر دو نامزد پیروز در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه (که هفته گذشته در این کشور برگزار شد) به دور دوم، ناراضی هستند و تظاهرات کنونی را نیز با هدف نمایش این نارضایتی برگزار کرده اند.

آمارها از حضور و مشارکت مردم فرانسه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه نیز حکایت از استقبال ضعیف مردم دارد.

به گزارش وزارت کشور فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فعلی این کشور با کسب ۲۷.۸۴ درصد آراء پیروز دور اول انتخابات ریاست جمهوری شد. همچنین، مارین لوپن نامزد حزب راست‌گرای افراطی «اجتماع ملی» نیز با اخذ ۲۳.۱۵ درصد در رتبه دوم پس از ماکرون قرار دارد.

ماکرون و لوپن به‌عنوان نامزدهای پیشتاز دور اول، در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت ماه) در دور دوم برای انتخاب به‌ عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه به رقابت خواهند پرداخت.

براساس نتایج نظرسنجی‌ها، توقع می‌رود ماکرون در دور دوم نیز ۵۲ یا ۵۶ درصد آراء را کسب کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    نه ماکرون نه لوپن جانم فدایی پاریس
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    همه جوانان و تحصیلکردگان فرانسه طرفدار جریان سوسیالیست ملانشون بودند. متاسفانه مردم عقب افتاده فرانسه با وجود ملانشون به ماکرون و لوپن رای دادند.
    • DE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      نه عزیز مشکل مردم در اروپا تبلیغات وحشتناک رسانه ای هست که جریان صهیونیست و آمریکا سالها در آن صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند و نفوذ کردند که محال است واقعیت را بشنوند و ببینند و مردم هم هیچ رسانه ی آلترناتیوی ندارند که واقعیت را بشنوند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    آدم دیگه نداره فرانسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس