کد خبر 1361337
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه در پی اعلام نتیجه انتخابات +فیلم

صدها نفر از مردم فرانسه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خود در شهر «رن» تظاهرات کردند که به خشونت کشیده شد.

به گزارش مشرق، در پی اعلام نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و پیشتازی «امانوئل ماکرون» با اختلاف دو درصد در مقابل «مارین لوپن»، تظاهرات گسترده‌ای در شهر «رِن» فرانسه برگزار شد که در نهایت با شکستن شیشه‌های فروشگاهها و به آتش‌ زدن خودروها به خشونت کشیده شد.

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

رسانه‌های محلی فرانسه گزارش کردند که در شهر رن بیش از ۵۰۰ نفر یکشنبه شب به وقت محلی با تجمع در خیابان‌ها، به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری اعتراض کردند و شیشه‌های مغازه‌های اطراف را در هم شکستند.

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

از زمان اعلام نتیجه دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ یکشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ که مطابق آن، ماکرون و لوپن به دور دوم رفتند، صدها نفر در مرکز شهر رن راهپیمایی کردند و خساراتی را در این بین به شهر وارد کردند.

همانند سال ۲۰۱۷، امروز یکشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۲۲، فراخوانی برای تجمع در هنگام اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد. صدها تظاهرات‌کننده در میدان «سنت آن» در رن از میان خیابان‌های تاریخی این شهر تجمع و راهپیمایی کردند.

برخی معترضان با ادامه اعتراضات به سمت نیمه‌های شب، به ویترین مغازه ها حمله کردند و بمب‌های دودزا روشن کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

برآوردها از میزان خسارات وارده به شهر رن نشان می‌دهد در ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته به وقت محلی، تظاهرات‌کنندگان در سراسر شهر خیابان‌ها را با موانع و سطل‌های زباله مسدود کردند و در وسط خیابان‌ها آتش‌ روشن کردند و یک ایستگاه اتوبوس را مورد آسیب قرار دادند. آتش‌نشان‌ها و نیروهای پلیس به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

طبق این گزارش، در حدود ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته، تعداد معترضان به حدود ۲۰۰ نفر کاهش یافت و در مرکز شهر و در کنار میدان جمهوری به تظاهرات ادامه دادند.

«ناتالی آپره» شهردار رن نیز رد پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، این تظاهرات خشونت‌بار را محکوم کرد و نوشت: «دموکراسی خشونت یا خرابکاری نیست و هرگز نخواهد بود».

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

تظاهرات خشونت‌بار در فرانسه بعد از انتخابات +عکس

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یک شنبه در سراسر این کشور برگزار شد و براساس نتایج اولیه شمارش آرا امانوئل ماکرون رئیس جمهور کنونی فرانسه با ۲۸.۴ درصد آراء پیشتاز است و مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی با ۲۳.۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. طبق پیش بینیها ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند. در انتخابات فرانسه هر نامزدی که بتواند ۵۰ درصد به اضافه یک رای را در مرحله اول کسب کند پیروز انتخابات تلقی خواهد شد. 

نتایج نظرسنجیهای پای صندوق نیز نشان داده است که ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه خواهند یافت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علـی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 1
    کن‌فیکون بشن ان‌شاالله این فرانسوی‌های جنایتکار به‌حق این ایام
  • ناظمی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    جالبه! "دموکراسی خشونت یا خرابکاری نیست و هرگز نخواهد بود." این فقط برای کشورهای غربی است ولی سایر کشورها مثل ایران برعکس! کمک به آشوب، غارت و ... عین اشاعه دمکراسی است. مرگ خوبه برای همسایه.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 2
    انتخاباتی با کمتر از 30% مشارکت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس