کد خبر 1363504
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
عاموس یادلین: بن سلمان، اسرائیل را شریک خود می‌داند

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت که ولی‌عهد عربستان سعودی، این رژیم را شریک احتمالی خود علیه جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

به گزارش مشرق، «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار یادداشتی در سایت شبکه ۱۲ این رژیم، خواستار همگرایی بیشتر تل‌آویو با عربستان سعودی شد.

یادلین در این گزارش نوشت، باید موانع موجود بر سر راه عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی از میان برداشته شود؛ زیرا چالشهای امنیتی داخلی و خارجی که این رژیم را تهدید می‌کند، افزایش پیدا کرده است.

پایگاه خبری «الخلیلج الجدید» ضمن ترجمه این گزارش، به نقل از این مسئول صهیونیست گزارش داد، محمد بن سلمان «عملا به صورت صریح گفته است که اسرائیل را شریک احتمالی [ریاض] می‌داند، ولی مشارکت عربستان در هر ائتلاف سیاسی و امنیتی رسمی که شامل اسرائیل باشد، مستلزم پیشرفت زیاد در مسئله فلسطین است».

وی همچنین گفت که توافقات عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهایی مانند امارات و بحرین و عربستان می‌تواند باعث بهبود توان این رژیم برای «مقابله با ایران» شود.

یادلین ادامه داد: «در این روزهای دشوار، مهم است که به افق استراتژی نیز نگاه کرد؛ زیرا بحران روسیه و اوکراین، برای اسرائیل یادآور سختیهای جنگ است. امنیت اقتصادی نیز رو به وخامت است. قیمت انرژی و مواد غذایی هم در حال افزایش است».

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی با این ادعا که توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز، تهدیدی برای افزایش ثبات در منطقه است، درباره نشست «النقب» هم گفت که جای عربستان در این نشست خالی بوده است.

این نشست هفتم فروردین ماه جاری با مشارکت چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب به ‌علاوه آمریکا به ریاست «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در «نقب» در فلسطین اشغالی برگزار شد؛ نشستی که هدف آن تشکیل یک ائتلاف مشترک علیه ایران بود.

یادلین بر این باور است که عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با ریاض، «باعث تثبیت جایگاه اسرائیل در منطقه، تقویت پایبندی آمریکا به برخورد با کارآمدی بیشتر با ایران و برنامه هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای آن است. این مسئله از طریق همکاریهای اطلاعاتی، امنیت سایبری، تصویربرداریهای هوایی و سیستمهای رهگیری پیشرفته ممکن است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    آب گندیده میگرده گودال لجن را پیدا میکند با اینکه انتقاداتی از جمهوری اسلامی دارم ولی درد بلاشون تو سر این عربستان
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    بن سلمان نامسلمان و ناخلف تربیت شده سازمان سیا و دست پرورده آمریکای تروریست است چه انتظار است که با ایران خوب باشد . آن حرامی دین ستیز برای بقای چند روزه مسند و مسئولیت خویش مبادرت به هر جنایتی می کند و به جهت اینکه تحت سلطه استکبار است دست به هر جنایتی می زند و متاسفانه سکوت ذلت بار سازمان ملل و نهاد های بین المللی را شاهد هستیم و همگی خفقان گرفته اند چرا که این بن نامسلمان دهان آنان را با رشوه پلمپ و چشم شان را کور و گوش شان را کر نموده است . امید وارم به زودی زود تاج و تخت این جرثومه فساد که مایه ننگ جهان اسلام است سرنگون و به مجازات عمل خبیثانه اش برسد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس