کد خبر 1363436
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
افزایش قیمت غیر منطقی برنج ایرانی

امرالهی مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی: احتکار و دلال بازی عامل اصلی افزایش قیمت برنج در ایرانی در یک ماه اخیر است. برنج موجود در بازار کشت چند ماه پیش کشاورزان بوده و این افزایش قیمت غیر منطقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    نه عزیزم خودتون را به اون راه نزنید، این نتیجه صحبت های غیر مسئولانه وزیر محترم کشاورزی است که معلوم نیست با چه منطقی و به یکباره اعلام کردد که قیمت برنج ایرانی زیر 50 هزار تومان معنی ندارد.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      اصلا چرا کشوری که مشکل کم ابی داره و توش دلال و مافیا بیداد میکنه و عرضه ی نظارت و کنترل نداره باید برنج کشت کنه؟ فقط برنج فله ای از هند و پاکستان وارد کنید تا قیمت برنج بیاد پایین. فدای سر این مردم که ارز خارج میشه اگه قراره ارزونی واسه مردم در پی داشته باشه.
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 0
      دقیقا ، خود حضرات دولتی اومدن در زیر نویس شبکه خبر عذر خواهی کردند از اینکه با بالا بردن قیمت برنج خارجی باعث افزایش قیمت برنج ایرانی شده بودند / خیلی هم ریلکس گفتند : ببخشید ما فکر می‌کردیم که اگه قیمت برنج خارجی بیاد پایین رو قیمت برنج ایرانی تاثیر. می‌گذاره و اون رو کاهشی می‌کنه بنابراین اومدیم قیمت برنج خارجی رو افزایش دادیم ولی برعکس شد قیمت هر دو (برنج خارجی و ایرانی) افزایش پیدا کرد / نتیجه پیروی از سیاست حمایت صرف از تولید کننده بدون توجه به توان مصرف کننده ، تولید کننده رو حریص کرده و بعضا موجب انحصار داخلی و موجب افزایش قیمت اون شده / عذرخواهی آقایان وزارت کشاورزی جبران گران‌فروشی مغازه داری که گرون خریده نبود و به به تبعش گرانخریدن برنج توسط مصرف کننده نیست / سیاست غلط حمایت صرف از تولید کننده بدون در نظر گرفتن توان مردم سیاست غلط اندر غلط اندر غلط است / ما که زبونمون مو درآورد از بس که گفتیم و به گوش این آقای وزیر کشاورزی نرفت که نرفت / آقای رییس جمهور یا باید سیاست وزیر محترم کشاورزی اش رو تغییر بده یا بالاخره تعارف رو بگذاره کنار و همون‌طور که به مردم قول داده عقد اخوت با کسی در دولت نبسته یه فکری برای این وزارتخانه بکند / تا کی باید مردم تاوان این اشتباهات رو بدهند و آقای رییسی عزیز تو شرمندگی مردم بیاد یارانه ماه رمضان و یارانه عید و ... رو در جبران این اشتباهاتی که منجر به گرانی شده است بمردم بدهد !!؟ / دولت باید از تولید کننده ای حمایت کنه که چشمش به پول هنگفت دلال و تاجری که دنبال دلارهای اونور آبی است نباشه / تولید کننده زیر بار نرفت برنج وارد کنید و ارزان دست مردم برسانید حریف دلال و تولید کننده ای که تولیدش رو به دلال میفروشن نمیشین حریف خودتون که میشین واردات رو افزایش بدین و دنبال افزایش آمار صادرات غیر نفتی که منجر به کمبود یا گرانی کالا در کشور می‌شود نباشید
  • نام آشنا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    برنج دانه بلند پاکستانی که قابل مصرف است و ایرادی هم ندارد در پاکستان کشور کم اب و با امکانات این کشور تولید میشود و پس از انتقال به ایران به مبلغ 30 هزارتومان به فروش میرسد حال برنج ایرانی که در ایران تولید میشود قیمتی بین 70 تا 90 هزار تومان دارد .کدام عقل سلیمی حاضر خواهد شد که برای این برنج این قیمت را بپردازد.میزان برنجی که در کل کشور در فروشگاه های سراسر کشور انبار شده و خریداری هم ندارد برای مصرف سه سال کشور کفایت میکند.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      رودخانه سند آب بسیار زیادی داره و در کل پاکستان از ایران پرآب تره
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    مسئول شدی حقوق میگیری که نذاری دلال و مافیا تو مملکت وجود خارجی داشته باشه و بی نظمی ایجاد کنه چه راحت میگن تقصیر دلاله خجالتم نمیکشن. وجود دلال مساویست با وجود نداشتن شما. حقوقی که از بیت المال میگیرین حرامتون باشه.
  • معرفت IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    برادر خواهشا اجازه بدید فقط و فقط یک روز با این گران فروش ها برخورد نشود چقدر اینها رو اذیت کردین وجلوی کارشون رو در این سالها گرفتین خدا ازتون نگذره
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    انبارش میکنن.احمد شاه قاجار همین کارو میکرد.درحالیکه درهرکوچه ای ده تا جنازه آرمان ایران که ازگرسنگی مرده بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس