کد خبر 1363301
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رعایت فاصله اجتماعی در مراسم شب قدر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم شب‌های قدر اعلام کرد: در آینده نزدیک کلیه خدمات مانند تهیه بلیط و تردد بین شهری منوط به تزریق سه نوبت واکسن خواهد شد.

به گزارش مشرق، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاهد افزایش مختصری در تعداد بیماران کرونا هستیم که الزاماً پیش‌بینی‌کننده موج جدید بیماری نیست.

وی افزود: مرجع رسمی اعلام موج جدید بیماری، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است. اظهار نظرهای کارشناسی مردم را نگران نکند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: آموزش در همه مدارس و دانشگاه‌ها بدون هیچ استثنایی باید حضوری باشد. مردم و خانواده ها به حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نگرش و استقبال نسبتاً مثبتی داشته‌اند.

شیراوژن بیان داشت: ایران در مطالعات و تحقیقات با موضوع کرونا رتبه دوازدهم دنیا را کسب کرده و کشورمان در مدیریت موج اخیر بیماری در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا از نظر تعداد کمتر فوتی‌ها و دوره زمانی کوتاه‌تر، موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به امکان صادرات واکسن مازاد بر نیاز فعلی و واکسن‌های تولیدکنندگان داخلی گفت: آمادگی اعزام نیروهای درمانی و ارسال واکسن به کشور چین در صورت اعلام نیاز آنها را داریم.

برگزاری نماز عید فطر امکان‌پذیر است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیرمسقف با رعایت فاصله‌گذاری و شیوه‌نامه‌های بهداشتی وجود دارد.

شیراوژن اضافه کرد: برگزاری این مراسم در اماکن مسقف، در شهرهای قرمز 30 با درصد ظرفیت، شهرهای نارنجی با 50 درصد و شهرهای زرد با 70 درصد ظرفیت و شهرهای آبی بدون محدودیت ظرفیت و رعایت فاصله‌گذاری و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بلامانع است.

وی در پایان از مردم خواست نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند و گفت: در آینده نزدیک کلیه خدمات مشروط به استعلام از سامانه ایران من، مانند تهیه بلیط و تردد بین شهری منوط به تزریق سه نوبت واکسن خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 1
    طبق کدام مصوبه مجلس؟! از کی تا حالا ستاد کرونا قانونگذار شده؟! هر وقت وزارت بهداشت یا همون کشتار، آمار فوتیها رو در اثر عوارض واکسن منتشر کرد، چشم می ریم واکسن میزنیم... خدا ریشه خائنان رو خشک کنه بحق صاحب الزمان عج
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 6
    مشخص است که برخی مسئولین اصلا اعتقادی به دین و مذهب ندارن و یا خودشان عاشق بدحجابها هستند چطور حمل و نقل نقلیه منوط به تزریق واکسن اجباری با عوارض نامعلوم است اما منوط به رعایت حجاب نیست
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 1
    ستاد کرونا نتایج کارش مثل ستاد احیای دریاچه ارومیه است که سال به سال خشک تر شد تا اینکه باران رحمت الهی امد . این ستاد کرونا هم تا همه مردم را به تیغ سکته مغزی و قلبی ناشی از واکسن نده دست بردار نیست
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 4
    هاااا تا مراسم مذهبی اومد فورا اقایان لامذهب فتوا دادن که رعایت ضوابط کرونایی بشه چطور برای تعطیلات میلیونی عید هیچ ضوابطی اعمال نشد و همه تو سفر کنار سفره هم بودن
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 6
    خیلی ممنون کرونا در دو جا نیست یکی موقع عکس یادگاری و دومی موقع پهن شدن سفره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس