کد خبر 1364754
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
تلویزیون در شب‌های قدر ۱۴۰۱ چه برنامه‌هایی پخش می‌کند؟

شبکه‌های مختلف تلویزیون برنامه‌های متنوعی را برای احیای شب‌های قدر تدارک دیده‌اند.

به گزارش مشرق، ماه مبارک رمضان به نیمه رسیده و کم کم به شب‌های قدر نزدیک می‌شویم؛ شب‌های با عظمتی که با نجوا و قرائت دعای جوشن کبیر، با خدای خویش حرف می‌زنیم و با او عهدی دوباره برای بندگی خالصانه می‌بندیم.

در همین ارتباط، شبکه‌های مختلف تلویزیون برنامه‌های متنوعی را برای شب‌های قدر تدارک دیده اند که در ادامه آن را می‌خوانید:

شبکه یک سیما مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را از ساعت ۲۳:۱۵ الی ۲:۳۰ از حرم مطهر امام رضا (ع) با سخنرانی آیت الله علم الهدی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج محمود کریمی پخش می‌کند. در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان هم سخنران مراسم حرم علی ابن موسی الرضا (ع) حجت‌الاسلام رفیعی خواهد بود و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج علی برادران و مرثیه خوانی توسط حاج احمد واعظی انجام خواهد شد و در شب بیست و سوم رمضان نیز حجت‌الاسلام عالی، سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت الاسلام شجاع و مرثیه خوانی توسط حاج علی ملائکه انجام خواهد شد.

شبکه دو سیما مراسم نخستین شب قدر را از ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها روی آنتن می‌برد. در این مراسم حجت‌الاسلام رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سید علی حسینی نژاد دعای شریف جوشن کبیر را قرائت می‌کند. مراسم شب بیست و یکم نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی و دعاخوانی حاج عباس حیدرزاده و در شب بیست و سوم با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی میرباقری و قرائت دعای حاج مهدی سلحشور پخش می‌شود.

شبکه سوم سیما مراسم احیا لیالی قدر را ساعت ۲۳ از امام زاده قاضی الصابر علیه السلام با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج میثم مطیعی و ساعت ۲۳:۲۰ از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی شیخ حسین انصاریان پخش می‌کند.

شبکه چهار سیما در شب نوزدهم، قرائت دعای جوشن کبیر با نوای محمد حسین سعیدیان، مهدی قربانعلی، علیرضا سبحانی و مداحی توسط حاج احمد واعظی از مصلی امام خمینی رحمه الله علیه را در ساعت ۲۳ پوشش می‌دهد و این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی در ساعت ۱ بامداد خاتمه خواهد یافت. همچنین مراسم احیا در شب بیست و یکم با قرائت دعای حاج مهدی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی میرباقری و در شب بیست و سوم قرائت دعای حمید رمضان پور و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی روی آنتن می‌رود.

شبکه پنج سیما مراسم نخستین شب قدر را ساعت ۲۲ از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با قرائت دعا توسط حاج حسن شالبافان و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی پخش می‌کند. مراسم شب بیست و یکم نیز با قرائت دعای حاج احمد زین العابدین فردو و رضا غلامرضازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری و در شب بیست و سوم با قرائت جوشن کبیر توسط حمید رمضان پور و امیر نعیمی و سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی پخش می‌شود.

شبکه افق از ساعت ۲۴ شب نوزدهم ماه مبارک از مسجد مقدس جمکران با قرائت دعای جوشن کبیر توسط عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری، برنامه احیا را تقدیم مخاطبان می‌کند. همچنین در شب بیست و یکم، سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری و دعاخوانی حاج حسن شالبافان و در شب بیست و سوم، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی سخنران مراسم احیای این شب از مسجد مقدس جمکران خواهند بود و مداحی توسط سید علی حسین نژاد انجام می‌شود.

شبکه آموزش سیما مراسم احیای شب نوزدهم را ساعت ۲۲:۳۰ از مرقد امام خمینی (رحمت الله علیه)، قرائت دعای جوشن کبیر را با نوای حمید رمضان پور و مداحی سید علی محمد سادات رضوی و در ادامه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم هاشمیان پخش می‌کند. سخنران مراسم در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام هاشمیان خواهد بود و حاج احمد خلف و حاج احمد شربیانی در شب شهادت امیرالمومنین علیه السلام و حاج اسدالله عرب سرخی و مهدی منصوری در شب بیست و سوم به ذکر دعا و مناجات می‌پردازند.

شبکه قرآن و معارف سیما در نخستین شب از لیالی قدر در ساعت ۲۳ سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی میرباقری از حسینیه آیت الله حق شناس و قرائت دعای جوشن با نوای حاج مهدی سماواتی را تقدیم مخاطبان می‌کند و در شب بیست و یکم با سخنرانی حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی و شب بیست و سوم نیز با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و دعاخوانی حجت الاسلام سید محمد جواد موسوی درچه‌ای و مجتبی محمد بیگی و مرثیه خوانی محمد حسین پویان فر از امامزاده صالح (ع) روی آنتن می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس