کد خبر 1363127
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
اقدام وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر نفت از فراخوان این وزارتخانه برای استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در ۵ حوزه خبر داد و گفت: حدود ۲۰۵ شرکت در این فراخوان شرکت کرده اند که در حال ارزیابی آنها هستیم.

به گزارش مشرق، اوجی وزیر نفت در حاشیه دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب گفت: ما در وزارت نفت در ۵ حوزه فراخوان دادیم که بتوانیم از توان شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی افزود: این فراخوان در حوزه افزایش تولید؛ حوزه چاه های کم بازده؛ حوزه بهینه سازی مصرف سوخت؛ حوزه جمع آوری گازهای مشعل، حوزه نیازها و کالاهای وارداتی که وزارت نفت از خارج داشته است و همچنین حوزه زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

اوجی تصریح کرد: بعد از این فراخوان حدود ۲۰۵ شرکت مشارکت کردند و همکاران ما در حال ارزیابی این شرکت‌ها هستند تا در این حوزه‌هایی که گفته شد بتوانیم هم تولید را دانش بنیان کنیم و هم کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم و هم افزایش بهره‌وری اتفاق بیفتد.

وی افزود: همچنین در بحث ساخت داخل امروز شاید نزدیک ۶۵ تا ۷۰ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تامین می شود و بنا داریم که نیازهای وارداتی را به شدت کاهش دهیم و افزایش صادرات داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس