کد خبر 1362999
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
طرح اتهام زلنسکی علیه آلمان و مجارستان در پرونده تحریم نفت روسیه

رئیس جمهور اوکراین ضمن تمجید از عملیات غرق کردن رزمناو روسیه در دریای سیاه، آلمان و مجارستان را به مانع تراشی در مسیر ممنوعیت واردات نفت از روسیه متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد جمعه در سخنانی درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به بحران کشورش، آلمان و مجارستان را به مانع تراشی در مسیر ممنوعیت واردات نفت از روسیه متهم کرد.

زلنسکی همچنین ضمن هشدار درباره مقاصد روسیه از حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین و محاصره چند هفته‌ای شهر ماریوپل گفت: نیروهای روسیه در طول ۵۱ روز عملیات نظامی گسترده این کشور در خاک اوکراین نشان داده‌اند که هدف اصلی آنها منطقه دونباس و نابودی کامل آن است. روس‌ها می‌خواهند دو منطقه دونتسک و لوهانسک را با خاک یکسان و آن را از سکنه خالی کنند.

وی با اشاره به غرق شدن رزمناو روسی «مسکوا» در دریای سیاه افزود: از همه کسانی که جلوی پیشروی بی‌پایان کاروان‌های تجهیزات نظامی روسیه را گرفتند و نشان دادند که کشتی‌های روسی می‌تواند در قعر دریا غرق شود، قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: روس‌ها نمی‌دانند اوکراینی‌ها چقدر شجاع هستند و چقدر برای آزادی و ساختن زندگی باب میل خود ارزش قائلند.

گفتنی است وزارت دفاع روسیه بامداد جمعه از غرق شدن رزمناو «مسکوا» که اواخر شب چهارشنبه دچار آتش سوزی و انفجار شده بود، خبر داد. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این رزمناو در حال حرکت به سمت بندر مقصد، به دلیل آسیب‌های وارده در پی آتش سوزی و شرایط نامساعد جوی غرق گردید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس