.

شب گذشته منابع اوکراینی ادعا کردند رزمناو Moskva از کلاس اسلاوا نیروی دریایی روسیه که ناو سرفرماندهی این کشور در دریای سیاه محسوب می‌شود را با شلیک ۲ تیر موشک کروز ضد کشتی نپتون هدف قرار داده‌اند.

سرویس جهان مشرق _ جنگ در خاک اوکراین به پنجاهمین روز خود رسید؛ نبردی که بسیاری از جمله وزارت دفاع امریکا تصور می‌کردند حتی ۵ روز نیز به درازا نخواهد کشید اما برآوردهای اطلاعاتی و تحلیل میدانی خارجی با آنچه که در واقعیت رخ داد بسیار متفاوت بود.

در حالی که به روزهای پایانی دومین ماه از جنگ اوکراین نزدیک می‌شویم آخرین قمار ارتش روسیه برای پیروزی و کسب دستاورد قابل توجه در این جنگ، تجمع نیرو و آمادگی نهایی برای عملیات بزرگ در جبهه شرقی و منطقه دونباس است؛ عملیاتی که گفته می‌شود حتی از نبرد در شمال کی‌یف در ماه نخست جنگ که با ناکامی همراه بود نیز گسترده تر است.

ضربه بزرگ اوکراین به نیروی دریایی روسیه

شب گذشته منابع اوکراینی ادعا کردند رزمناو Moskva از کلاس اسلاوا نیروی دریایی روسیه که ناو سرفرماندهی این کشور در دریای سیاه محسوب می‌شود را با شلیک ۲ تیر موشک کروز ضد کشتی نپتون هدف قرار داده و نابود کرده‌اند.

ضربه بزرگ ارتش اوکراین به نیروی دریایی روسیه/ رزمناو سرفرماندهی روسیه در دریای سیاه نابود شد +تصاویر

طرف اوکراینی اطلاعات تکمیلی یا تصاویری که این ادعا را ثابت کند تا کنون منتشر نکرد و در نگاه اول به نظر می‌رسثید مشابه ادعاهای قبلی در خصوص غرق کردن ناوهای جنگی روسیه باشد اما صبح امروز وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای غافلگیر کننده وقوع حادثه و آتش سوزی گسترده در رزمناو موسکوا را تایید کرده اما در خصوص اینکه این ناو غرق شده یا امکان نجات آن وجود دارد سخنی به میان نیامده است.

همچنین منابع روسی در خصوص اینکه این ناو چگونه و با اصابت چه موشکی دچار حادثه شده نیز جزئیاتی منتشر نکرده‌اند و تنها این موضوع ذکر شده که دلیل ناتوانی رزمناو روسی در دفاع از خود این بوده است که در حال تمرکز بر روی اهداف هوایی و رهگیری یک فروند پهپاد بیرقدار اوکراینی بوده است.

این ادعای عجیب در حالی است که رزمناو Moskva از کلاس اسلاوا دارای شبکه گسترده از سامانه های راداری، اپتیکی و موشک های پدافندی اس۳۰۰ و سام۸ نسخه دریایی است که قطعا توانایی درگیری همزمان با یک پهپاد و موشک ضد کشتی مهاجم را خواهد داشت.

ضربه بزرگ ارتش اوکراین به نیروی دریایی روسیه/ رزمناو سرفرماندهی روسیه در دریای سیاه نابود شد +تصاویر
قرمز توپ ۱۳۰ م م _ بیضی زرد دو سامانه دفاع ضد موشک ای کی ۶۳۰ _ دایره زرد رادار هدایت سیستم دفاع نزدیک _ نارنجی: راکت ضد زیر دریایی _ مشکی: رادار هدایت توپ سینه ناو _ بنفش لانچر موشک ضد کشتی _ آبی: رادار هدایت موشک اس ۳۰۰ _ سفید: رادار جستجو هوایی

گفتنی است رزمناو موسکوا نیروی دریایی روسیه احتمالا در زمان حادثه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر خدمه داشته است و اخباری از نجات برخی از خدمه این ناو توسط کشتی های امدادی نیروی دریایی ترکیه شنیده شده است؛ از سرنوشت دقیق خود ناو یا تلفات احتمالی این حمله خبر دقیقی در دست نیست.

بدون تردید این بزرگترین ضربه و خسارت نظامی است که ارتش روسیه از زمان شروع جنگ در اوکراین متحمل شده است.

انتشار لیست جدیدی از تسلیحات ارسالی امریکا به خاک اوکراین

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شب گذشته اعلام کرد یک بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به قیمت ۸۰۰ میلیون دلار را امضا کرده است.

ضربه بزرگ ارتش اوکراین به نیروی دریایی روسیه/ رزمناو سرفرماندهی روسیه در دریای سیاه نابود شد +تصاویر

مهمترین اقلامی که در لیست مربوطه قرار دارند شامل موارد زیر می‌شود:

- ۱۸ دستگاه هویتزر ۱۵۵ میلی متری

- ۱۰ دستگاه رادار کشف محل آتش توپخانه AN/TPQ-۳۶

- ۲ دستگاه رادار کشف اهداف هوایی AN-MPQ-۶۴

- ۳۰۰ فروند پهپاد انتحاری سوئیچ بلید

- ۵۰۰ تیر موشک ضد زره جاولین

- ۲۰۰ دستگاه نفربر زرهی M۱۱۳

- ۱۰۰خودروی حفاظت شده چند منظوره

- ۱۱ فروند بالگرد ترابری میل ۱۷

وزارت دفاع روسیه: رزمناو موسکوا غرق نشده است

وزارت دفاع روسیه خبر داد نیروی دریایی این کشور موفق شده آتش سوزی در کروزر Moskva مهار کند و این ناو را به بندر یدک خواهد کشید.

خدمه ناو نیز شب گذشته به دلیل احتمال غرق شدن از کشتی تخلیه شده بودند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 187
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    حقارتی که روسیه در جنگ با اوکراین چشید در جنگ اول جهانی نچشید!
    • DE ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 9
      این آخرین هشدار به لشکر روسیه بود و اولا اگر لشکر روسیه تا 24 ساعت دیگه دست از جنگ برنداره لطفا یه نفر رو بفرسته به ما خبر بده پس کی میخوان دست بردارن ثانیا بعد از تمام شدن مهلتِ 24 ساعت , امریکا وارد جنگ شده و با یکی از اون موشکهایی که در افغانستان زد و افغانها با شکست تاریخی و ذلت و خفت خواری مانند بند تمبان در رفتند و در خوشون خیسیدند و فرار کردند به امریکا , به روسیه میزنه . ببخشید یه کم قاطی شد.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      4 0
      ظاهرا این رزمناو تازگی وقتی میخواستن یدک بکشن به ساحل عین کثافت و لجن غرق شده و رفته ته آب
    • محسن IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 3
      شماها که توی دیوارید بابا... این حمله توسط امکانات اوکراین رخ نداده، کار آمریکاست... تیراندازی و کشف مواد منفجره در نیویورک، توسط احتمالا روسها انجام شده، این هم از حمله آمریکا به روسیه به نام اوکراین... معادله ای ساده است.
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      ۲۳:۳۳ یا به عبارتی شرق گدایان.
    • DE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 3
      ۱۴:۲۴ ظاهرا این رزمناو تازگی وقتی میخواستن یدک بکشن به ساحل عین کثافت و لجن غرق شده و رفته ته آب// مطمئن باش اگه عین کثافت و لجن بود به ته آب نمیرسید سریع دلقینسکی قورتش میداد. این فاسد همجنس باز عادت به قورت دادن داره برو فیلمهاش را در اینترنت ببین انسان شرمش میشه و چندشش میشه مگه اینکه خودت هم از همون جنس باشی
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      ترکیه با دادن اطلاعات دقیق باعث غرق شدن مسکوا شده و با زیرکی ، همزمان ملوانان روسی را نجات داده است
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • DE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      27 15
      واقعا بیچاره لشکر روس داره عقب عقب میجنگه از مرزهای روسیه فاصله میگیره میره به طرف داخل اوکراین تا چند روز دیگه عقب نشینی لشکر روسیه از مرزهای ماروپول هم رد شده به طرف داخل اوکراین احتمالا لشکر روسیه نقشه را وارونه دستش گرفته . نقشه خونی هم بلد نیستند اسم خودشون را گذاشته اند ابر قدرت. البته فعلا که ناتو از ترس داره فقط زیر زیرکی کمک میکنه و دایم با ترس و لرز میگه مانبودیم اگر کار به جنگ جهانی برسه برای اولین بار شهرهای مهم امریکا با بمب اتم نابود میشن قبل از نابودی اورپا و روسیه چون بمبهای اتمی روسیه از زیردریایی های اتمی و پایگاههای اتمی زیر دریا شلیک خواهند شد .اونها سالم میمانند ولی شهر های بزرگ روسیه خراب و اوکراین برای همیشه از جغرافیای زمین نابود میشه. مانند چرنوبیل.
    • علی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      23 24
      تجهیزات غرب و شرق همش تبليغاته، یعنی اونقدر که ميگن خوب نیستن. وقتی اف 16 اسراییلی که جزو بهترین جنگنده های دنیاست با اس 200 که متعلق به پنجاه سال پیش سقوط میکنه یا ناوچه اسراییلی با اون همه بزرگنمایی با موشک حزب الله مندم میشه خیلی یا صدام تو جنگ خلیج فارس 42 جنگنده مدرن غربی رو سرنگون میکنه خیلی چيزا مشخص ميشه. اینم از ناو روسی. زنده باد استراتژی موثر و کم هزینه سپاه عزیز.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      27 8
      مشرق خسته نشدی از این کامنت تکراری ؟
    • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      20 73
      هیچی دیگه بلد نیستی بگی فقط چند خط طوطی وار میگی گاو بلوند چشم آبی شیرده پرورش میده همش همینو میگی
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 6
      شرق پرست روسیه در مذاکرات اعلام کرده فروش نفت ایران باید در تحریم باقی بماند روسیه کثیف تر از آمریکا و غرب است
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    واقعا روسیه ابروی خودش رو برد. ما باید از خرید ار روسیه تجدیدنظر کنیم. اگه با امریکا یا انگلیس وارد جنگ بشه که هیچی برای گفتن نداره. قدرتش همون در حد اتمیه. باید روی صنایع دفاعی خودمون سرمایه گذاری کنیم.
    • احمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      12 10
      یمنم تا حالا 9 تا موشک سی 802 به طرف ناو های امریکایی زد ولی متاسفانه هیچ کدوم موفقیت امیز نبود.البته دوتا اخری نسبت به قبلیا پیشرفت داشت
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      28 25
      یعنی رزمناوهای آمریکا و انگلیس و زیر دریایی های آلمانی آتش میگیرند و حتی غرق می شوند به دلایل خطای انسانی و نقص فنی نشان از پوشالی بودن همه تجهیزات نظامی آنها است یا اینکه چون غربی هستند اینجور خسارت ها برای آنها عادی و برای روسیه فاجعه بار است ، واقعا اکثر نظرات در مورد این موضوع خیلی بچه گانه و ساده انگارانه بود
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 3
      ابزار و سلاح های ارسالی در کنار عوامل نظامی و شناسائی و اطلاعاتی ناتو ، تحت نام اکراین وارد جنگ با روسیه شده اند . در ضمن ضعف در سلسله مراتب فرماندهی جنگ نیز . مزید بر اتفاقاتی هست که طی نزدیک به پنجاه روز گذشته از سوی روسیه در اکراین رقم خورده .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      15 10
      از یمن تازه کار چه انتظاری دارید ، خب داره امتحان میکنند تا به اهداف خود برسند ، مهم اینه شجاعت این را داشته اند ، بقیش بمرور درست میشه ، البته این خبرهای شما را بی اطلاع بودیم
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      45 10
      عنصر غافلگیری ، احتمالا برخی باور و آن احساس زا ندارند غیر رسمی با ناتو در جنگ هستند ،
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      29 19
      ارتش های غربی هم چیزی بیشتر از روسیه ندارن . همشون تبلیغاته
    • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      5 53
      ۱۳:۲۰ پس ناوهای ما چی میشن؟ هیچی خبری نمیشه مگه یادت رفته ناوهای بزرگ و قدر امریکا در جنگ عراق علیه ایران از ترس رفتن روی مین های دریایی پشت نفکش ها قایم میشدند میومدند خلیج همیشه فارس خخخخ خب ایران هم هرجا خواست بره دوتا نفتکش جلو میندازه پشتشون حرکت میکنه . ناوهای ما که یک دهم ناوهای بزرگ هواپیمابر دهان پر کن امریکا که نیستند . اون ناوهای قدر امریکایی هم نمیتونند همزمان با صدتا موشک بجنگن چون دوره موشک پرانی تمام شده و فقط دور دور گفتگو با بی تمدنها در غرب است . تا مانند گربه چوف غربگدا که کشور شوروی را تکه تکه مرد کشورها را تکه تکه کنند. تا غرب بتواند آن را تکه تکه ببلعد.. چشم ناپاک و هیز و خیانکار و غاراتگر غرب مانند کفتارهای وحشی گرسنه دنبال نفت و گاز و معادن روسیه و ایران ...و کشورهای دیگر است. و گربه چوف های گفتگوی تمدنها را در آنها میپروراند.
    • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 4
      تبلیغات و بزرگنمایی از تجهیزات برای شرق و غرب از اول بوده. در جنگ واقعی با حریف خوب مسلح شده عیار واقعی مشخص ميشه. وقتی اف 16 اسراییلی تو سوریه با اس 200 ارتقا یافته ایرانی منهدم شد که متعلق به چند دهه قبله خیلی چيزا مشخص شد یا اصابت موشک حزب الله به ناوچه اسراییلی با اون همه ادعا یا سقوط 42 فروند جنگند مدرن آمریکایی در جنگ دوم خلیج فارس به اذعان خود امریکاییها و به ادعای صدام. اینم از ناو روسی.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 3
      نظامی ها میدانند وقتی یک کشور اقدام به خرید یک سلاح جدید میکند نیاز است تا دوره های اموزشی لازم را ببینند تا از ان سلاح بهره ببرند. وقتی موشک های غربی شلیک میشود یعنی عوامل شلیک هم از نیروهای غربی است و در واقع جنگ جهانی بر علیه روسیه شکل گرفته است
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      ۲۳:۳۳ نه بابا خودت گفتی یا کسی بهت گفت؟!!!!!! به قول مهدی حقیقت فرزنداکبر تو اینجوری فکر کن
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    61 33
    با وجود حجم وسیعی از تسلیحات پدافندی روی ناو, بار دیگر ناکارامدی سلاح های پدافند روسی عیان شد. خوشحالم که ایران به سمت ساخت پدافندهای کارامد بومی نظیر, سه و پانزده خرداد و باور 373 رفت. سلاح روسی فقط روی کاغذ کارامد است.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      همه این موارد کپی فناوری روسیه با الکترونیک چینی هست
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      ۱۶:۳۸ دقیقا پس به سلاحهای ایرانی هم امیدی نیست در این صورت باید با دنیا کنار بیایم تا نابودتر نشیم
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      3 1
      روسیه و اکراین را رها کنید روسها جل و گلیمشان را یه جوری از آب میکشن مثل قضیه دیشب اونی که خیلی مهم هست یمن هست یمن با کمترین امکانات ۷ سال مقاومت کردند با پای برهنه در یک جنگ جهانی دوام آوردند آمریکا و اروپا و ارتجاع عرب را به ستوه آوردند با شدیدترین تحریم های نظامی و و و به نبرد ادامه دادند و استوار ایستاده اند خداوند حافظ و ناصرشان باشد الله اکبر الله اکبر
    • سجاد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 70
      چرا مضخرف می گی کپی سلاح روسیه و چین!! متاسفم براتون واداده های بدبخت
    • واقعگرا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      9 59
      بیسواد هایی مثل ۱۷:۱۸ هنوز نفهمیدن دنیا فقط غرب و آمریکا نیست کلی کشور دیگه هم هستن و اگه عقل داشت و یه مقدار تاریخ میخوند میفهمید کنار اومدن با غربی ها چه تبعاتی داشته برا ایران
    • DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 46
      دقیقا پس به سلاحهای ایرانی هم امیدی نیست در این صورت باید با دنیا کنار بیایم تا نابودتر نشیم// تو خودت برو باهاشون یه کناری بعد بیا منظور کنار بیا . تو برو تخم های چشم امریکا را با دستمال ابریشمچی بمال گرد و غبار از روی تخم چشمهاش عقب بره بهتر ببینه داره افول میکنه . ملت ایران از وطنفروش و کارچاق کن بی سر و ته دشمن و غرب پرست و غربگدا و منافق و بهایی بیزار هستند.
    • آریا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      3 35
      ۱۶:۳۸ و ۱۷:۱۸ اتفاقا سامانه‌های پدافندی ایران با نشاندن آر کیو ۱۷۰ و ترکاندن گلوبال هاوک کیفیت و کارایی خودش را نشان داده البته به کوری کوری کوری چشم شما منافقین وطنفروش و خائن !!!
    • كورش DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      6 60
      به ١٧:١٨: سلاحهاي ايراني خيلي وقته پدافندهاي آمريكايي پاتريوت را بي آبرو كرده اند. اگر ضعف روسيه الان در جنگ با اوكراين نمايان شده، ضعف آمريكا در برابر سلاحهاي ايراني چند سال است معلوم شده و اعتراف خود ژنرال مكنزي به دست برتر ايران هم جديدا به اين موضوع صحه ميگذارد. ما به غرب و شرق اعتماد نكرده ايم كه شكست يا پيروزي اين و آن برايمان فرقي كند، جوانان ايران با اعتماد به خود و خودباوري به اينجا رسيده اند كه هيچكس جرأت چپ نگاه كردن به ايران را ندارد!
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      45 3
      ۱۹:۱۳ بیسواد تویی که خبر از هیچی نداری فقط کافیه جنگ بشه تا همچی روشن بشه پس الکی رجز خونی نکن
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    15 13
    عمو پوتین دیییییییز
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    36 44
    این جنگ ثابت کرد ارتش و تجهیزات روسیه هم مثل امریکا پوشالیه و فقط نون تبلیغاتشون رو میخورن
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      5 0
      خوب موشک نپتون همان موشک روسی kh-35 روسیه است که خاک بر سر روسیه آن را در سال 2010 به اوکراین داد تا این کشور به کره شمالی بدهد و اینطور روسیه توانسته باشد تحریم تسلیحاتی کره شمالی را شکسته باشد حالا دست اوکراینی ها افتاده است گرچه کره شمالی دو سال قبلتر از اوکراینی ها این موشک را با نام سونگ تولید کرده اند اما استفاده عملی ان علیه خود روسها شد نه علیه ژاپنیها وامریکایی ها
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    48 42
    مثل ایربگهای ما هست حتما موشک از زاوبه مناسب برخورد نکرده وگرنه رهگیری میشد
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    56 4
    ناو غرق شده اعلام کرده، اتش سوزی سریع به قسمت انبار مهمات رسیده و یه انفجار بزرگ بعد برخورد موشک اتفاق افتاده، دستکم گرفتن اکراین انگار درس عبرت نمیشه برای ارتش روسیه، حالا میشه متوجه شده چرا امریکا اصلا به فکر حمله به ایران نیست، حداقل ایران چند ده برابر اکراین توان نظامی داره
  • فرهاد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    43 13
    پهباد بیمقدار نقش خرمگس معرکه رو بازی میکرده اونقدر رفته رو اعصاب رزمناو که حواسش به موشک کروز نبوده
    • GB ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 28
      اصلا می‌فهمی که این کشتی جنگی چی‌ هستش که میگی‌ پهباد بیرقدار مونتاژ ترکیه رفت بالا سرش زده، اصلا میتونه بره؟ یک خورده از خواب بیدار شو و فکر نکن ترکیه قدرتی‌ هستش، خود اوکراین مدرنترین موشک‌ها و پهباد‌ها رو داره و این کشتی رو با موشک نپتون ساخت خودشون زده.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 44
    اینها شایعه است ارتش روسیه به زودی کی یف را اشغال خواهد کرد اینا همش شایعات غربی لست و متاسفانه وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه آب در آسیاب دشمن ریخته.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      40 2
      من نمیفهمم چرا بعضیها سنگ روسیه رو به سینه میزنند اینجا؟؟؟ بابا آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا و روسیه و چین و غیره همشون به فکر خودشون و منافع خودشونن. همشون اگه پا بده بدتر از همدیگه استثمار میکنن کشورهای ضعیفتر رو. سر قضیه لیبی ایتالیا و فرانسه درست مقابل همدیگه بودن ولی دعوا سر چاپیدن بقیه هست، وقتی کنار همند مثل خانواده میشند این کشورها. کلاه خودمونو باید سفت بچسبیم.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    23 18
    ببینید چقدر الکی ابزارهای جنگی به این بزرگی نابود می شوند!! اونوقت برخی می خواهند مردم کشورهای مظلوم را از ناوهای هواپیمابر فلان کشور بترسانند . به راستی که تنها ایمان به خدا سلاح واقعی و قدرتمند نبرد است و این ابزارها جز نمایشی تو خالی نیستند. هر چه بزرگتر باشند زدنشان هم راحتتر می شود . گو اینکه به راستی این ابزار جنگی بیش از اینکه برای کشور مورد حمله خطر آفرین باشند برای کشور دارنده خطرناکند، از همه نظر، چه از نظر مخارج سنگین تولید و نگهداری و چه از نظر تعداد زیاد نیرویی که داخلشان هست. به راستیکه طرح قایق های کوچک تندروی نیروهای دریایی ایران بهترین نمونه دفاع است . تعداد بالا، هزینه پایین، نفرهای کم در هر قایق که در صورت مورد اصابت قرار گرفتن یک قایق تعداد کمی رزمنده شهید یا مجروح می شوند و در آخر قابلیت گیج کردن دشمن و حمله از همه جهت.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      5 1
      حاجی این اوکراین نیست که با روسیه داره می جنگه بلکه پشتیبانی گسترده ناتو و ایالات متحده را داره مگر ندیدی نخست وزیر بریتانیا داشت تو کیف قدم می زد اگر نه اوکراین را صدباره توسط روسیه بلعیده شده بود.
  • بهروز IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    18 7
    کشتی روسی برو به درک چه زود به واقعیت پیوست
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    20 4
    تبارک الله هر جایی که ظالم ضربه بخوره، باعث خوشحالیه
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    31 9
    ماشالله.دم اوکراینی ها گرم.۱۷ شهر قفقاز فراموش نکردیم
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    14 9
    دیگه اگر چهار روز دیگه خبر اومد که اوکراین، مسکو رو هم تسخیر کرده تعجب نمیکنیم، با توجه به این فضاحت هایی که پوتین و ارتش روسیه به بار آورده توی این 50 روز.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    34 83
    ارتش اوکراین کدومه؟ طرف سوم و چهارم و .... دارن با سلاحهای پیشرفته وارد جنگ علیه روسیه میشن، حالا یه عده گاو فرت و فرت میگن غیرت اوکراینی! در حالی که اگر حمایت غرب و حالا ورودشون به جنگ نبود اوکراین تسلیم شده بود
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      68 9
      آبو بریز همونجایی که میسوزه هههههه
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 12
      نمی‌دونم چرا روز اول جنگ هم دیدمت انگار دیدمت گفتی عاقبت اعتماد اوکراین به غرب . اوکراین به زودی میپاشه و ارتش روسیه بر اوکراین مسلط میشه . حالا میگی اگر اعتماد غرب نبود نابود میشد ؟ آخر به غرب اعتماد کنیم یا نکنیم ؟
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      7 9
      عزیزم آب قطعه وگرنه تا حالا باید برای پاک کردن شما سیفون رو میکشیدیم
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 1
      ،،ما به غرب اعتماد کردیم،، از دهن زلنسکی نمی افتاد، انگار اشتباه گرفتی
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      3 0
      عاقبت اعتماد به آمریکا، زمین سوخته شدنه، آمریکا جنگ و بحران رو به هزاران کیلومتر خارج از مرزهاش صادر میکنه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    7 3
    ابهت پوشالی دو ابر قد قد شرق و غرب چه زیبا در هم شکست این از روسیه اونم از عین الجسد نشینان آمریکا
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    30 11
    با نوجه به کاهش شدید روحیه ارتش روسیه هر حمله جدید تنها به معنی خود زنی استراتژیک است.روسیه بازنده این نبرد است و باید آن را قبول کند
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    24 29
    ارتش اوکراین گورش کجا بود که کفنش باشه، کار آمریکا یا انگلیسه با سلاح دوزاری که نمیشه ناو زد
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    30 12
    بد شد خیلی بد شد دل به سلاح روسی بسته بودیم تو زرد در اومدن
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    35 13
    ارتش روسیه کاملا بی آبرو شد. روس ها با اوکراین درگیر شدند و پیشرفته ترین سلاحهاشون نابود شد ،اگر با ناتو درگیر می شد چه می کرد؟!
  • Omid IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    33 24
    عاقبت امریکاییا هم در صورت حمله به ایران همینه
  • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    11 6
    الله اکبر الله اکبر. رزمناو و زد ترکوند.
  • رشید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 8
    تا الان فهمیدیم تجهیزات روسی به درد هیچی نمی خوره روسوفیل ها باید اردوگاه جدیدی پیدا کنن
    • سجاد IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 4
      روسفیل عمته پدر سوخته انگار فقط بلدی همینو تکرار کنی
    • مرگ بر پوتین IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      تو چرا میسوزی سجاد؟!! آب رو بریز همون جا که میسوزه توده ای خائن. در ضمن خیلی بی تربیتی که از توده ای جماعت بیشتر از این انتظار نمی ره.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    22 9
    روسیه دچار ضعف در فرماندهی و شناخت حریف است و تاکتیک اشتباهی هم بکار گرفته و اگر نتواند زود تاکتیک خود را عوض کند با توجه به گسیل سیل تسلیحات غربی به اوکراین کار برایش دهها برابر مشکل تر خواهد شد اوکراین سوریه دوم شده و غرب با قربانی کردن مردم اوکراین میخواهد روسبه را خفه کند
  • DE ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 12
    عاشق موشک کروزم. نم نم میره تاااااااااااااا ....بومب
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    14 12
    کار خود امریکا و اسرائیل است اوکراین دو ماه است جنگ می کند پس چرا از این موشک استفاده نکرده است
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    19 4
    اگر این خبر درسته و روسیه واکنشی نشان نداده یعنی فاتحه روس خوانده است
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    10 17
    اون کشتی به اون گندگی یه فیلم نگرفته اونم کی اکراین له له میزنه برا فیلم گرفتن و نمایش
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 1
    حححححح
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 8
    شهدا شرمنده ایم!!! ما نوکران پوتین و وطن فروشهای روسوفیل این حادثه جنایتکارانه رو به ارباب پوتین و ارباب لاوروف تسلیت عرض می نماییم. امیدوارم با فتوای رهبر عنقلاب گردانهای مدافعین مسکو اعزام بشن
    • خطاب ۱۳.۱۲ IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 52
      ایران از همون اول با جنگ مخالف بود شما غرب گرا و نوکر امریکا برین برای اونا کاسه لیسی کنید
    • DE ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      4 4
      از سایت متین و انقلابی و وزین مشرق بعید است چنین توهین های را که عقده حقارت و بیخردی از آن میبارد را پوشش دهد. شهدایی که برای ماندگاری وطن و اسلام و تمامیت عرضی و استقلال و آزادی جنگیدند و خود را فدا کردند بسیار بسیار والا مقامتر از این هستند که یک وابسته دلقک بخاطر دفاع از دلقک دیگری به ساحت پاک‌آنان تعرض نماید.‌انتظار ایننستکه حداقل سایت مردمی و وزین مشرق توهین به شهدا را برنتابیده و خط قرمز او باشد. برقرار باشید
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      ۲۲:۴۵ تو دیگه چی میگی
  • mohammad IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    16 30
    پس ناوهای ما چی میشن؟
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 1
      اصلا به اين فكر كن كه اگر اين رزم ناو چطور مال ما ناو شكنه ؟
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      11 55
      پس ناو های اونا چی میشن!؟
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 16
      سامانه های قدرتهای بزرگ از تکنولوژی های مشابه استفاده می کنند و این یک نقطه ضعف برای خود آنهاست که اگر در مقابل هم قرار بگیرند ولی قدرتهای مستقل نظیر ایران چنین نیستند دلیل آن هم ازبین بردن پهبادهای گران قیمت امریکای توسط ایران و یمن و همینطور موفق آمیز بودن و دقت زدن پایگاه عین الاسد امریکا است.
    • فرید IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      10 10
      موشک نپتون نسخه اوکراینی موشک کروز kh 35 با سرعت زیر صوت حدود نهصد کیلومتر در ساعت هست، قابل توجه کارشناسانی که میگفتن کروز های ساحل پرتاب ایرانی مثل نور و قدیر به خاطر سرعت زیر صوت شانسی برای زدن ناوهای امریکایی ندارن، وقتی چنین ناو مجهزی مقابل چنین موشکی نمیتونه از خودش دفاع کنه سوال اینه که تکلیف ناوهای امریکایی توی خلیج فارس چیه !
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      4 12
      فقط زیردریایی!جنگ افزارهاوروشهای جنگی کاملا تغییر کرده
    • DE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      ۱۳:۲۰ پس ناوهای ما چی میشن؟ هیچی خبری نمیشه مگه یادت رفته ناوهای بزرگ و قدر امریکا در جنگ عراق علیه ایران از ترس رفتن روی مین های دریایی پشت نفکش ها قایم میشدند میومدند خلیج همیشه فارس خخخخ خب ایران هم هرجا خواست بره دوتا نفتکش جلو میندازه پشتشون حرکت میکنه . ناوهای ما که یک دهم ناوهای بزرگ هواپیمابر دهان پر کن امریکا که نیستند . اون ناوهای قدر امریکایی هم نمیتونند همزمان با صدتا موشک بجنگن چون دوره موشک پرانی تمام شده و فقط دور دور گفتگوی متمدنها در شرق با بی تمدنها در غرب است . تا مانند گربه چوف غربگدا کشور شوروی را تکه تکه کنند. تا غرب بتواند آن را تکه تکه ببلعد.. چشم ناپاک و هیز و خیانکار و غاراتگر غرب مانند کفتارهای وحشی گرسنه دنبال نفت و گاز و معادن روسیه و ایران ...و کشورهای دیگر است. و گربه چوف های گفتگوی تمدنها را در آنها میپروراند.
    • FR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      تمام ناو ها در کل دنیا سیبل متحرک هستند برای همینه که ایران رو آورده به قایق های کوچک سریع همرا با موشک های کروز و دریایی و زیر دریایی
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 4
    ماشالا به اوکراین
  • ادیب DE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    13 8
    روسیه دقیقا مثل یه تیم فوتبال خوبه که مربیش ترکیبو بد چیده و داره از تیم خیلی ضعیفتر از خود میبازه . روسیه باید هرچه سریعتر چندتا تعویض کنه و تغییر تاکتیک بده چون چیزی به پایان بازی نمونده
  • رحیم IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 4
    آمریکا توانست بحران های خودش را صادر کن
  • K IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    20 7
    برخی اینقدر حقیر بودند که برای حفظ خودشون دنبال نوکری روسیه می‌رفتند ولی خب این جنگ نشون داد اربابشون چقدر ضعیفه-)))
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 12
      تو خودت نیاز به قیم داری و ارباب لازم داری فکر می کنی همه مثل خودت هستند همه را به کیش خودت می پنداری ایرانی آزاد و صاحب خرد یزرگ است خیلی دلت تنگ ارباب و ارباب بازی شامورتی بازی شده ؛ خود من ایرانی اربابت می شوم
  • محمدحسین IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    64 31
    آفرین مشرق از این اخبار لذت بخش منتشر کن.هزاران درود .
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      7 23
      خبر فیکه رزمناو بخاطر آتش سوزی داخلی دچار مشکل شده و هیچ مدرکی بر اصابت موشک های اوکراین وجود ندارد
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      7 13
      عزیزم اخباری که چُرتت رو پاره کرده بیشتره، نگرانت شدم
    • FR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 1
      زیادی ذوق نکن یه وقت نامید میشی صبر کن !
  • Saeid IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 2
    الله و اکبر خدا با مظلومین هست خدایا شکر
  • رضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 3
    مرگ بر متجاوز و پوتین
  • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 2
    آمریکا از متحد خود در پیمان سنتو یعنی ایران میخواهد فورن هواپیماهای میگ۲۹ و سوخو۲۴ و ایلیوشین ۷۶ و آنتونوف۷۴ خود را به نیروی هوایی اوکراین واگذار کند . بجاش بهتون اف۱۶ و اف۱۵ و سی۱۷ و سی۱۳۰ میدیم .
    • DE ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      این پیمان سنتو که گقتی مطمئنی درست نوشتی پیمان سنتور نبوده سنتور بنزنند پول جمع کنند ؟ یا پیمان سنتو منظورت پیمان سن تو بوده خب سن که میشه تو این پیمان ترکیه نیست ؟ پیمان تو تو . یا توتو ... جوجه . خیلی مسخره ست . امریکا تنها چیزی که میتونه به ایران بگه اینه که بگه خروارها شکر خوردم معذرت میخوام دیگه سعی میکنم هیچ آگهی در مورد کشور شما نخورم . جدیدترین دهات ما چندین برابر تاریخ پر از ننگ و جنگ و غارت و خیانت امریکا قدمت داره/.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    15 3
    زنده باد اوکراین
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 2
    به حول وقوه الهی نابودی ظالم متجاوز
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 4
    ناکار آمدی نتیجه گیری بر روی کاغذ در مقابل واقعیت. در نتیجه تمام حرفهای آمریکا بر علیه ایران کشک هست
  • CA ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    9 2
    باد روسیه خالی شد، باید بمب اتم بزنه وگرنه حیثیتش میره
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    27 4
    دیگه باید قبول کنیم یک عمر در مورد تکنولوژی سلاح روسی خیال پردازی کردیم! وقتی یک مملکت بسته است، هیچ حرفش اعتبار نداره
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 3
    زنده باد اوکراین و نابود با تزار روسی
  • ابوالفضل IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    25 1
    اینم از s300 چه بلا سر ما اوردن تا بدن بهمون
  • Eldar IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    11 5
    نتیجه قتل عام مردم بی گناه چچنستان و سوریه توسط روس ها در اوکراین، فروپاشی روسیه خواهد بود، قرار نیست به خاطر منافع یک کشور انسانهای بی گناه قتل عام شوند!!
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    23 0
    خوب ادب شد . سرزمینهای شمالی ما رو اینا گرفتند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    10 1
    خدایا شکرت آیا می شود روسیه و پوتین بخاطر جنایاتش در حق همه دنیا بخصوص ایران و اوکراین خوار و ذلیل شود ؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    18 0
    از اول جنگ آبروریزی های بزرگی برای ارتش روسیه پیش اومده,غیر قابل باور
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 8
    حالا اگه یواشکی آمریکا یا ناتو یا حتی ترکیه زده باشه بهانه خوبیه میگن اکراین زده!
    • ع IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      ترکیه عرضه این کارا رو نداره برعکس ایران وقتی گلوبال هاوک رو زد یا بمباران یهودکده اربیل
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 10
    قطعا کار اکراین نبوده
  • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    18 2
    به جاي اميد بستن به روسيه و آمريكا، تلاش كنيم با هر سختي روي پاي خودمون بياستيم! شرقگدا و غربگدا هر دو نفوذي هستن، در هر لباسي كه باشن
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 13
    به احتمال زیاد کار ناتو با موشکهای هار پونه، اوکراین زر زیادی زده.
  • بابک آزری TR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مثلا این رزم ناو میخواست با بیرقدار درگیر بشه
    • DE ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      6 61
      آخه از حماقت فرمانده بیشتر از این هم انتظار نیست وسط جنگ فرمانده روسی تفریحش گرفته گنجشک را با موشک میزنه خخخخ آخه بیش از دهها بیرقدار را که با همین تیربارهای هوایی معمولی زدند انداختند پایین نه با موشک .طرف از بیکاری حوصله اش سر رفته بیقرارِ زدن بیرقدار شده بوده داشته دید میزده تو تلسکوپ.
  • نوید IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 11
    برا منهدم کردن این رزمناو از ترکیب جنگ الکترونیک، پهپاد بایراکتار و موشک نپتون ساخت اکراین استفاده شده است.
    • مجتبی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 2
      پهباد بیرقدار توسط سامانه تور ترکید تو آرشیو مشرق است
  • اسکندر IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    7 8
    اکراین اززمین وآسمان ودریا محاصره شده نیروی رزمیش فلج شده کی غرب میخوادبه دادش برسه تاکی حرف بدبخت زلنسکی که به اونها تکیه کردبجاش ازایران تقاضای کمک بکنه تاشایدفرجی حاصل بشه
  • آرش IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    15 1
    روسیه فقط ادعا، قدرتمندی که بسیار ضعیف عمل میکند
  • رفیق پوتین IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    18 3
    پروپاگاندا میتونه يه کشور به بزرگی روسیه را وارد باتلاقی کند که رها شدن از آن امری دشوار است حدود سی سال و بعد از فروپاشی با انواع و اقسام خبرها که از مسکو هدايت می‌شد چنان جلوه ای از قدرت نظامی خود را به جهان نشان می‌دادند که خود نیز باور کرده بودند هر آنچه بخواهند می توانند و زمین سوریه این زمینه را برایشان فراهم کرده بود انگار نه انگار آنجا نیز با دوپینگ ایران به پیروزی رسیده بودند و این اواخر پوتین با چنان غرور و تکبری با سران کشورها دیدار میکرد کانهو بر بال فرشتگان سوار است و ماموریتی الهی به او واگذار شده است و کمتر کارشناسی چنین باتلاقی را برای چنین قدرت پوشالی پیش بینی میکرد ابرقدرتها با این افتضاح روسیه باید در برنامه های یکجانبه گرايانه خود بازنگری کنند چون الزاما ابزار قدرتمند تضمين کننده پیروزی نخواهد بود این‌جاست که نقش اراده ملت‌ها بیش از گذشته نمايان می‌شود هر ملتي که برای حفاظت از تاریخ و تمدن و فرهنگ خود تلاش و فداکاری نکرد محکوم‌ به شکست است و هر ملتي ایستاد و مقاومت کرد حتما پیروز خواهد شد درود بر ملت‌های مقاوم از جمله اوکراين و یمن و...
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 0
      کاملادرسته
    • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      شما ای کاش با این همه علم نظامی و سیاسی و اشراف و تسلط بیش از کا گ ب به روسیه و موقعیت او و شمارش و کاربرد ادواتش.... میشدی مستشار نظامی روسیه و مشاور ارشد پوتین باور کن بهت ظلم شده کشفت نکردند. یه سر برو پیش بیجا کلام معرفیت کنه . روسیه تنها ابرقدرتیست که روی پای خودش ایستاده و هیچ کشوری کمکش نمیکند و تازه دهها سال اترژی مفت نفت و گاز و معادن اروپا را تامین میکرد و فقط وفقط فحش مشنید و خیانت از طرف غربی ها نفت و گاز مفت او را میبرد و نوکری امریکا را میکنند. کل غرب و ناتو و اتحادیه اروپا و امریکا و دهها کشور بزرگ و کوچک و اتحاد غربی عبری عربی .... تمام زرادخانه هایشان و تروریست ها و مزدورانشان را در اوکراین خالی کردند و با اینحال مانند سگ از روسیه میترسند مستقیم وارد جنگ شوند روسیه به تنهایی با دنیا در حال جنگ است و دلقک صهیونیست در اوکراین پشت ملت بیچاره سنگر گرفته و فقط همین سد راه ارتش روسیه شده . بعد تو با کمال وقاحت و نفاق ملت آزاده یمن که تنهایی با دهها کشور درحال جنگ است را با یک رژیم کودتای مخملی دلقکی صهیونیستی که کل دنیا برایش میجنگند را با هم مقایسه میکنی.البته این روش کثیف یاد کوتاه از یمن یا فلسطین فقط و فقط برای گول زدن خواننده و جذب او به طرفداری از دلقینسکی ست . نخ نماشده حنایتان رنگی ندارد.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    امتحان میکنم
  • UA ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    11 4
    این بوی کلید خوردن جنگ جهانی سوم رو‌ میده. ببینید کی گفتم. این حمله امکان ندارد با تجهیزات معمولی حتی چند پهپاد و با چند رزمناو انجام شده باشه. مطمینا زیردریایی آنهم نه به تنهایی بلکه یک گروه رزمی دریایی بزرگ این حمله را انجام داده
  • حامد IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 12
    تقریبا تمام زیرساخت های ارزشمند اوکراین از دست رفت حالا چند تا ناو جنگی هم نابود بشه اصلا قابل مقایسه نیست.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 0
      امریکا بود بود چنین حرفی می زنی یا می گفتی یک کشور ضعیف کلی به امریکا خسارت زد؟
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 0
      آب رو بریز اونجا که میسوزه
  • محمد IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 15
    مشرق نیوز بهترین سایت خبری در جهان
  • FR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 8
    عجیب است تا حدی که شاید روسیه عمدا این ناو را از منطقه خارج کرده باشد
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 11
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 9
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 1
    رزمناو اینش بده . عکسش رو نگاه کن . اینهمه هیبت و آهن پاره با صرف هزینه سرسام آور با اصابت دو تا موشک ناقابل قولپ قولپ راهی اعماق اقیانوس میشه بهمین راحتی . ضربه مهیبی به روسیه بوده
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 13
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • سعید IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    ما اگه یخورده روی نیروی هواییمون بیشتر کار کنیم شاید کشوری بتونه بهمون حمله کنه ولی بااین همه توانمندی دفاعی ما قطعا پیروز نمیشه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 0
    ناو خارک رو کی زد ؟
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 33
    چه با آب و تاب میگید، این سایت شده سخنگوی زلنسکی و ناتو
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      32 5
      ۱۶:۴۳ اتفاقا مشرق طبق رسانه های خبری دنیا اخبار صحیح را انتشار داد
  • علی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 1
    یمنیام تا حالا 9 تا موشک احتمالا سی 802 به طرف ناو امریکایی شلیک کردن ولی متاسفانه موفقیت امیز نبود البته دوتا اخریش پیشرفت داشت
    • ع IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      یمن محاصره شده جنگ زده رو با ابرقدرت نظامی دنیا، عضو شورای امنیت و غول نفت و گاز مقایسه نکنید. یمن تا اینجاشم شاهکار کرده. ضمن اینکه با ارتش عربستان، امارات و آمریکا میجنگه نه فقط عربستان بقیه تحلیلاتونم همینقد آبکیه؟!؟!
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 1
    اس های روسیه سیصد تا پانصد خواب بودند!!؟؟؟ یا سامانه های خود ناوگان روسیه مستقر . عجیب بنظر میرسد ،
  • مرگ بر پوتین DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    17 7
    دومین ارتش قدرتمند دنیا!!!! خخخخخخخخخ
    • DE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      4 1
      آره والا الکی خودشون را دومین ارتش دنیا جا زدند بعد کل ارتش روسیه فقط و فقط با یک موشک از بین رفت و میلیونها کشته شدند. احتمالا از اون موشک هایی بوده که ظریف میگفت امریکا با شلیک یکیش کل ارتش و نیروهای زمینی و هوایی و دریایی ما را از کار میندازه . روسیه باید قبل از اینکه مانند امریکا که با خفت از افغانستان شکست خورد با وجود بیش از 40 سال جنگ در منطقه و کشته شدن و خودکشی هزاران سرباز امریکایی و دهها هزار زخمی وهزینه 7 بیلیارد دلاری ...خودش از جنگ دست بکشه تا دیر نشده .
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    9 14
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • ايراني IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 0
    خب كه روس پرستان اخر به نتيجه رسيدن غرب بيخيال اوكراين نشده و همه جوره حمايت كردع يادتان باشد ماشين جنگي روسيه توانايي دفاع از خودش رو هم نداره پس كمتر اشغال روسيه رو وارد بدنه نظامي مملكت كنيد كه عبرت نشيد
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 5
      زلنسکی مدام میگفت ما رو رها کردن! البته فقط یه بازی صهیونیستی بود، واقعیت اینه که مردم اوکراین رها شدن و اون خرابه به محل برخورد غرب با روسیه تبدیل شده، آینده روشنی برای اوکراین وجود نداره و شما مزدورها هم فقط خوشحالی کدخدا براتون مهمه نه مردم خرفت اوکراین که همگی فرار کردن یا شدن سپر انسانی فاشیستها
    • محمود IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 3
      از بس نوکری غربی ها براتون شیرین و لذت بخش بوده این تصور تو اذهانتون نهادینه شده که همه باید ارباب داشته باشند ، و اما اگر زده شدن یک ناو میتونست در موقعیت یک ابرقدرت شبه ایجاد کنه الان باید ارباب آمریکایی تون بدبخت ترین کشور دنیا می‌بود! فراموش کردید موشک‌هایی که توسط نه یک کشور اروپایی بلکه توسط مردم محاصره شده یمن چندین سال انواع پدافند های اربابتون رو دور زد و میزنه؟ فراموش کردید چطور موشک های سپاه بزرگترین پایگاه آمریکا و نه یک ناو رو شخم زد؟ فراموش کردید موشک های دست ساز فلسطینی ها چطور از پیچیده ترین لایه های پدافندی اسرائیل رد شد؟ قطعاً سوزش پودر شدن پهباد فوق پیشرفته آمریکایی ها رو اصلا یادتون نرفته! یا کلکسیون پهبادهای آمریکایی در دست سپاه رو؟ خوب اینها فقط بخش کوچکی از تحقیر اولین ابرقدرت دنیا و نه دومین است؟خوب با این تفاسیر به نظر میرسه که اتفاقاً اون چیزی که ایران و ایرانی باید ازش بترسه شما غرب گداها و اربابتون هستش نه هیچ کس دیگه ای،
  • بابک IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 5
    هفته پیش یک کشتی تجاری ترکیه بصورت اتفاقی در دریای سیاه آتش میگیره الان پیشرفته ترین ناو جنگی روسیه حتی دنیا بصورت اتفاقی سرنگون میشه و ترکیه میره کمک ملوانانش عجیب نیست!!! از اون اردوغان هر کاری بر میاد
    • آنتی پانترک IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      از آب گلال آلود ماهی نگیر ترکیه در حد واندازه این حرف ها نیست و جرائت جسارت به روسیه رو هم نداره مگر این که دلش بخواد به عاقبت عثمانی دچار بشه
    • عرعردوغان IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      ترکیه یه جنگنده روس رو تو سوریه زد بعد رفت عذرخواهی و پابوسی پوتین و.... :-) اگه جنگنده بود شاید حرفت جای فکر داشت ولی رزمناو ابدا. ضمن اینکه عردوغانم خوب میدونه بازی با دم پوتین براش گرون تموم میشه خصوصا تو دریای سیاه ترکیه اونقد احمق نیست خودش رو با پوتین درگیر کنه ضمن اینکه در همون حدم نیست. خودشم فهمیده از مذاکره بی ثمر گذاشتن بیشتر برنمیاد از دستش :-)))
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 3
    تمام کشورهای غربی از فرانسه ،المان٫امریکاو...که دارای پیشرفته ترین سلاح ها هستند دارند به اکران می دهند همین دیروز وزیر خارجه لمریکا گفت برای هر تانک ۱۰ عدد موشک ضد زره داده به اکراین ..این جنگ مانند سوریه. است که کشورها دارند باهم تسویه حساب می کنند و واقعا روسیه در مقابل اروپا و امریکا و ناتو ....دارد می جنگد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 0
    تصور کنید اگر خدای ناکرده جنگ با ایران می شد ابتدا هواپیما های مسافربری خودمان را با دستور می زدیم تا از جنگ جلو گیری کنیم بعد و...
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 3
    چرا بعضیها متوجه نیستن مردم کراین کجای این قضیه هستن چرا دیده نمیشن چرا با ارتش روسیه عادی و مثل هموطن برخورد میکنند در شهرهای اکراین واقعیت اینه که روسیه با نسخه اروپایی داعش در حال جنگه آمریکا و اروپا هم همانطوری که از داعشیهای عرب و وهابی جنون آمیز حمایت کردند الان هم از این نازیهای داعشی بلوند دیوانه بار حمایت میکنن و البته در نهایت شکست خواهند خورد.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    9 0
    لامصب هرکی با ایران متحد میشه از خودمون بدبخت بیچاره تره اینم از دومین ابرقدرت به نظرم همش بادبود
    • محمود IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 1
      خیالت راحت، هنوز حالا حالا ها رکورد های اربابان تون در افتضاح و بدبختی دست نیافتنی هستش، هنوز مونده که کشوری پیدا بشه مثل ارباب آمریکایی تون فقط در یک شب از جایی در بره، یا کلکسیونی از پهبادهاش در اختیار دشمناش باشه ، یا کشور تحریم شده ای مثل یمن بتونه تمام سامانه های پدافندیش رو تارومار کنه،و....، تا ساعتها میشه از افتضاحات متحد غربی تون سخن گفت! حالا شماها با چنین پیشینه و سرنوشتی اومدین در مورد روسیه‌ای حرف میزنید که در مدت فقط چند ده روز تمام زیرساخت های اوکراین رو با وجود تمام حمایت های غربی ها و اروپایی ها شخم زده؟خخخخخ، واقعاً که حقیر هستید ،
  • لبی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 1
    درود بر شرق که رزم‌ناو اربابش غرق نشده
    • DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      حتی این بیسواد نمیدونه چی بنویسه شرق یا مشرق یا مستشرق یا ....چی مینالی کدو ‌. درست بنویس مینیم چی میخوای تا ببرمت شهر بازی گاگا برات بخرم بالا پایین بپری
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    روسبه حتی درنبرد تهاجم به افعانستانی که هیچی نداشتندوسالها طول کشید هم شگست خورد(معلوم نیست پس اینهمه ادعا ولاف وفیس وافاده ازکجا آمده!؟)حتما از بمبهای شیمیایی وفرارکردن همزمان باکشتار مردم بی گناه -ونهایتا کلاهک اتمیه که اینهم قطعا توسر مردم میخواد بزنه
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 0
    ای تف s300 را بهمون غالب کردن
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    جنگ همین است میزنی و میخوری .....
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 2
    مشرق اینها را ول کن . شرکت (( پوشک بچه - مای بیبی )) قیمت 1بسته پوشک بچه را کرده 1650000ریال . به مسئولین ذیربط بگویید چطوری مردم از این فلاکت رها شوند . مسئولین مربوطه کاملا خواب هستند .
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 3
    روسیه با انهدام این ناو، کنترل هوایی و دریایی خود در دریایی سیاه را از دست داد، این یعنی دومین شکست بزرگ ارتش روسیه. کاخ کرملین برای جلوگیری از فروپاشی ارتش و کشور روسیه باید از تسلیحات راهبردی خود استفاده کند.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    13 3
    احتمال زیاد مردم پوتین و مدودف و لاورف را به قتل برسانند بابت بی خردی و خرفتی و درشت گویی و بیسوادی و قتل عام سربازها. چین هم الان ترسیده و جفت کرده
    • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 8
      خخخخخ بیشتر از چین خودت جفت کردی ولی جلوی صهیونیستها آدم اینقدر بیسواد و کم دان والا خیلی کمیابه برو خودت را به طبیعت بانان معرفی کن کمکت کنند نسلت در حال انقراضه قراضه.مثل اربابت عموسام در حال افولی گوگولی.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 1
      23:43 خودت میفهمی چی مینویسی؟
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      انتظار بیشتری نمیره
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 0
    دست انتقام بلند است. این شیطان کمونیست پیر دیوانه پوتین روانی دچار بیماری روانی شده است. مردم روس هم تعدادی از این شخص بیمار روانی حمایت می کنند. ما مخالف جنگ هستیم. مرگ بر پوتین دیوانه
  • FR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    11 0
    خدایا سپاس گذارم زنده باد ارتش و رهبر و ملت اوکراین مرگ بر مزدوران متجاوز روسیه پوتین جنایتکار
  • مجید TR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    11 0
    این جنگ برای خالی کردن باد روسیه لازم بود،
  • FR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 1
    بالاخره دست خدا از آستین رزمندگان و ملت شهید پرور اوکراین بیرون آمدوانتقام مردم بی دفاع را از متجاوزان جنایتکاران .دروغگو یان و تروریستهای پوتین وهم پاگیهایش را گرفت
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 0
    ولادیمیر چکمه اف
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 4
    با جنگ روسیه-اوکراین سرگرمتون نکنن قیمت برنج ار صد هزار تومان گذشت ارز ترجیحی که حذف بشه قیمتها دست نیافتنی میشه فکر بدبختی خودمون باشیم بهتره
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 8
    اقای پوتین لطفا دکمه ریست (حمله اتمی) کیف بزنید تا بفهمن با کی طرف شدن،
  • امیر US ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    با رونویسی از بیبیسی دیه سرنگونگی هواپیمای اوکرایینی میدید ؟ یا بوی کباب میاد و هوای سلفی با موگرینی را کردید؟
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 1
    نظر همه محترم این میان اوضاع کشور خودمان را فراموش نکنیم زمان جنگ هم جنگ بود هم مردم با اهداییها جنگ را اداره می‌کردند هم حجاب بود هم دین بود هم همه چیز بود این گرانی وحشتناک نبود الان جنگ نیست ولی حجاب وحشتناک است بی دینی وحشتناک است گرانی از وحشتناکی گذشتهنا امیدی جوانان از حد گذشته پیری جمعیت اختلاس دروغگویی نمایندگان مجلس که با شعار بهبود معیشت روی کار آمدند همش دروغ مشرق نیوز هم چیزی که با رای خودش جور نباشد چاپ نمیکند پس بهتر است فکر خودمان باشیم تا روسیه کمونیست هند کاو پرست چین نجاست خوار کمونیست آمریکای وحشی حیف وقتتان نیست صرف این کمونیستها و نجاسخواران و کافران میکنید
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      درود بر شرفت
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 5
    ناتو زیادی دارد شانس خودش رو امتحان میکنه، روسیه قبلا اعلان کرده اگر بقایش را در خطر احساس کند از بمب هسته ای استفاده می‌کند.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 6
    این کار عبرتی بزرگ هست برای آمریکا که دور بر ایران نیاد اگه میخواد ناو هواپیما هایشان غرق بشه ابهت ساختگی و پوچ اش مثل روسیه بهم نریزه واقعا این ابرقدرت ها بدون سلاح اتمی در مقابل اراده و مقاومت ملت ها شکست می‌خورند
  • DE ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    4 6
    روسها تا اینجا هرچند ضربات مهلکی را دریافت کرده اند ولی پیروز میدانند چرا که توانستند نیروی مهم ساخته شده وپرورش یافته به دست انگلیسی ها را در کنترل خودش بگیره وآن را نوکر حلقه به گوش خو د مانند غول چراغ جادو به فرمان خود در بیاره
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    10 2
    ناو غرق شد اسپوتنیک رسما ساعت ۳۰دقیقه بامداد تیتر کرده تسلیت به طرفدارن وطنی روسیه
    • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 1
      دوران ناو و ناو بازها و دوران گاو و گاوبازها در جنگ خلیج فارس و دفاع مقدس ما تمام شد احتمالا روسیه این ناو را جایگزین نمیکنه وقتی که صدها هزار موشک و موشک هایهایپرسونیک و موشک های رادار گریز و بیشترین بمب اتم را دارد و هر نقطه ای را میتواند با موشک بزند ناو جنگی در جنگ های کشوری معنای خود را از دست داده است فقط پرستیژ است . اگر درگیری بین ایران و امریکا ایجاد شود ناو هواپیمابر آی بزن ها برو منظور آیزنهاور تا فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری زیر شلیک موشکهای نقطه زن‌ ایران است و هواپیماهای جنگیش را‌هم‌ مانند پشه به زمین خواهیم انداخت .لذا ناو های امریکا هم اسقاطی و اضافه هستند قدیمها پرستیژ و افه بودند نه حالا الان فقط جنگ پهباد و موشک و از اینها مهمتر جنگ اعصاب و تخریب ذهن و پمپاژ اطلاعات غلط جنگ های جدید است . اگر امریکا جرات داشت و میتوانست در عرض این ۴۳ سال هزاران بار به ایران تجاوز نظامی کرده بود ولی امیدش را بسته به یه مشت غربگدای بر انداز که حداکثر زورشان جنگ با سطل آشغال و آتش زدن اموال مردم و غارت و رانت است. و تازه اینها هم امیدشان به امریکای در حال افول است خخخ عجب روزگاری کوری عصا کش کور دگر شده.
  • حجت IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    یاد یو اس اس استارک افتادم که موشک میراژ عراقی پکوندش. شانس آورد غرق نشد. اونم ناوی که سیستم ایجیسش گوش فلک رو کر کرده بود
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    ای ول .... خدا را کر یعنی الان روسیه دیگه شکست خورد تمام شد .
  • DE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 1
    کپی که چه عرض کنم باز نویسی با خط بد هنوز دستگاه کپی نداریم ویا رنگ ندارندروسیه هم با داشتن تسلیحات پیشرفته که خود فکر میکرد وبه این باور رسیده بود که با تمام ناتو میتواند وارد جنگ شود و موفق به شکست آنها شود ولی در عمل به نا کارآمدی اسلحه هایش در مقابل کشور کوچکی مثل اوکراین با موشکهای دوش پرتاب اهدایی غرب و تعدادی هواپیماوتانک قدیمی شوروی سابق پی بردند اینها در مقابل سلاحهای ناشناخته و شناخته شده آمریکا مثل اف 35میخواهند چه بکنند
    • DE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      خخخخ حالا چرا این افه 35 را امریکا در افغانستان بکار نینداخت تا مجبور نشه مانند بند تمبان در نره . خخخ این ابر قد قد شما با کل ناتو با کل دنیای غربی عبری عربی اونروز ایستاده بود در خاورمیانه 43 سال فقط شکست پشت شکست تا کلکسیونش پرشد با 7 بیلیارد دلار خسارت به اقتصاد بدهکار و بیمار امریکا و با مدرنترینننننننن اسلحه ها با شکست خفت بار از افغانستان در رفتند .حالا کل ناتو و امریکا اروپا و دنیای غربی عبری عربی ... ایستادند جلوی روسیه وفقط در 45 روز اوکراین به ویرانه ای تبدیل شد که همه چیزش را از دست داد و دایم دلقینسکی داره جیغ میزنه میگه هی بفرستین همه چی تموم شد خخخ امریکا برای شکست روسیه باید خودش روسیه را به همون سلاح های مدرنی که خودش استفاده کرد در افغانستان و با خفت شکست خورد بدهد تا روسیه هم شکست بخورد.
  • رحمت عیدی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    من فیلم لحظه انفجار ناو رو دیدم هیچ موشک یا پرتابه ای در فیلم نبود (حتی صدای موتور موشک قبل از برخورد) فقط بطور ناگهانی ناو منفجر شد از زاویه عقب ناو انفجار سمت چپش بود، به هرحال دلیل انفجار هرچیزی بوده موشک ضد ناو نبوده هرچند صرف انفجار و غرق شدن رزمناو موسکاوا آبروریزی ناجور برای نیروی دریایی روسیه است
  • حاجی اذری IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 1
    پیروزی اکراین یعنی تثبیت ناتو وعربده کشی گاوچرانان امریکایی در منطقه...حالا اینکار چه سودی به ملت ایران دارد که غربگرایان اینهمه مسرور آنند؟
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    وزارت دفاع آمریکا تصور می کرد یا همرزمان سوری روسیه؟رو که نیست سنگ پاست
  • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برایکمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس