کد خبر 1363147
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
اولاف شولتز صدر اعظم جدید آلمان شد

صدر اعظم آلمان قصد هزینه کردن دو میلیارد یورویی برای خرید تسلیحات نظامی دارد که اغلب این تسلیحات نیز برای کمک به اوکراین در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان قصد دارد حجم قابل توجهی تسلیحات نظامی برای اوکراین در نظر بگیرد.

یک منبع در دولت آلمان روز جمعه گفت که شولتز خواستار هزینه دو میلیارد یورو تجهیزات نظامی جدید است که اغلب آن نیز برای کمک به اوکراین در نظر گرفته می‌شود.

روسیه این هفته یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.

آمریکا همچنین ارسال سامانه‌های ضدهوایی از اسلواکی به اوکراین را تسهیل کرده و در ازای آن، سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» در اسلواکی مستقر کرده است.

تصمیم آمریکا برای ارسال محموله جدید تسلیحاتی به اوکراین که به گفته واشنگتن پست ظرف چند روز آینده به این کشور می‌رسد، پس از آن گرفته شد که «ولودیمیر زلنسکی» درخواست‌ها برای دریافت کمک نظامی از متحدان غربی را تشدید کرد.

هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال سلاح به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفته است، پس از آنکه ایالات متحده کمک‌های نظامی را به منطقه منتقل کرد، نیروهای اوکراینی آن‌ها را به داخل کشورشان خواهند برد و «هرچه کمتر در این‌باره صحبت شود، بهتر است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 1
    واقعا عجیب نیست غربیها روسیه را چگونه فرض کردند سوریه لیبی یا کشور دیگرخدا کند منتظر فجایع بزرگ نباشیم الله اعلم
    • عبدالله مومن IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      2 2
      آلمان نمی خواهد فکری برای روغن و گندمی که ندارد بکند ؟!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      خخخ نه برادر. تا وقتی شما نگران گندم و روغن اونا هستید اونا نگران نیستن
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • کهی فروش IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 1
    موس آلمان مو داره - چراغ جادو داره
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 5
    کم کم بازی قشنگ میشه عمو پوتین. باور کنید با تلفات فعلی جنگ یه سال دیگه ادامه داشته باشه میتونیم به بزرگترین صادر کننده تسلیحات به روسیه تبدیل بشیم. بنده خدا چیزی براشون نمونده. نتیجه؟ تقریباً هیچ اونم قدرت دوم جهان. کاش میشد جنگ رو همینجا نگه دارن و از اول شروع کنن تا امریکا به روسیه نشون میداد حمله کردن رو.
    • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 2
      والا اینطور ندید گرفتنِ اصل فساد که غرب و آمریکاست فقط نشونه ذات کثیفه
    • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      فعلا که مردم آلمان با هشت برابر شدن قیمت روغن دارن تو سر خودشون میزنن تا این خوشی‌های آبکی شما پاره نشه!
  • حقیقت IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    آلمان تصمیم گرفته انتقام ناکامی جنگ جهانی دوم رو از روسیه بگیره ، به هر حال روسیه گول خورد و تو باتلاق دست ساز امریکا افتاد و حالا حالاها نمیتونه و نمیزارن ازش بیاد بیرون و احتمال اینکه با سوئد و فنلاند هم درگیرش کنند زیاده تا روسیه رو از تمرکز به اوکراین خارج کنند تا در سه جبهه راحت تر زمینگیرش کنند
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    اربابتون سلاح هسته ای نداشت تا الان شش بار مسکو فتح شده بود
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    از قشنگی این ماجرا اینه که از پارسال تا الان نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار میرسه. اونوقت میگیم غرب پشت اوکراین رو خالی کرده. ما الان ۱۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده توی روسیه داریم!!!!!!
  • DE ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    با مالیات مردم این بریز و بپاش ها رو دارند ولی برای ساختن کودکستان هیچوقت پول ندارند!
  • DE ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    ممکن هست به اوکراین سلاح هسته ای تاکتیکی بدهند که در شرق اوکراین استفاده بشود و هشدار روسیه هم به همین علت بود. احتمال زیاد روسیه به اروپا حمله ی اتمی خواهد کرد و این قاره را با خاک یکسان می‌کند ولی مشکل آمریکا برای روسیه همچنان باقی است چون وسعت آن کار را برای روسیه سخت خواهد کرد.
  • DE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    مطمئن باشید جنگ اتمی شروع خواهد شد و ما در اروپا و شما در آمریکا جزقاله و زغال می‌شویم از دست بمب‌های هیدروژنی تزار روسیه که پوتین بی انصاف بر سرمان خواهد زد. شولتز کچل بی عقل هم دو صباحی بیشتر نفس می‌کشد. به زودی همه در اروپا خواهیم مرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس