کد خبر 1362761
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
روسیه: تحرکات رزمناوهای ناتو را در دریای سیاه با دقت زیر نظرداریم - کراپ‌شده

وزارت دفاع روسیه می‌گوید در پی وقوع آتش‌سوزی در رزم‌ناو «مسکو» و انفجار متعاقب مهمات موجود در آن، آسیب جدی به این کشتی وارد شده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد، رزم‌ناو موشکی «مسکو» دچار آتش‌سوزی و انفجار مهمات متعاقب آن شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه آتش سوزی که در رزم‌ناو موشکی مسکو رخ داد، مهمات موجود در آن نیز منفجر شد. کشتی آسیب جدی دیده است».

بیشتر بخوانید:

مسکو: اوکراین سه گردان جدید از جنایتکاران تشکیل داده است

همزمان با بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره وقوع حادثه در این رزم‌ناو، که مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه است، برخی منابع ادعا می‌کنند موشک اوکراینی به این کشتی اصابت کرده است.

این بیانیه می‌افزاید که تمامی خدمه به سلامت تخلیه شده‌اند و علت آتش سوزی در حال بررسی است.

به نوشته اسپوتنیک، جزئیات دیگری از این حادثه و همچنین علت آتش سوزی فعلا اعلام نشده است.

در اوایل فوریه، رزم‌ناو مسکو تمریناتی را برای دفاع از شبه جزیره کریمه در دریای سیاه انجام داد.

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ۱۳۰ فروند هواپیما، ۱۰۳ فروند بالگرد، ۲۴۴ سامانه موشکی ضدهوایی و ۴۴۷ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نابود شدند.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 1
    روسیه به فنا رفت با این تسلیحات زپرتیش
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 2
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 0
      حاجی داری انشا می‌نویسی راحت باش
    • مرگ بر پوتین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      فرض محال که حرف هات همه درست باشه. همه این حرف هات نشان دهنده ی بینش و آینده نگری زیاد آمریکا هستش دیگه. پس با آمریکا هر کس چپ بیافتد کارش زار است من جمله روسیه‌. پس آمریکا ابر قدرت است و همه باید به او احترام بگذارند. حالا برو بمیر.
  • عجیبه IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 0
    واقعا از روسیه انتظار خیلی بیشتر از این بود ابر قدرتی روسیه تو ذهن فرو ریخته
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    ای روسیه بدان و آگاه باش اکراین خاک ایران بوده است و ایرانی ها بوده اند اکراین را متمدن کرده اند. ما ایرانیان هم در ماریوپل و اودسا سهم داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس