کد خبر 1362363
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

هوای بهاری شور و شوق سفر را در دل می اندازد و عزمت را برای تماشای بهار در کشورهای خارجی جذب میکند. 

کنجکاو می شوی که ببینی در کشورهای همسایه چه خبر است؟!

در بهار به کدام کشورها سفر کنیم؟

مخصوصا ترکیه، که کوتاه بودن مدت زمان پرواز و عدم نیاز به ویزا و مخصوصا ارزان بودن تور استانبول بسیار وسوسه برانگیز است، که بلیط هواپیما را بگیری و چمدانت را ببندی و بنشینی در در یک پرواز راحت و خیلی زود در یک کشور دیگر، پر انرژی و بشاش پیاده شوی و بتوانی سر از کار بهار در آنجا در بیاوری؛ ببینی هوا چطور است و سرسبزی درختان و گیاهان چگونه است و چقدر شکوفه و گل نو رسته دارند و چه میوه هایی مخصوص فصل بهار آنهاست و آیا خیابان های آنجا هم مثل تمام شهرهای کشور خودمان مملو از حس بهار هستند؟! 

آب و هوای استانبول در بهار بسیار مطبوع است، به همین علت پر تردد ترین فصل برای مسافران است،

روشنایی کامل روز با آفتاب ملایم در عین وزش باد ملایم و خنک، کاملا مناسب برای تمام تفریحات استانبول است.

اگر قصد خرید در استانبول را دارید، بهترین زمان بهار است که این هوای مطبوع شما را بازارگردی خسته نمیکند و میتوانید با حوصله هر آنچه باب میلتان است را بخرید.

در بهار به کدام کشورها سفر کنیم؟

تفریحات روی کشتی در دریای زیبای مرمره در این خنکای بهاری بسیار لذت بخش میشود؛ 

تماشای دریای آبی و سواحل زیبایی استانبول که در آن توأمان آثار دست بشر و طبیعت در هم تنیده شدند،  و همچنین صدای شاد ساز و آواز موسیقی ترکی و طعم و عطر خوش غذاها و نوشیدنی های ترکی، ترکیب وصف ناپذیری میشوند.

گردش در جزایر نه گانه استانبول در حالیکه شکوفه های بهاری تمام آن کوچه های سنگفرشی و پر فراز و نشیب و دالان طوری را پوشانده است، نوشیدن قهوه ترک و چای با شکر در استکان کمر باریک در کافه های ساحلی با منظره زیبای دریا.

برای شرکت در جشن ها و فستیوال ها و کنسرت هایی که در فضای باز برگزار میشوند هوا بسیار لطیف است و میتوان در این فصل از چاردیواری های سربسته فرار کرد.

و سرآمد همه جشن ها، فستیوال گل لاله استانبول است که هر ساله در اپریل برگزار می شود و پارک ها  و میادین منتخب را لاله زار میکند و امکان بازدید با دسترسی راحت برای توریستان وجود دارد.

همچنین جشنواره جوان و ورزش در ماه می، در استانبول، سبب شادی و آذین بندی بسیاری از خیابان ها شده و آنها را تماشایی میکند و البته برای ورزش دوستان هم جذاب خواهد بود.

سفرمی با امکان تهیه پکیج های مختلف که متناسب با هزینه مورد نظر شما و تعداد روزهای دلخواه شما باشد بهترین هتل ها و بلیط پرواز را برای تور استانبول شما، رزرو می نماید و در ضمن بهترین پیشنهادات را همراه با خدمات لازم برای انواع تفریحات و گشت شهری در اختیار شما میگذارد تا در سفرتان نگرانی برای برنامه ریزی نداشته باشید.

بازدید از اماکن تاریخی که نشان از قدمت تاریخ این شهر دارد، از جاذبه های همیشگی برای گردشگران است، در حالیکه شهر بزرگ و زیبای استانبول هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و در خیلی از محله ها، کوچه های پیچ در پیچ و دالان های قدیمی و سنگفرش را میشود دید و در همان کوچه هاست که از دیوار ها گل های خوشه ای آویزان است و لب طاقچه ها گلدان گل است و از بالای دیوارها درختان برافراشته دیده میشود که با عطر و رنگ و زیبایی خود بهار را برایتان منعکس میکنند.

انتخاب غذا در استانبول بسیار راحت است چون ذائقه ای مشابه با ما دارند؛ غذای محلی آنها لذیذ است و طعم ادویه ها در غذا زیادی نیست و بوی خوشی از آنچه برایتان سرو میشود به مشام میرسد؛ و بهتر از آن قیمت غذاست که کاملا متناسب با مخارج برنامه ریزی شده می توانید سفر را پیش ببرید؛ غذاهای حاشیه ساحل و یا حاشیه خیابان هم بسیار خوش طعم است و قابل انتخاب.

و دسرها با آن طعم ها و رنگ ها قابل چشم پوشی نیستند.

 از شیرینی های معروف استانبول هم هیچ توریستی نمیتواند بگذرد، باقلوای لذیذ استانبولی که در دنیا شهرت دارد، در هر فروشگاهی چشم را میگیرد و دل را میبرد.

در بهار به کدام کشورها سفر کنیم؟

با وجود وسعت شهر، رفت و آمد راحت است و ارزان، انواع اتوبوس های شهری، خط های متعدد مترو که در سرتاسر شهر ایستگاه دارند علی الخصوص به مکان های دیدنی، تراموای قدیمی و جدید، مترو باس با طرح مسیرهای بدون ترافیک، دلماس که همان تاکسی های اشتراکی است و حتی قایق، چقدر جذاب است که مسیری را با قایق طی کنی، میتوانید برای خلاصی از ترافیک های همیشگی پل های روی تنگه بسفر ازین وسیله حمل و نقل متفاوت استفاده کنید و نیمه اروپایی به نیمه آسیایی و بالعکس را، رویایی طی نمایید.

امید است که بهترین سفر بهاریتان با تور استانبول، بهترین خاطره سازتان باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس