اقناع ۱۴ نماینده سوال کننده توسط وزیر ارشاد

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از قانع شدن ۱۴ نماینده سوال کننده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان جلسه این کمیسیون با وزیر خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامرضا منتظری با اشاره به جزئیات جلسه‌ی روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح سوالات نمایندگان محترم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار داشت؛ بر همین اساس ۱۴ سوال از طرف نمایندگان مطرح شد که برخی از این سوالات راجع به پروژه‌های عمرانی و برخی دیگر راجع به مشکلات منطقه‌ای و کاستی‌های موجود بود که نمایندگان انتظار داشتند آقای وزیر ورود جدی‌تری به موضوعات داشته باشند.

وی با بیان اینکه «پرسش‌هایی نیز راجع به سیاست های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری و سینمایی مطرح شد»، خاطر نشان کرد: به دنبال پاسخ آقای وزیر به سوالات مطرح شده، هیچ ارجاع سوالی به صحن نداشتیم و اکثریت نمایندگان سوال کننده بصورت غیر مشروط و برخی دیگر بصورت مشروطه قانع شدند؛ بر این اساس قرار شد آقای اسماعیلی سفری به استان خوزستان و شهر اهواز داشته باشند و از نزدیک موقعیت پروژه‌ها را ببینند. همچنین یکی دیگر از نمایندگان مهلت دو هفته‌ای به وزیر ارشاد داد تا ظرف این مدت، آقای اسماعیلی ارزیابی درباره پروژه‌های استان مازندران انجام دهند و گزارشی از آن را ارایه دهد.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: شرط یکی دیگر از سوال کنندگان این بود که با توجه به دستورات رهبری در خصوص اصلاح ساختار، ساختار جدید پیشنهادی وزارت ارشاد طی ۴ ماه آتی ترجیحاً در قالب یک لایحه به مجلس ارایه شود. با توجه به توصیه ای که مقام معظم رهبری داشتند، وضع موجود وزارت ارشاد پاسخگوی انتظارات نیست؛ بر همین اساس نیز آقای وزیر اعلام کرد که تیمی را مشخص کرده‌اند تا راجع به ساختار و آیین نامه‌های این وزارتخانه بررسی انجام دهند. ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چابک و اثربخش باشد و اولویت‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس