امیر دریادار سیاری در قرارگاه جهاد علمی:دفاع آینده، دفاع دانش بنیان است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با توجه به رشد علم و فن‌آوری و تغییر تهدیدات، دفاع آینده یک دفاع دانش بنیان است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نهمین جلسه قرارگاه جهادی ارتش که با هدف جهت گیری مطلوب به سمت توسعه و پیشرفت در حوزه های علمی و دانش بنیان و در راستای سیاست‌های تعیین شده ارتش و نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که امروز در ارتش دنبال می‌کنیم و به صورت قرارگاهی کار را پیش می بریم مباحث علمی و پژوهشی با تشکیل قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه جهاد علمی است.

 وی با اشاره به ماموریت ارتش در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برای اینکه ارتش بتواند ماموریتش را به خوبی انجام دهد باید تهدیدات را بشناسد. تهدیدات امروز و آینده متفاوت هستند و با توجه به رشد علم و فناوری‌های روز به ویژه در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفت‌های جهشی زیادی ایجاد شده و بنابراین باید در بحث های علمی با قدرت و جدیت کار کرد و تهدیدات و فن آوری‌های روز را شناخته و به آن دسترسی پیدا کرده و تجهیزاتمان را منطبق با آنها تولید کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه در دانشگاه‌های افسری، ما مدیران و افسرانی را پرورش می دهیم که آینده ارتش را تأمین می‌کنند، خاطرنشان کرد: جذب کیفی دانشجو از اولویت‌های آموزشی ارتش است و در این دانشگاه‌ها، پژوهش های متعددی انجام می شود و نظام مسائل را داریم که در آن تمام مسائل، مشکلات و نیازمندی‌هایی که برای آینده نیاز داریم در این نظام مطرح و برای تحقیق و بررسی به اساتید و دانشجویان واگذار می شود.

وی ادامه داد: پژوهش های صورت گرفته به عنوان پژوهش های کاربردی و دانش بنیان در اختیار نیروهای چهارگانه ارتش قرار می گیرد و در موضوعات صنعتی روی آن‌ها کار شده و به تولیدات و تجهیزات دفاعی، امکانات و نرم افزارها و دیگر ابزارهای ارتش که در آینده مورد نیاز نیروهای مسلح کشورمان تبدیل می شوند.

وی گفت: با توجه به نامگذاری سال، ارتش جمهوری اسلامی ایران حتما تلاش خواهد کرد در بحث دفاع دانش بنیان برنامه های متعدد و گسترده ای را به مورد اجرا بگذارد. امروز نیز در موضوع کار ما در نهمین جلسه قرارگاه جهاد علمی ارتش، بررسی پژوهش های کاربردی و نظام مسائل بود و با تقسیم کاری که به دانشگاه هایمان سپرده ایم تمام تلاشمان این است در حوزه های دانش بنیان حرکت موثر، علمی و عمیقی انجام شود که ان شاءالله بتوانیم شاهد اجرای مقتدرانه ماموریت ها در آینده باشیم.

گفتنی است، در ادامه این جلسه، معاون هماهنگ کننده ارتش ضمن رونمایی از دستاوردهای اخیر علمی و دانش بنیان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از نمایشگاه کتاب، تالیفات و پروژه‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهش محور این دانشگاه بازدید کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس