دریادار

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه با تجهیزات قدیمی نمی‌توان ادعای توانمندی کرد، گفت: ارتش در حوزه تجهیزات، توان خود را متناسب با تهدیدات روز ارتقا داده‌ و بازدارندگی لازم را برای تهدیدات دارد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح پانزدهمین دوره رزم مقدماتی که در مجموعه شهدای ۰۱ نیروی زمینی ارتش برگزار شد، خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: شما، نخبگان، آینده‌سازان و ذخیره‌های کشور هستید که باید توسعه و پیشرفت پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را با اتکا به دانش روز و علم و فناوری رقم بزنید.

وی با بیان اینکه جوانان امروز بسترساز توسعه و پیشرفت پایدار کشور هستند، گفت: از نخبگان جامعه انتظار این است که برای توسعه پایدار کشور و آینده مطمئن و سرفراز کشور حرکت کنند تا به این هدف مقدس دست یابند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امروز یکی از وظایف مهم ما این است که نسبت به تضمین آینده کشور احساس مسئولیت کنیم و تلاش و کوشش لازم را در این رابطه داشته باشیم؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شما را به عنوان ذخیره‌های ارزشمند خود حساب می‌کند و قطعا با تلاش و کوشش و هنرنمایی شما جوانان بااستعداد، آینده کشور تضمین و جایگاه‌مان در عرصه‌های بین المللی ارتقا خواهد یافت.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهای موفق و سرافرازی هستند، گفت: نیروهای مسلح ایران، هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی پشت سر گذاشتند و امروز دارای آن چنان توانی هستند که هیچ دشمنی اجازه تحرک و تعرض به تمامیت ارضی کشور را به خود نمی‌دهد.

وی با اشاره به ماموریت‌های ارتش عنوان کرد: ارتش در راستای ماموریت‌های ذاتی خود یعنی حفظ تمامیت ارضی، دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همواره مولفه‌های توان رزم را در خود رشد و ارتقا دهد تا در برابر تهدیدات آینده با اطمینان کامل توان پاسخگویی به دشمنان را داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: امروز باید تلاش ما به گونه‌ای باشد که به سطحی از توان بازدارندگی و رشد و بالندگی برسیم که هیچ دشمنی حتی فکر تجاوز به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهد؛ آنچنان که دنیا امروز بر توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران حساب باز می‌کند و ما به عنوان یک ملت سرافراز انقلابی در سطح دنیا مطرح هستیم.

وی گفت: ملت ایران امروز تجربه بسیار گرانقدری از دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند که باید از این تجربیات با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و نیروی انسانی متخصص بهره گرفت.

امیر دریادار سیاری اظهار داشت: امروز ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مولفه‌های رزم توجه خاصی دارند و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توان رزم، تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص، متعهد، باایمان و با عشق و علاقه است، نیروی انسانی که در برابر دشمن سینه سپر می‌کند و می‌ایستد، تربیت شده مکتب اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات امروز ما نوین و کارآمد هستند، گفت: با تجهیزات قدیمی نمی‌توان ادعای توانمندی کرد؛ نیروهای مسلح کشور و ارتش در حوزه تجهیزات، توان خود را متناسب با تهدیدات و فناوری و دانش روز ارتقا داده‌اند و بازدارندگی لازم را نسبت به تهدیدات روز و آینده ایجاد کرده‌اند و البته این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه امروز عرصه‌های جنگ تغییر پیدا کرده و بایدمطابق با عرصه‌های جدید رزمی، خود را آماده و تجهیزات را به روز کنیم، تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی در سطح نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی به دست آمده به راحتی نبوده و برای آن تلاش کوشش و زحمت فراوان کشیده شده است.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر اینکه امروز اگر توان ما مطابق با علم روز نباشد مطمئناً به نتیجه نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: اگر امروز مدعی هستیم که در همه عرصه‌ها موفق هستیم و در حوزه سایبری، پهپاد، هوش مصنوعی، موشکی و دیگر عرصه‌ها حرف برای گفتن داریم همه به برکت تلاش فرزندان این مرز و بوم و اتکا به ظرفیت‌های داخلی بوده است.

وی گفت: انتظار ارتش جمهوری اسلامی ایران از شما جوانان سرافراز میهن اسلامی این است که خود را برای پیشرفت، تولید تجهیزات و مقابله با تهدیدات آینده، متناسب با تحولات روز علمی آماده کنید و نتایج دانش و پژوهش‌های علمی خود را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهید و ما را در مسیر پُرافتخار پیشرفت و تعالی یاری کنید و موجب سرافرازی ملت در همه عرصه‌ها شوید.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه باید اصول اولیه دفاع را یاد بگیرند، درست همانطور که در دوران دفاع مقدس ملت ایران توانست با آمدن در صحنه و پشتیبانی از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر دشمن تا دندان مسلح پیروز شود و نباید اجازه بدهیم حتی یک سانتی متر از خاک جمهوری اسلامی ایران زیر پای دشمن بماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    25 0
    دمش گرم . اولین قدم حل مشکلات پذیرش مشکلاته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس