کد خبر 1362061
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
اعدام نمایه

شیوه اجرای اعدام در آمریکا از جمله اعدام با تزریق مواد کشنده و جوخه آتش با واکنش‌هایی همراه شده است.

به گزارش مشرق، ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا به تازگی اجرای حکم اعدام «ریچارد مور» را که از سال ۲۰۰۱ در زندان قرار دارد، برای ۲۹ آوریل برنامه‌ ریزی کرد.

به گزارش «گاردین»، از آنجایی که مقام‌های ایالتی مدعی شدند نتوانسته‌اند داروهای مورد نیاز را برای اجرای اعدام با تزریق مواد کشنده تامین کنند، به او حق انتخاب بین اعدام شدن با استفاده از صندلی الکتریکی و جوخه آتش (تیرباران) را خواهند داد.

مقام‌ها طبق برآورد خود اکنون ۵۳ هزار دلار برای بازسازی بخشی از یک زندان هزینه کرده‌اند تا با جوخه تیراندازی سه نفره بتوانند فرآیند اعدام را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه اجرای اعدام‌ها در ایالت تگزاس آمریکا

کارولینای جنوبی تنها ایالتی نیست که این نوع اعدام را در دستور کار قرار داده است؛ ایالت‌های اوکلاهاما و می‌ سی سی پی نیز به طور رسمی اعدام از سوی جوخه آتش را پذیرفته‌اند.

ایالت یوتا تنها ایالتی است که در قرن گذشته از این روش استفاده کرده است.

دادگاه عالی آمریکا به زندانیان محکوم به اعدام گفته است که اگر می‌خواهند در دادگاه، اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده را به چالش بکشند، باید روش جایگزینی را برای اعدام پیشنهاد کنند.

پس از ده‌ها تزریق نادرست و آشکارا دردناک کشنده در سال‌های اخیر، زندانیان در دستکم ۱۰ ایالت بحثی را مطرح کرده‌اند؛ آن‌ها جوخه آتش را ترجیح می‌دهند.

بنابراین، آیا آمریکا واقعاً قصد دارد به زندانیان تیراندازی کند؟

«کورینا لین»، استاد حقوق در دانشگاه «ریچموند»، می‌گوید «این یک مرگ تقریباً آنی، با ارزان‌ترین، ساده‌ترین و پایین‌ترین میزان اشتباه است.»

«لین» و سایر محققان استدلال کرده‌اند که آمریکایی‌ها مدت‌هاست که می‌خواستند خشونت اقدام‌هایی را که انجام می‌دادند پنهان کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    گردن زن و سربریدن به ذبح شرعی که سریعترین روش کشتن است و مقتول کمترین مدت جان کندن را تحمل می کند. اگر راهی سریعتر و کم درد تر بود، اسلام همان را برای کشتن حیوانات حلال گوشت دستور می داد. اما مردم از خون می ترسند و بیشتر برای رفاه حال تماشاچیان است که مجازاتهایی مثل دارزدن، صندلی الکتریکی و تزریق سم را انتخاب کردند. حال آنکه در این روشها مقتول به مدت طولانی جان می کند و زجر می کشد.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    حق با انهاست. ما هم میخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس