کد خبر 1335654
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
همه گیری در زندان های آمریکا/وضعیت زندانیان بحرانی تر از همیشه

شیوع گسترده کرونا در زندان های آمریکا و وخامت اوضاع زندانیان باعث شده که واکنش ها به این موضوع افزایش یابد.

به گزارش مشرق، براد دین، سخنگوی اداره امنیت عمومی کارولینای شمالی، می گوید بیش از ۷۰۰ نفر از حدود ۱۳ هزار کارمند سیستم زندان‌های این ایالت آمریکا در حال حاضر پس از مثبت شدن آزمایش کووید یا قرار گرفتن در معرض فردی مبتلا به این ویروس، نمی‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

به گزارش «نورث کارولینا هلث نیوز»، از آنجایی که شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا امیدها را مبنی بر پایان یافتن این بیماری همه گیر کمرنگ کرده، دو ساله شدن سالگرد ظهور این بیماری همه گیر در آمریکا برای افراد زندانی معنای متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید:

اعلام وضع فوق العاده در زندان های آمریکا در پی اوج گیری خشونت و قتل

این بدان معناست که قرنطینه‌ها، ارتباط پراکنده و کم آن‌ها با دنیای خارج را محدود می‌کند؛ همچنین به معنای دیدارهای پراکنده یا حذف شده این افراد با خانواده و دوستانشان است.

هر بار که یک موج جدید شروع شده است، قوانین تغییر می‌کند: «اکنون بازدیدهای شما به ۳۰ دقیقه محدود شده است»، و در نهایت «اکنون بازدید شما لغو شده است.»

همه‌گیری کرونا زندگی را برای همه غیرقابل پیش‌بینی‌تر کرده است، اما برای زندانیان در آمریکا، فقدان پیش‌بینی‌پذیری یک درجه دیگر افزایش یافته است؛ و مهم نیست که برخی از افراد زندانی چقدر برای به دست آوردن امتیازات بیشتر با رفتار خوب تلاش می‌کنند، شیوع کووید می‌آید و می‌رود و وضعیت موجود آن‌ها را کاملاً متحول می‌کند.

پس از دو سال شیوع پس از شیوع، این بار چیزی متفاوت است؛ برخی از زندانیان در آمریکا می‌گویند که در حال رسیدن به نقطه شکست هستند.

در ۳۰ دی (۲۰ ژانویه)، زندان‌های ایالتی کارولینای شمالی هزار و ۸۶ مورد فعال ابتلا را گزارش کردند که بیشترین مواردی است که وزارت ایمنی عمومی این ایالت حداقل در شش ماه گذشته گزارش کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون سه زندانی در زندان‌های کارولینای شمالی بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس بیانیه‌های رسمی مطبوعاتی وزارت ایمنی عمومی کارولینای شمالی، در سال ۲۰۲۱ در مجموع هشت مورد خودکشی در سیستم زندان‌های این ایالت رخ داده است.

از آنجایی که سویه امیکرون در زندان‌های کارولینای شمالی شروع به افزایش کرده، وزارت ایمنی عمومی کارولینای شمالی اقدامات موقتی را برای جلوگیری از گسترش این سویه در ۱۲ ژانویه انجام داده است؛ یکی از این موارد شامل تعلیق ملاقات در برخی از زندان‌ها بود.

بسیاری از مؤسسه‌های اصلاحی و زندان‌های کارولینای شمالی اکنون قرنطینه شده است، به این معنا که افراد زندانی تقریباً تمام وقت خود را در خوابگاه خود می‌گذرانند.

یکی از افراد زندانی حاضر در یک زندان زنان این ایالت، می گوید که این وضعیت باعث تشدید تنش‌ها در این زندان شده است.

به گفته وی، «هیچ یک از زنان، درمان سلامت روان مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند؛ آن‌ها بدتر می‌شوند، زیرا قادر به ملاقات با عزیزانشان نبوده اند.»

برخی از زندان‌های این ایالت با قرار دادن افراد در سلول‌هایی که معمولاً به عنوان سلول‌های انفرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند، افرادی را که آزمایش کووید آن‌ها مثبت بوده است، جدا کرده‌اند، عملی که توسط سازمان ملل شکنجه روانی تلقی می‌شود.

در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده، مشخص شد افراد زندانی در کارولینای شمالی که در سلول انفرادی قرار می‌گرفتند، در سال اول پس از آزادی ۲۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند.

افراد زندانی در آمریکا در حال حاضر بیشتر از جمعیت عادی آسیب دیده اند و از بیماری روانی رنج می‌برند.

یک مطالعه نشان می دهد که تقریباً نیمی از افراد زندانی در شبکه اصلاح مجرمان ایالت آیووا به بیماری روانی مبتلا بودند.

اکنون، زندانیان در آمریکا باور دارند که سیستم زندان به دلیل خطر ابتلا به کووید، کمبود نیروی انسانی و محدودیت‌ها بدتر از گذشته شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس