میرتاج‌الدینی: ۷۹ درصد منابع عمومی بودجه ۱۴۰۰ محقق شده است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هزار و دویست و هفتاد و هفت هزار میلیارد تومان کل منابع عمومی قانون بودجه سال گذشته بود که از این مبلغ ۷۹ درصد تحقق درآمدها را داشتیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت: در نشست امروز عملکرد منابع و مصارف  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون این سازمان و همچنین کارشناسان دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس هزار و دویست و هفتاد و هفت هزار میلیارد تومان کل منابع عمومی قانون بودجه سال گذشته بود که از این مبلغ ۷۹ درصد تحقق درآمدها را داشتیم، به عبارت دقیق‌تر ۱۰۰۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در حوزه درآمدهای پایدار  از جمله مالیات، عوارض گمرکی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی نفت، گاز و میعانات گازی و واگذاری دارایی‌های مالی و اوراق  شاهد افزایش درآمدها بودیم به طوری که ۵۲۸ هزار میلیارد تومان از این محل درآمد حاصل شد که به عبارتی معادل ۱۱۶ درصد درآمدهای پایدار محسوب می‌شود.  

میرتاج‌الدینی گفت: همچنین درآمدها از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که معادل تحقق ۵۱ درصدی  درآمدها در این حوزه است. از سوی دیگر از محل واگذاری دارایی‌های مالی و اوراق نیز ۲۷۶ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۶۵ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز کمیسیون متبوعش خاطرنشان کرد: میرکاظمی در این نشست توضیحاتی در خصوص موارد محقق نشده در بودجه ۱۴۰۰ به نمایندگان ارائه کرد که یکی از آنها عدم تحقق واگذاری سهام دولتی بود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  با بیان اینکه بودجه سال گذشته تنها در سقف اول محقق شده است،   عنوان کرد: هزینه های جاری و عمومی کشور در موارد اجتناب‌ناپذیر پرداخت شده است،  ۱۷۶ هزار میلیارد تومان مصارف عمومی در سال ۱۴۰۰ بود که ۱۳۶ هزار میلیارد تومان آن یعنی ۷۷ درصد تا پایان سال در بخش عمرانی تحقق پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس