کد خبر 1361569
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
تداوم حملات کماندویی ترکیه در مرز عراق و سوریه

وزارت دفاع ترکیه بار دیگر از عملیات در مرز با سوریه و عراق با بهانه مقابله با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه به تداوم حملات کماندویی ارتش ترکیه  در مرز این کشور با سوریه و عراق اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که دستکم دو تروریست وابسته به گروه «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» در منطقه عملیاتی «سپر فرات» در شمال سوریه از پادرآمدند. بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه، یکی دیگر از تروریست‌های پ‌ک‌ک که از طریق پهپاد شناسایی شده بود در شمال عراق از پادرآمد.

ترکیه همواره با بهانه تجمع نیروهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق و سوریه، وارد خاک این دو کشور می‌شود.

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه ۶ تروریست «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق»   را در شمال سوریه و عراق از پادرآوردند.

 وزارت دفاع ترکیه در حساب توییتری خود اعلام کرد: «سه تروریست در منطقه عملیات چشمه صلح و دو تروریست در منطقه عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه از پا درآمدند. یک تروریست دیگر پ‌ک‌ک نیز در منطقه «زاپ» در عراق به هلاکت رسید.»

ترکیه مدعی است که گروه تروریستی پ‌ک‌ک از پایگاه هایی در شمال عراق برای مخفی شدن و طراحی حملات تروریستی در ترکیه استفاده می کند.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است. دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگری است و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در شرق سوریه قرار دارد که آمریکا با کمک تروریست‌ها در حال قاچاق آن است.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

در رویداد مرتبط دیگر  «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا گفت که با مقامات ارشد عراقی و کرد عراقی در مورد مبارزه مداوم ترکیه با تروریست‌های پ‌ک‌ک که از اواخر دهه ۸۰  میلادی  از خاک عراق استفاده می‌کنند، دیدار کرده است.

 آکار گفت،   ما ۴۰ سال است که علیه پ‌ک‌ک می‌جنگیم. اکنون باید هر چه زودتر از شر این موضوع خلاص شویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بابک آزری DE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    10 12
    آنجا نه شمال عراق است و نه کردستان آنجا جنوب ترکیه است !
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      3 4
      بله ما هم خواهان شمال ایران و فراتر از باکو و نزدیک چچن هستیم تقسیم عادلانه ایه به نظرم
  • GB ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    20 3
    برای غارت کشورهای دیگه بهونه میاره و چقدرشبیه رفتار مغول های وحشیه. من از وقتی شعر واسه ایران خوند هیچوقت دلم با این بشر پاک نمیشه عین گربه نره مکار و نمک به حرامه.
  • ترکیه دشمن ماست IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 4
    امروز ترکیه در جنایت روی اسرائیل را سفید کرده است خطر ترکیه امروز بشتر از اسرائیل است جنایاتی مانند نسل کشی کرد ها تبدیال کردن جنوب عراق و سوریه و خوزستان به بیابان ایجاد خشکسالی مصنوعی در ایران..........
  • محمد... IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 6
    این همه بدگویی درباره ترکیه، میخوایید ایران و ترکیه جنگ کنن؟؟؟اونوقت خوشحال میشید؟؟ مثل جنگ های صفوی و عثمانی که باعث نابودی مسلمانان و خوشحالی کفارشد؟؟؟ کسانی که از جنگ مسلمانان خوشحال میشن خوارج هستن، توکل میکنم بخدا خدا کافیه و خودش مسلمان واقعی رو از منافقین بخوبی میشناسه
    • GB ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 3
      یزید و معاویه و بنی امیه هم مسلمان بودند حسین (ع) هم مسلمان بود . اسلام آنتایا یا اسلام رییس جمهور صهیونیست و اردوغان؟
    • محمد... IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      4 1
      تو شدی امام حسین ترکیه شد معاویه و یزید؟ به ترکیه میگی اسلام آنتالیا، حجاب و اسلام در ایران تمام کمال رعایت میشه؟ کشورهای اسلامی به جای اتحاد افتادن بجون هم کفار هم استعمار میکنن یه کشور شده شیعه یکی شده وهابی یکی اسم میذارید اسلام آنتالیای بعد بیوفتین بجون هم، یعنی دیدن واقعیت ها اینقدر سخت شده برای جغرافیای اسلام فقط اختلاف و جهالت نتیجه هم میشه زیردست کفار شدن
  • محمد IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 2
    ترکیه اینهمه دستو پا میزنه فقط به یک دلیل هست همچون جنگ قره باغ که میخواست دست ایران رو از ارمنستان کوتاه کنه والانم که به بهانه جنگ با پ ک ک هست فقط یک دلیل داره اونم تصرف کامل منطقه شمالی عراق از جمله شهر شنگال هست بعد از تصرف شنگال و ترکیه کاملا مرز های شمالی عراق واقلیم کردستان از شنگال تا سوریه منجمله مناطق اشغالی سوریه که ترکیه اشغال کرده عفرین گرسپی سرکانی جرابلس واعزاز هست یجوری میخواد دست مقاومت رو از اونجا کوتاه کنه البته ترکیه تنها نیست با هم کاری امریکا و حزب مسعود بارزانی پارتی هست ایرانم هم که مثل همیشه یا خوابه یا مقابل زور گوییهای ترکیه کوتاه میاد اصل دلیل جنگ ترکیه اینه وگرنه پ ک ک اونجا حضور نداره بلکه دست حزب پارتی بارزانی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس