ولیعهد سعودی، «عبد ربه منصور هادی» را مجبور به استعفا کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به برکناری عبد ربه منصور هادی از قدرت نوشت: ولیعهد سعودی هادی را مجبور به استعفا کرد و جایگزینی برای او انتخاب نمود و حاضرین هم فقط امضا کردند.

به گزارش مشرق، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به برکناری عبد ربه منصور هادی واکنش نشان داد و اعلام کرد که او مجبور به کناره گیری از قدرت شده است.

او با انتشار توییتی نوشت: هنگامی که هادی در صنعاء استعفا داد، ما تلاش کردیم که او را از این کار منصرف کنیم و سه سال هم بدون دولت، منتظر انتخاب جایگزین او با موافقت بقیه گروه‌ها بودیم ولی آن‌ها، این اقدام را کودتا دانستند و اعلام جنگ و محاصره کردند.

ولیعهد سعودی، «عبد ربه منصور هادی» را مجبور به استعفا کرد

بخیتی ادامه داد: در ریاض محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هادی را مجبور به استعفا کرد و جایگزینی برای او انتخاب نمود و حاضرین هم فقط امضا کردند.

گفتنی است که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن روز (پنجشنبه) از کناره گیری خود از قدرت و تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر داد.

عبد ربه منصور هادی همچنین تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری سپرد. رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری یمن را برعهده گرفت. رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین علی محسن الأحمر معاون خود را از سمتش برکنار کرد.

شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری هشت عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند. شورای رهبری ریاست جمهوری مسؤولیت مذاکرات با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را برعهده دارد.

رسانه‌های یمنی چندی پیش با توجه به عدم حضور منصور هادی در رایزنی‌های ریاض که با دعوت شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، گزارش دادند که عربستان سعودی تصمیم گرفته است رئیس جمهور فراری یمن را که مدتهاست در ریاض زندگی می‌کند، از سمتش برکنار کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس