کد خبر 1361510
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
«شهباز شریف» نخست‌وزیر جدید پاکستان شد

«شهباز شریف» از سوی پارلمان پاکستان به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد.

به گزارش مشرق، «شهباز شریف» برادر نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان، امروز دوشنبه از سوی پارلمان این کشور جانشین «عمران خان» شد.

بر اساس اعلام این رسانه، پارلمان پاکستان امروز نواز شریف رئیس حزب اپوزیسیون «مسلم لیگ-نواز» را به عنوان نخست وزیر جدید و جانشین عمران خان انتخاب کرد.

پس از استیضاح عمران خان و برکناری وی از قدرت، «شهباز شریف» رهبر مخالفان دیروز یکشنبه در پارلمان پاکستان مدارک خود را برای نامزدی در پست نخست وزیری ارائه کرد.

پارلمان پاکستان نیز امروز دوشنبه انتخاب نخست وزیر جدید این کشور آسیای جنوبی را به انجام رساند.

شهباز شریف، برادر کوچک نواز شریف است که سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بود. نواز شریف در سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد از قدرت برکنار و زندانی شد اما در دو سال اخیر به دلیل بیماری از زندان آزاد شد و اکنون در انگلیس به سر می‌برد.

رسانه های پاکستان از استعفای جمعی نمایندگان حزب «تحریک انصاف»، به عنوان حزب متبوع «عمران خان» از پارلمان این کشور خبر می دهند.

به گزارش الجزیره، «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه دولت منحل شده پاکستان اعلام کرد که ۱۵۶ نماینده حزب «تحریک انصاف» به صورت دسته جمعی استعفای خود را اعلام کرده و در نشست تعیین نخست وزیر جدید شرکت نمی کنند.

این اقدام به منظور مخالفت با اقدام برای تشکیل دولت جدید در پاکستان از سوی حزب مخالف صورت می‌گیرد.

«شاه محمود قریشی»، نامزد حزب تحریک انصاف نیز نشست تعیین نخست وزیر جدید را تحریم کرده و «شهباز شریف»، رئیس مخالفان پارلمان و برادر کوچکتر «نواز شریف»، نخست وزیر سابق پاکستان در سه دوره، از سوی پارلمان این کشور به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شد.جلسه رای عدم اعتماد به «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان اواخر وقت روز شنبه در پارلمان برگزار شد و ۱۷۴ نماینده پارلمان رای موافق به برکناری وی از سمت نخست وزیری دادند.
 
«عمران خان»، پس از برکناری از سمت نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که کابینه اش قربانی توطئه خارجی شده است.
 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 7
    عمران خان الان باید بری بدوی دنبال توپ باز
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      7 2
      شهباز شریف هم رفته پرو اول پالونی که یانکی ها دارن براش میدوزن!! خخخخخخ
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    11 1
    با این نخست وزیر آمریکایی جدید پاکستان، باید آماده احداث پایگاه های نظامی متعدد آمریکا در پاکستان باشیم؛ سیبل جدید موشک های سپاه پاسداران.
  • US ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 1
    شهباز آمد
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    خانواده شریف مانند پهلوی ایران هستند. امریکا هر کدام را که با لگد بیرون می اندازد . یکی دیگر اماده نوکر امریکا می شود. این افراد خوب می دانند تا وطن فروش باشند وان هم از نوع بی حد سر کار هستند. لذا باید اسلحه اتمی پاکستان مهار شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس