از خریدهای ناموفق تا عدم تمرکز؛ دلیل ناکامی پرسپولیس پس از چند قهرمانی چیست؟

ناکامی پرسپولیس در جام حذفی و احتمالا لیگ برتر این سؤال را در اذهان متبادر می‌کند که مشکل سرخپوشان پس از چند قهرمانی متوالی چیست؟

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته و در ورزشگاه آزادی مقابل حدود ۱۵ هزار هوادار خودی از تیم آلومینیوم اراک شکست خورد تا علاوه بر حذف از جام حذفی وارد حواشی زیادی شود. تیم پرسپولیس که در پنج فصل اخیر قهرمان بلامنازع تیم ایران بوده، در لیگ برتر هم شانس زیادی برای تکرار قهرمانی نداردو به نظر می‌رسد که استقلال رقیب سنتی و دیرینه بتواند به دوران حکومت سرخ‌ها در فوتبال ایران پایان دهد.

با حذف از جام حذفی یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس روزهای کابوس‌واری را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد که با ناکامی احتمالی در لیگ برتر شرایط از اینی که هست بدتر شود. ناکامی پرسپولیس البته فقط به مستطیل سبز محدود نمی‌شود، چرا که اتفاقات زیادی در این بین رخ داده که قابل بررسی است. گل محمدی شب گذشته در نشست خبری خود بعد از بازی با آلومینیوم اعلام کرد که این روزهای پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود که به نظر می‌رسد پربیراه نگفته باشد. عواملی در ماه‌های اخیر دست به دست هم داد تا پرسپولیس تبدیل به تیمی شود که امروزه با آن روبه‌رو هستیم.

دلیل ناکامی پرسپولیس پس از چند قهرمانی چیست؟

* تمرکز گل‌محمدی کجاست؟

یکی از دلایل اصلی ناکامی‌های چند وقت اخیر پرسپولیس به نداشتن تمرکز کافی از سوی یحیی‌ گل‌محمدی برمی‌گردد. گل‌محمدی که قاعدتاً باید تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارد درگیر حواشی شد. از استعفاهای تکراری گرفته تا وظایفی که در چارچوب کاری یک سرمربی نیست باعث شد تا سرمربی پرسپولیس بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی تیم از دست بدهد. گل‌محمدی شرایطی را پیش آورد که حالا پرسپولیس هم جام حذفی را از دست داده و هم اینکه شانس بسیار کمی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد. هواداران پرسپولیس به عنوان صاحبان تغییر این باشگاه از تیمی که چند دوره متوالی قهرمان لیگ شده طبعا انتظار تکرار موفقیت دارند اما سرمربی سرخ‌ها شب گذشته در کنفرانس خبری خود به نوعی آب پاکی را روی دست آنها ریخت که شاید امسال نباید منتظر قهرمانی باشند.

دلیل ناکامی پرسپولیس پس از چند قهرمانی چیست؟

* خریدهای ناموفق بلای جان پرسپولیس

بارها اعلام شده که پرسپولیس بازیکنان زیادی را از دست داده اما کمتر کسی به این مسئله اشاره می‌کند که پرسپولیس ورودی‌های زیادی هم داشته و اینطور نبوده که با کمبود بازیکن روبه رو بوده. احمد گوهری که در نیم‌فصل از نفت آبادان به پرسپولیس آمد نشان داده که به هیچ عنوان گلر قابل اعتمادی نیست و نمی‌تواند باری از دوش پرسپولیس بردارد. سفروف و هنانوف نشان دادند که پرسپولیس نمی‌تواند روی آنها حساب زیادی کند. آنها که از یک تیم ناشناخته وارد فوتبال ایران شدند در این ماه‌ها نتوانستند خود را با شرایط پرسپولیس و البته فوتبال ایران وفق دهند به طوری که در یک بازی که با حضور هواداران برگزار شد تحت‌تأثیر تماشاگران قرار گرفتند و کارایی بسیار ضعیفی داشتند. رضا اسدی، مهدی مهدی‌خانی و... تا اینجای فصل فوتبالی باری از پرسپولیس برنداشتند که این مسئله موضوعی است که کادرفنی باید پاسخگوی دلیل جذب آنها باشد.

بیشتر بخوانید:

* ترکیبی که هر بازی تغییر می‌کند

عدم ثبات ترکیب پرسپولیس در بیشتر بازی‌ها باعث یک نوع سردرگمی تاکتیکی شده به طوری که این تغییرات متوالی حتی تمرکز را از بازیکنان هم گرفته است. شب گذشته اعلام شد که علی نعمتی در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد اما با مصدومیت فرشاد فرجی او به پست دفاع وسط آمد. مشخص نبود اگر قرار است نعمتی دفاع چپ بازی کند چرا با مصدومیت مدافع وسط تغییر پست داد و اگر قرار بود او دفاع وسط باشد به چه دلیل سعید آقایی از ابتدا بازی نکرد؟! 

دلیل ناکامی پرسپولیس پس از چند قهرمانی چیست؟

* حواشی خودساخته بلای جان پرسپولیس

تیم و باشگاه پرسپولیس در فصل جاری فوتبال ایران بیشتر از آنکه تمرکز روی مسائل فوتبالی بگذارد درگیر حاشیه‌ها و بیانیه‌نویسی‌ها بود. بردن رقابت به فضای مجازی و درگیر کردن اذهان عمومی با مسائلی که ارتباطی به نتیجه‌گیری سرخپوشان نداشت شرایط را به گونه‌ای رقم زد که تمرکز از همه اعضای باشگاه و تیم گرفته شد. شاید بهتر است علاوه بر کمیته انضباطی و کمیته اخلاق، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس شخصا وارد ماجرا شده و اجازه حاشیه‌سازی را به زیر دستانش ندهد.

دلیل ناکامی پرسپولیس پس از چند قهرمانی چیست؟

با همه این اوصاف پرسپولیس وارد راهی شده که احتمالا برای رسیدن به روزهای خوب نیاز به اقدامات تازه‌تری دارد؛ حالا این اقدامات هر چیز می‌تواند باشد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • موسوی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    10 1
    به امید بحران شدید در چرکپولیس ان شاءالله
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      1 1
      وای چه سوزشی دارید از پوکر قهرمانی پرسپولیس ما الان تو رده دوم هستیم ناراحتیم؛ حالا شما که ۱۰ سال بود برای سوم شدن میجنگیدید
  • علـی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 1
    عمده دلیل قهرمانی سال‌های قبل پرسپولیس عملکرد افتضاح و بسیار ضعیف رقبـایی چون استقلال و سپاهان بود و اون یکنفــر ! ولاغیــر...
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      1 3
      برو بابا شیشتقلالی. انگار اینا پوکر کردن چقدر رو دارید شما الاستقلالیها از ترس زیادتون وقتی از ۱ تا ۱۰ میشمارید عدد ۶ رو نمیگید
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 2
    تیم بولینگ تازه داره برمیگرده به تنظیمات کارخانه، به تنظیمات قبل از بابا
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 1
    دلیل ناکامی فقط : نبود بابا مسعود که مثل روز روشنه!!!!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    نه خیر دلیلش بابا مسعود و ننه اذر فقط
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    خوشم میاد کیسه ها اخبارش رو دقیقه ای دنبال میکنه مثل فرناز مجیدی و دار و دستش.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    کیسه یادش رفته پرسپولیس تنها تیمی هست که تا بحال به لیگ دسته پایین سقوط نکرده اما کیسه لیگ ۲ رو هم تجربه کرده و حالا داره جیک جیک میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس