کد خبر 1360884
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کوثری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دادگاه‌های بین‌المللی باید به جنایت‌های سیاستمداران تروریست آمریکایی رسیدگی کنند و آن‌ها را به پای میز محاکمه بکشانند.

به گزارش مشرق، ترور سردارسلیمانی علی‌رغم گذشت چندین ماه خواب سیاستمداران آمریکایی را آشفته کرده و ترس از انتقام ایران هنوز هم آن‌ها را رها نکرده است. در این راستا، وزیر خارجه وقت آمریکا که با اظهارات نسنجیده‌اش بارها خود و مردم کشورش را به دردسر انداخته بود، روز گذشته نیز در ادعایی بی‌پایه دلایل جدیدی برای ترور شهیدسلیمانی مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های سردار فضلی از فتنه‌های سه دهه اخیر

پمپئو، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی عرب‌زبان «یَلا»، بار دیگر اذعان کرد که دولت سابق واشنگتن برای تسهیل در برقراری سازش میان اعراب و اسراییل دست به ترور فرمانده وقت نیروی قدس سپاه ایران زد؛ زیرا سردارسلیمانی سدی در برابر معاهده صلح اعراب و اسراییل بود. مایک پمپئو در این مصاحبه گفت که سران کشورهای عربی امضاکننده معاهدات سازش با اسراییل میل به خطرکردن داشتند و افزود: آمریکا گام‌هایی را برای ایجاد اعتماد (برای طرف‌های پیمان سازش اعراب و اسراییل) برداشت که ازجمله آن‌ها ترور سردارسلیمانی به‌عنوان سدی در مسیر قراردادهای سازش میان اسراییل با امارات متحده عربی و سودان بود. این مقام ارشد دولت دونالد ترامپ بهار پیش نیز گفته بود که ترور سردار شهیدقاسم سلیمانی «ارتباط عمیقی با توافق‌های صلح ابراهیم» داشته است.

اقدامات ضدبشری سیاستمداران آمریکایی

این اظهارات نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی هیچ خط قرمزی برای رسیدن به هدف ندارند و با همه اهرم‌های ضدبشری و ضدانسانی، از تحریم گرفته تا ترور برای حذف طرف مقابل خود بهره خواهند برد. آمریکایی‌ها که در صحنه عمل نتوانستند با شهیدسلیمانی پیکار کنند و شکست‌های پی‌درپی آن‌ها، آبرویی برای‌شان نگذاشته بود با ترور وحشیانه، ضعف خود را به همگان نشان دادند.

این اقدام باعث اقدامات گسترده ایران شد که هنوز هم ادامه دارد و تاثیرگذاری آن در کلام خانواده‌های افرادی که باید به سزای عمل‌شان برسند، مشهود است. ترس دست‌اندرکاران این جنایت از انتقام ایران، خواب را از چشمان آن‌ها و خانواده‌های‌شان ربوده است و با اظهارات گاه و بی‌گاه سعی در تطهیر جنایت خود دارند.

پاسخ موشکی ایران و تحریم مقامات آمریکایی ازجمله اقدامات موثری بود که تاثیر آن در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در همین راستا، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته درباره به‌روزرسانی فهرست تحریمی اشخاص آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۸دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز درخصوص به‌روزرسانی فهرست تحریمی اشخاص آمریکایی دخیل در ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی بیانیه‌ای صادر کرده بود. حالا در شرایطی باردیگر شاهد طرح ادعاهای جدید علیه شهیدسلیمانی هستیم که دادگاه‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری اقدام موثری در راستای مقابله با خوی تروریستی مقامات آمریکایی انجام نداده‌اند و علی‌رغم گذشت ماه‌ها نه‌تنها مسببان ترور شهیدسلیمانی را محاکمه نکرده‌اند، بلکه همواره با اتهامات جدید تنها به‌دنبال ایجاد مشکل برای ملت ایران بوده‌اند.پمپئو در شرایطی شهیدسلیمانی را سدی در برابر توافق اعراب و اسراییل می‌داند که سردمداران برخی از کشورهای بزرگ عربی گوش‌به‌فرمان آمریکا هستند و در این سال‌ها از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف آن‌ها در منطقه فروگذار نکرده‌اند.

کوثری: سیاستمداران تروریست آمریکایی باید محاکمه شوند

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه اظهار داشت: مطلبی که آقای پمپئو گفته نشان‌دهنده بی‌منطق بودن ایشان و سیاستمداران آمریکاست.

وی افزود: این فرض غلط است که می‌گوید حاج‌قاسم مانع ارتباط کشورهای عربی با رژیم‌صهیونیستی بوده است، این موضوع اصلا درست نیست؛ زیرا هر کشوری مستقل است و حاج‌قاسم مگر می‌توانست برای کشورهای عربی بدون مسوولان آنجا تصمیم بگیرد.

کوثری ادامه داد: اگر می‌بینیم در عراق، سوریه و لبنان حاج‌قاسم حضور پیدا کرده به درخواست خود مسوولان آن کشورها بوده است. اصلا چطور می‌توان ادعا کرد که حاج‌قاسم می‌تواند برای عربستان، امارات و این کشورها تصمیم بگیرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع نشان‌دهنده برداشت غلط پمپئو و سیاستمداران آمریکایی است، گفت: آن‌ها منطق ندارند و منطق‌شان گلوله‌ای است که از لوله اسلحه بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: منطق آمریکایی‌ها بمب‌شیمیایی و سلاح اتمی است. ببینید آن‌ها چه بلایی سر مردم و هیروشیما و ناکازاکی آوردند.

آمریکایی‌ها نمی‌توانستند حریف حاج‌قاسم شوند

کوثری با اشاره به اینکه آن‌ها وقتی نمی‌توانند حریف حاج‌قاسم و نیروهای جبهه مقاومت شوند، می‌آیند و تصمیم به ترور می‌گیرند، گفت: این منطق دقیقا نشان‌دهنده تروریست بودن سیاستمداران آمریکایی است و دادگاه‌های بین‌المللی باید به این جنایت‌ها رسیدگی کنند و آن‌ها را به پای میز محاکمه بکشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سیاستمداران آمریکایی را آنقدر بی‌منطق عنوان کرد که برای اینکه حاج‌قاسم از دید آن‌ها مانع خواسته‌شان بوده است، ایشان را ترور می‌کنند، ادامه داد: البته مقامات پیشین و فعلی کاخ سفید مواضع اینچنینی علیه ایران و مقامات کشورمان کم نداشته‌اند و این نشان‌دهنده ضعف آن‌ها در برابر مردم ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ملت عزیز ایران همانطور که تا الان انسجام خود را حفظ کرده‌اند، باید محکم‌تر و مصمم‌تر و باصلابت‌تر پشت سر رهبری باشند، گفت: حرکت آن‌ها در این مسیر و حمایت آن‌ها باعث یأس دشمنان خواهد شد.کوثری تصریح کرد: پیشرفت‌های اقتصادی، نظامی و فناوری‌های مختلف باید جلو برود. مولفه‌های قدرت خود را باید آنچنان محکم و پایدار کنیم که دیگر نیازی به مسائل تحریم و این‌ها نداشته باشیم که به لطف خدا هم دولت و هم مجلس و هم قوه‌قضاییه به این مساله توجه کافی دارند.

سردمداران عربستان و امارات، سیاست‌های استکبار را عملیاتی می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مشکل اقتصادی حل خواهد شد و مشت محکمی به دهان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع منطقه خواهیم زد که بدانند در بعد نظامی که هیچ، در بعد اقتصادی هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

 وی ادامه داد: در کنار این موضوع باید به مسائل فرهنگی هم بپردازیم تا آنچنان بشود که دشمنان بدانند انقلاب اسلامی که برخاسته از بطن اسلام ناب محمدی است و در این ۴۴-۴۳ سال هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند، بعد از این هم نخواهد توانست. با این روش می‌توانیم دشمن و شیطان را ناامید کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که منطق‌شان ترور و زور است، کسانی که تابع‌شان باشند مانند برخی از همین کشورهای عربی هم که سر سردمداران‌شان در آخور آمریکایی‌ها و اسراییلی‌هاست؛ لذا مردم‌شان باید حرکت کرده  و این سردمداران را عوض کنند.

کوثری افزود: تا زمانی که این‌ها باشند در کشورهای عربستان، امارات و امثال این‌ها هم دقیقا سیاست‌های استکبار و صهیونیسم را عملیاتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم این کشورها با آن‌ها نیستند، گفت: آن‌ها حتی می‌توانند با زور و فشار و دیکتاتوری محض مردم‌شان را ساکت نگه دارند اما بدانند که روزی خواهد رسید که مردم حساب خود را از حاکمان‌شان جدا خواهند کرد و حساب سردمدارانی را که وابسته به صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی هستند، خواهند رسید.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عابدینی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    جناب آقای کوثری ۴۵سال هست شما سردمداران امریکا را به دادگاه معرفی میکنید کدام ادعای شما عملی شده
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      کدام ۴۵ سال؟ در ضمن مجامع بین المللی با امریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس