با رای دیوان عدالت اداری با ارائه حکم دادگاه مبنی بر قبول اعسار و تقسیط ممنوع الخروجی رفع می شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: الکترونیکی شدن خدمات دیوان عدالت اداری از محاسن طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری است که موجب کاهش هزینه‌های مردم می‌شود.

به گزارش مشرق، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی قرار داشت. 

بیشتر بخوانید:

وظایف شعب رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری تعیین شد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در موافقت با طرح اصلاح قانون فعالیت دیوان عدالت اداری  با رد ایرادات مخالفان طرح درباره قرارگرفتن نام دانشگاه آزاد در آن گفت: آنچه در تبصره ۶ ماده ۱۰ این طرح است دغدغه دوستان را جبران می کند. چنانچه عنوان دانشگاه آزاد از طرح موجود حذف شود حقوق اساتید و کارمندان این دانشگاه پایمال  و ظلم مضاعفی به آنها می‌شود.

وی همچنین درباره ایرادی که یکی از مخالفان در خصوص عدم وحدت رویه در آرای صادره دیوان عد الت اداری براساس طرح مورد رسیدگی عنوان کرد، گفت: براساس طرح موجود قضات باید ۷ سال سابقه کار داشته باشند که این موضوع موجب قوام بیشتر آرای دیوان می شود و از محاسن این طرح محسوب می شود.

نماینده محلات افزود: الکترونیکی شدن خدمات دیوان عدالت اداری از جمله دیگر محاسن طرح موجود است که براساس آن چنانچه فردی در روستا یا شهرستانی با مشکلی مواجه شود به صورت الکترونیکی می تواند برای احقاق حقوق خود اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر محاسن تصویب این طرح اجرای احکام تحت نظارت رئیس دیوان عدالت اداری است که این اقدام موجب جلوگیری از رفتاری سلیقه ای خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس