کد خبر 1360684
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: نشریه فارن‌افرز در مقاله‌ای به دولت آمریکا توصیه کرده همان‌گونه که دولت رابرت کندی در دهه ۱۹۶۰ از تشدید تنش با شوروی در بحران کوبا جلوگیری کرد، اکنون نیز از بروز یک تنش هسته‌ای با روسیه خودداری شود.

 به تعبیر نویسنده، این نبرد پوتین است و او می‌داند که شکست در آن، آینده سیاسی وی را به خطر می‌اندازد. پس اگر مجبور به انتخاب بین عقب‌نشینی شرم‌آور یا تشدید خشونت شود، دومی را برخواهد گزید.

 اکنون دولت بایدن برای اجرای اقدامات سخت‌گیرانه‌تر مانند ایجاد منطقه پرواز ممنوع تحت فشار است. ولی درس بحران کوبا این است که فاصله یک تنش منطقه‌ای تا یک جنگ هسته‌ای که ممکن است جان میلیون‌ها نفر را به خطر بیندازد، کوتاه است.

 استراتژی امنیت ملی روسیه به مسکو اجازه می‌دهد تسلیحات هسته‌ای را حتی زمانی که طرف مقابل از آن استفاده نکرده یا تهدید به استفاده از آن نکرده، به کار ببرد. در دکترین روسیه موسوم به «تشدید تا کاهش تنش» استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برای مقابله با تهدید متعارف در مقیاس بزرگ برای روسیه و متحدانش پیش‌بینی شده است.

 جلوگیری از تشدید تنش اقتضا می‌کند که با توجه به پویایی‌های نبرد اوکراین، از بروز یک نبرد هسته‌ای خودداری شود. جمهوری‌خواهان در حالی بایدن را به انفعال متهم می‌کنند که در زمان حمله پوتین به گرجستان در سال ۲۰۰۸ نیز بوش، سیاست مشابهی اتخاذ کرده و از کمک به گرجستان خودداری کرد.

بایدن و مشاوران او به این واقعیت توجه دارند که گرچه تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده می‌تواند روسیه را از نقشه پاک کنند، اما در پایان، آمریکا نیز از بین خواهد رفت. این رویکرد یادآور گزاره معروف رونالد ریگان است که گفت «نبرد هسته‌ای پیروز ندارد و هرگز نباید در آن وارد شد».

 به نظر می‌رسد تشدید جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه روسیه، رهبران کاخ سفید را در موقعیت متناقضی گرفتار کرده است. هر چه بیشتر روسیه را متهم به جنایات جنگی می‌کنند، بیش از قبل برای اقدامات سخت‌گیرانه تحت فشار قرار می‌گیرند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    4 6
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • پری مجرد 46 ساله IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      8 2
      مشرق چه حوصله ای داری هر روز این نظر رو میگذاری
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      کسی که به تو جیره می دهد باید جیره تو را قطع کند. حداقل یک چیز دیگر بگذار
  • دللسوز IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 5
    روسیه اگر هم از بمب هسته ای استفاده کنه قطعا خودش هم نابود میشه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 1
    حمله با استفاده از نیروی زمینی و خمله اتمی توسط یک ابرقدرت نشانه فروپاشی و ضعفش هست همانطور که آمریکا انجام داد
  • صادق IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    هر وقت که امریکا زیاد حرف مفد بزنه و زیادی در جنگ روسیه با اروپا دخالت داشته باشه
  • DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 2
    به نظر می‌رسد تشدید جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه روسیه، رهبران کاخ سفید را در موقعیت متناقضی گرفتار کرده است. هر چه بیشتر روسیه را متهم به جنایات جنگی می‌کنند، بیش از قبل برای اقدامات سخت‌گیرانه تحت فشار قرار می‌گیرند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 4
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در سایر استان های اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    شرایطش نیست. نمیتواند استفاده کند چون اگر یکی بزنه ده تا میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس