داورزنی: انتظار کنونی درخشش والیبال در بالاترین سطح دنیاست/ ۱۰ درصد منابع والیبال دولتی است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ۱۵ سال پیش شاید ۹۸ درصد منابع والیبال به دولت بستگی داشت، در حال حاضر این عدد شاید به ۱۰ درصد رسیده باشد.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مورد همکاری فدراسیون والیبال با حامی جدید مالی تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت:  نقش حامیان مالی در رشد و توسعه والیبال، بی بدیل و تعیین‌کننده‌ است. ۱۵ سال پیش شاید ۹۸ درصد منابع والیبال به دولت بستگی داشت. در حال حاضر این عدد شاید به ۱۰ درصد رسیده باشد. یعنی ۹۰ درصد آن به دلیل نمایش خوب بازیکنان ما، عملکرد فوق‌العاده تیم‌های ملی در مسابقات مختلف باعث غرور ملی هم‌وطنان ما شد و به این تیم افتخار می‌کنند. به قول رئیس فدراسیون جهانی تولید خوب، مشتری خود را خواهد داشت و تولید ما تیم ملی است.

وی تاکید کرد: وقتی نوجوانان و جوانان ما قهرمان جهان شدند و تیم ملی بزرگسالان برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۶ حاضر شد و در المپیک ۲۰۲۰ در المپیک برای دومین بار حاضر شد نشان داد این موفقیت‌ها بدون حمایت حامیانی که طی ۱۲ سال گذشته به ما کمک کردند اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید:

مربیان تیم ملی والیبال معرفی شدند

داورزنی تصریح کرد: انتظار کنونی درخشش والیبال در بالاترین سطح دنیاست. در رده‌های پایه هم در فدراسیون جهانی رده سنی زیر ۱۷ سال اضافه شد. طبیعتا شرایط به گونه‌ای است که در دنیا والیبال یک رشته خانوادگی است و طبق آمار منابع رسمی ما در دنیا بعد از فوتبال با ۳.۵ میلیارد علاقه‌مند، هاکی روی یخ و کریکت تعقیب کننده در فضای مجازی، والیبال با یک میلیارد علاقه‌مند قرار دارد. البته در المپیک‌ها حرف اول را والیبال می‌زند به گفته رئیس فدراسیون جهانی. این یکی از بحث‌های جدی برای برندسازی می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: تفاهم بین ما و همراه اول و نقش آن‌ها در پیشرفت والیبال و تحقق اهدافش بسیار تعیین‌کننده است. از دکتر اخوان و همکاران عزیزشان بسیار سپاسگزارم به خاطر توجه‌شان به والیبال. به همکاران خودم تبریک می‌گویم که به قدری خوب کار کردند که به والیبال به دفعات از مقام معظم رهبری پیام تبریک دریافت کرده است. این همکاری می‌تواند پنجره‌ای رو به پیشرفت والیبال باشد تا بتوانیم باز هم افتخارآفرینی کنیم. به نوبه خودم فقدان اولین کاپیتان والیبال ایران را به جامعه والیبال تسلیت می‌گویم. انشاالله بتوانیم با عملکرد و کار بهتر همه رفتگانی که در این مدت بین ما بودند و حالا نیستند از جمله حاج‌آقا محمدرضا یزدانی‌خرم، امانتی در اختیار ما گذاشتند و امیدوارم بتوانیم این امانت را سالم به مقصد برسانیم و باعث عزت و سربلندی مردم شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس