کد خبر 1359955
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۷
«ملازمان حرم» هر شب در قاب شبکه افق

مجموعه مستند «ملازمان حرم» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از قاب شبکه افق مهمان خانه مخاطبین می‌شود.

به گزارش مشرق، مجموعه مستند «ملازمان حرم» با تهیه کنندگی و کارگردانی محسن اردستانی و اجرای فضه سادات حسینی در تلاش است تا در فضایی صمیمی در گفتگو با همسران شهدای مدافع حرم ابعاد زندگی و مبارزاتی این شهدای والامقام را برای مخاطبین آشکار سازد.  

محسن اردستانی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه در رابطه با نقش پررنگ زنان در جنگ اظهار داشت: در تقریظی که مقام معظم رهبری بر کتاب نورالدین پسر ایران داشتند جنبه مغفول مانده دفاع مقدس را نپرداختن به همسران شهدا دانسته بودند. همیشه کمتر از نقش زنان در جنگ گفته شده است. شاید گمان بر این باشد که جنگ مردانه است ولی نقش زنان در جنگ بسیار پررنگ بوده و ملازمان هم دقیقا به دنبال همین رفته تا این بخش گمشده جنگ را به نمایش بگذارد. 

وی افزود: ما در ملازمان حرم گفتگوهای مختلفی با همسران شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون داشتیم. در بین این افراد ابوزینب بسیار در سری سوم ذهن مرا به خود معطوف کرد. کسی که هم مدافع حرم بود هم کار فرهنگی می‌کرد و هم مدرس زبان انگلیسی بود. می‌توانم به جد بگویم که همه شهدای مدافع حرم در کنار کار نظامی، کار فرهنگی را نیز با قدرت بسیار زیاد به پیش می‌بردند. 

تهیه کننده مجموعه مستند ملازمان حرم تاکید کرد: از جمله نکات جذابی که در حین تولید پیش آمد، کرامات شهدا بود. همسر یکی از شهدا در خواب دیده بود که شهید بزرگوار در خواب از همسرشان برای گریه برابر دوربین گلایه می‌کنند و ما بخش گریه ایشان را حذف کردیم. یکی دیگر از شهدا به خواب دخترشان می‌‎روند و می‌گویند که در خانه فیلمبرداری است. چرا سری به خانه نمیزنی؟ من تمام اینها را از کرامات شهدا میدانم که بسیار هم برای ما ارزشمند است.

ما در تولید مجموعه ملازمان حرم هیچ محدودیتی در ایرانی یا غیر ایرانی بودن شهدا و همچنین نزدیکی به مرکز نداشتیم و تلاش کردیم از همه جای ایران شهدای مدافع حرم را در حد توان خود معرفی کنیم. در کل باید بگویم که هر کاری در زمینه شهدا توفیق است که باید خداوند در سرنوشت آن افراد قرار داده باشد.

اردستانی در پایان ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به زندگی شهدا گفت: همه افراد وقتی در مسیر شهدا کار می‌کنند باید در کنار کمیت به کیفیت هم بپردازند. در حوزه مستندات شهدا باید با فرم و محتوای خوب و مستمر باشد زیرا استمرار کار فرهنگی کم کم تاثیر خود را بر جامعه می‌گذارد و این تنها به مدد خود آنهاست و همه افرادی که در این حوزه کار کرده‌اند می‌دانند که ما تنها وسیله هستیم تا پیام شهدا دقیقا در زمانی که لازم است به مخاطبین منتقل شود. 

 این مجموعه مستند در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ٢٠:٣٠ و تکرار آن ساعات ٠٢:٣٠ و ٠٧:٠٠ و ١٢:٣٠ از قاب شبکه افق پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس