وزیر بهداشت: هیچ بیماری در ایران بر اثر کمبود اکسیژن دچار مشکل نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت تولید دستگاه اکسیژن ساز در مجموعه مپنا، گفت: در ایام کرونا هیچ بیماری بر اثر کمبود اکسیژن دچار مشکل نشده است.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بعدازظهر امروز، در حاشیه بازدید از شرکت مپنا، گفت: یکی از افتخارات بزرگ کشور جمهوری اسلامی داشتن مراکزی همچون مپنا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام دانش بنیان و اشتغال مزین شده است، افزود: مپنا می‌تواند در این حوزه نقش موثری ایفا کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مپنا در حوزه پزشکی نیز وارد شده است، عنوان کرد: دستگاه اکسیژن ساز در اوج کرونا توسط مپنا تولید و در بیمارستان‌های مختلف به کارگیری شد و توانست کمک بسیاری به ما داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها همچون مصر برخی بیماران به دلیل کمبود اکسیژن فوت کردند، تصریح کرد: در ایران هیچ بیماری به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل نشد که این مهم به دلیل تلاش همه عزیزان به ویژه مجموعه مپنا بوده است.

عبداللهی با بیان اینکه در حوزه تولید دستگاه‌های پیشرفته سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی اقدامات خوبی در مپنا صورت گرفته است، گفت: امید داریم با تفاهم نامه و به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی بتوانیم استفاده بهتری از ظرفیت مجموعه مپنا داشته باشیم.  

وی خاطرنشان کرد: وسایل و تجهیزات پرشکی بسیار هزینه بر است و با توجه به تحریم ها برای ما یک تهدید محسوب می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید به خودکفایی برسیم و تهدیدها ما را دچار مشکل نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس