کد خبر 1359481
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
ادعای ژنرال آمریکایی: احتمال حمله چین به تایوان بالاست

فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام مدعی است با وجود شرایط موجود احتمال حمله نظامی چین به کشور تایوان وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، ساموئل پاپارو فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت وقایع اوکراین موجب افزایش احتمال حمله چین به تایوان شده است.

در جریان یک میزگرد خبری با حضور خبرنگارانی از کشورهای هند و اقیانوس آرام از پاپارو پرسیده شد که آیا فکر می‌کند درگیری در اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی سختگیرانه‌ای که علیه روسیه وضع شده است، به نحوی بر برنامه‌های پکن برای بازگشت به سیاست کنترل تایوان تاثیر خواهد گذاشت؟  

وی پاسخ داد: چین بدون شک آنچه را که در اوکراین رخ داده است، مشاهده می‌کند، یادداشت‌برداری می‌کند و از آن درس می‌گیرد. و بر اساس آنچه در این زمان می‌آموزند، توانایی‌های خود را بهبود خواهند بخشید.

پاپارو خاطرنشان کرد: با وجود همه احتمالات اتحاد متزلزل چین و تایوان غیرقابل پیش‌بینی است و هرلحظه قابل شکستن است.

سال گذشته فیلیپ دیویدسون، رئیس وقت فرماندهی ارتش آمریکا در هند و اقیانوسیه ادعا کرد حمله چین به جزیره خودگردان ممکن است در شش سال آینده رخ دهد. پاپارو اصرار داشت که پیش‌بینی دیویدسون در واقع بر اساس سخنرانی‌های مقامات چینی صورت گرفته است و نمی‌توان بر آن استناد کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پیشتر هشدار داده بود که اگر این جزیره ۲۵ میلیونی در نهایت تلاش کند روابط خود را با پکن قطع کند، چین در استفاده از زور علیه تایوان تردید نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    چین فعلا عواقب حمله روسیه رو بررسی میکنه و یه کم ترس داره اما بعد از شروع جنگ ایران و مقاومت با آمریکا و اسراییل و متحدانش و بروز آشوبهای خیابانی در داخل کشور و احتمال سقوط نظام، احتمالا روسیه و چین اظهار بیطرفی کنند و با غرب در فعال کردن مکانیسم ماشه و... همراه شوند به شرطی که تمام تحریمهای غرب علیه چین و روسیه برداشته شود و...
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    آمریکا ؛ گاوهای چشم بادامی پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس