امیرعبداللهیان: ایران خواستار تمرکز بر راه کار سیاسی در اوکراین است

وزیر امور خارجه با اشاره به بحران اوکراین ضمن مردود دانستن جنگ و تحریم اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران خواستار تمرکز بر راه کار سیاسی در اوکراین است.  

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در خصوص روابط دوجانبه، مذاکرات وین و بحران اوکراین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک پیروزی حزب حاکم فیدس در انتخابات پارلمانی مجارستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با مجارستان و عملیاتی کردن توافق‌های «دومین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور» در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.

وی با اشاره به بحران اوکراین ضمن مردود دانستن جنگ و تحریم اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران خواستار تمرکز بر راه کار سیاسی در اوکراین است.  

وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات وین نیز اعلام کرد که با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات حاصل شده است، اما همچنان برخی موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقی مانده است که از طریق مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تبادل پیام در مورد آنها ادامه دارد.  

امیرعبداللهیان بر جدی بودن ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی تاکید کرد.

با رویکرد سازنده همه طرف ها توافق حاصل شود

وزیر امور خارجه مجارستان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به مجارستان، تاکید کرد در چارچوب سیاست خارجی دولت مجارستان، متعهد به توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.  

پیتر سیارتو همچنین بر احرایی کردن توافقات فی ما بین تاکید کرد.  

وزیر خارجه مجارستان در مورد مذاکرات وین نیز اظهار امیدواری کرد با رویکرد سازنده همه طرف ها توافق حاصل شود.  

سیارتو افزود: رویکرد سازنده ایران برای حصول به توافق نهایی بسیار ارزشمند است.  

وزیر امور خارجه در ادامه از همتای مجارستانی خود به‌دلیل کمک‌های انسان‌دوستانه این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشورمان قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    14 0
    امیر عبدالهیان مشاور لاریجانی وهمکار ظریف بوده لذا تحولی در ساختار نیروهای وزارت خارجه نمی بینیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      آنهایی که طرح شفافیت را تصویب نمیکنند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      کدام کشور اینکار را کرده . قرار نیست صدر تا ذیل تغییر کند . همه ما به کشورمان متعهد و عشق میورزیم . در صورت لزوم افراد تواناتر میتوانند کمک بهتری نمایند ، بستگی به شرائط داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس