کد خبر 1359284
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
ایران و ۳ کشور دیگر تهدیدهای ثابت آمریکا تلقی می شوند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از ایران و سه کشور دیگر به عنوان تهدیدهای ثابت علیه دولت واشنگتن یاد کرد و گفت آمریکا باید ارتشی داشته باشد که توانایی بازدارندگی در برابر این تهدیدها را دارد.

به گزارش مشرق، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه توجیهی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور، مدعی شد که آمریکا درحال ورود به جهانی است که بیش از پیش رو به بی ثباتی می‌رود و در آن، احتمال وقوع درگیری جدی میان ابرقدرت‌ها رو به فزونی است.

وی در بخشی از اظهارات خود به مسئله تایوان و مدرنیزه شدن ارتش چین اشاره کرد و در ادامه افزود: تهاجم روسیه به اوکراین تهدیدهای موجود در جهان را عیان کرد.

مارک میلی همچنین مدعی شد که واشنگتن به کره شمالی، ایران و تهدیدهای تروریستی فراملی نیز به چشم تهدیدهای مداوم و ثابت نگاه می‌کند و نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای آزادی سیاسی و اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از ادعاهای خود افزود: وقتی به آرایش نیروها نگاه می‌کنیم، اولین چیزی که به چشم می‌آید این است که چالش‌های برخاسته از چین، روسیه، کره شمالی و ایران و خطر ناشی از سازمان‌های افراط گرای خشن همچنان در محدوده تهدیدهای موجود قرار می‌گیرند و ما باید در موضعی قرار بگیریم که قدرت بازدارندگی دشمنان را داشته باشیم و ارتشی را به وجود بیاوریم که قادر به انجام چنین کاری باشد. این به معنای آن است که ما به ناتوی قوی‌تر و حضور مؤثرتر در اروپا برای مقابله با روسیه هم نیاز داریم. همچنین باید برای مقابله با چین، حضوری محسوس‌تر در آسیا داشته باشیم.

مارک میلی در ادامه مدعی شد: چین با روندی تهاجمی به دنبال بسط روابط جهانی است و در این مسیر، نه تنها اهداف اقتصادی که اهداف نظامی دوگانه را نیز جستجو می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نام آشنا IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    جناب ژنرال ارتش یانکی های متجاوز : ما کاری به شما نداریم این شما ها هستید که دائم در همسایگی ایران ظاهر میشوید و برای ایران مزاحمت درست میکنید. اگر میخواهید از جانب ایران تهدیدی برای شما یانکی ها وجود نداشته باشد بیائید اعلام کنید که کلا بی خیال ایران شده اید و دور ایران را قلم قرمز بگیرید. البته اگر جرات و شهامت دارید که بعید میدانم!
  • ایرانی در غرب AU ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    به عبارت دیگر حکومت ایران همواره خاری در چشم غرب بوده چون مانند دیگران به غرب تعظیم نمیکند.اما چرا ؟ . جواب در سخنان او نهفته است ولی با تعبیر و اندکی تغییر. ایشان در همین سخنان می‌گوید نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای آزادی سیاسی و اقتصادی است.اما ملت ایران ایشان را تصريح کرده و میگوید ما برآنیم که نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای گرفتن آزادی سیاسی و اقتصادی است.برای همین است که امریکا به ایران به چشم تهدیدی ثابت مینگرد..
  • ایرانی در غرب AU ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    به عبارت دیگر حکومت ایران همواره خاری در چشم غرب بوده چون مانند دیگران به غرب تعظیم نمیکند.اما چرا ؟ . جواب ما در سخنان او نهفته است ولی با تعبیر و اندکی تغییر. ایشان در همین سخنان می‌گوید نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای آزادی سیاسی و اقتصادی است.اما ملت ایران ایشان را تصريح کرده و میگوید ما برآنیم که نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای غضب آزادی سیاسی و اقتصادی است.برای همین است که امریکا به ایران به چشم تهدیدی ثابت مینگرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس