photo_2022-03-31_10-03-59.jpg

در روزهایی که همه نگاه ها در عراق به پارلمان دوخته شده، بسیج مردمی پس از چند ماه عملیات گسترده‌ای را با هدف پاکسازی مناطق آلوده در مرزهای مشترک با سوریه آغاز کرده که محل اصلی تجمع عناصر مخفی داعش است.

سرویس جهان مشرق؛ در ماه های گذشته حملات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در خاک عراق تا حدودی کاهش یافته بود اما رزمندگان با رصد تحرکات جدید تروریست ها، عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق آلوده در دستور کار قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی دور جدید از عملیات وسیع علیه تروریست های داعش را در استان های الانبار، صلاح الدین و نینوا با نام «اسود الصحراء» از چندین محور شروع کرده اند.

در استان الانبار  تیپ های « ۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹» بسیج مردمی با کمک هنگ زرهی القائم عملیات را از سه محور ترتیب دادند و هدف اصلی رزمندگان پاکسازی و تامین امنیت مناطق مرزی مشترک با کشور سوریه است.

در حال حاضر مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه محل اصلی تجمع عناصر مخفی داعش تروریستی است و حملات در سایر نقاط عراق از این محور سازماندهی می شود و به همین دلیل نیروهای بسیج مردمی برای پاکسازی این بخش وارد عمل شده اند.

به گفته منابع میدانی نیروی زمینی و هوایی ارتش عراق نیز در جریان عملیات در برخی نقاط با نیروهای بسیج مردمی همکاری می کنند تا روند پاکسازی مناطق آلوده در استان الانبار سرعت گیرد و فشار بر عناصر مخفی داعش افزایش یابد.

عملیات خاص و همه جانبه علیه داعش در روزهای پر تنش عراق/ پاکسازی مناطق مرزی مشترک با سوریه در اولویت بسیج مردمی + نقشه میدانی و عکس

خبرها حاکیست، رزمندگان در غرب استان الانبار از جمله محور شمالی منطقه القائم موفق شدند امنیت را به مناطق «طویسان، تلول الطیارات، ابو هیال، ابو غرب، سدة، مسکار، نخیله، العما، جریعات، ابو راسین والراوی» بازگردانند.  

از استان صلاح الدین خبر می رسد شماری از رزمندگان هنگ ها و تیپ های « ۶، ۳۱، ۳۵، ۵۱ و ۵۲»بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و یگان های زرهی و مهندسی (متخصص خنثی کننده بمب) با کمک نیروی هوایی ارتش عملیات را علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

هدف اصلی نیروهای عراقی در این عملیات مهم تامین امنیت منطقه راهبردی «جزیره» و نقاط مرزی مشترک استان های صلاح الدین با استان های نینوا و الانبار است که همچنان به تروریست های داعش آلوده هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی مشترک از نیروهای اطلاعات و رزمندگان تیپ ۳۵ در جریان این عملیات موفق شدند جاده راهبردی «بیجی - الصینیه - حدیثه» را به طور کامل امن و پاکسازی کنند؛ تامین امنیت این مسیر در بازگشت آرامش به مناطق مرزی مشترک صلاح الدین والانبار تاثیر زیادی دارد.

عملیات خاص و همه جانبه علیه داعش در روزهای پر تنش عراق/ پاکسازی مناطق مرزی مشترک با سوریه در اولویت بسیج مردمی + نقشه میدانی و عکس

در محور جنوبی شهر تکریت در مرکز استان صلاح الدین رزمندگان بسیج مردمی عملیاتی را با هدف امن کردن مناطق «حویجه البدعه والعباسیه» و نقاط حومه رود فرات ترتیب دادند و در تلاش هستند امنیت را یه طور کامل در این محور برقرار کنند؛ بیابان های شرقی در حومه دریاچه الثرثار، محور الخضر، القائم و الراوه نیز جزء مناطق آلوده به شمار می آیند.

به گزارش مشرق، در استان نینوا هم دامنه عملیات رزمندگان بسیج مردمی برای پاکسازی مناطق آلوده از صحرای جنوبی موصل شروع و تا مناطق مرزی مشترک با شمال استان الانبار (نقاط هم مرز با سوریه) امتداد و جریان دارد.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، رزمندگان عملیات را از شمال منطقه القائم شروع و به سمت صحرای جزیره موصل در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه پیشروی و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده را پاکسازی کردند.

در جریان عملیات در این محور حساس و مهم، نیروهای بسیج مردمی موفق شدند امنیت را به مناطق «تلول الطیارات، تلول کویطه، وادی المناکیر، منطقه عشوه، ابونحطه، ابجاری و ...» بازگردانند و تعدادی از مقرها و خودروهای نظامی گروهک تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

عملیات خاص و همه جانبه علیه داعش در روزهای پر تنش عراق/ پاکسازی مناطق مرزی مشترک با سوریه در اولویت بسیج مردمی + نقشه میدانی و عکس

در مجموع یک از اهداف اصلی نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات در استان های «الانبار، صلاح الدین و نینوا» پاکسازی و امن کردن بخش وسیعی از مناطق مرزی مشترک با سوریه (غرب و شمال غرب الانبار و غرب و جنوب غرب نینوا) است.

به گزارش مشرق، اولویت دیگر رزمندگان بسیج مردمی در این عملیات تامین امنیت مناطق غربی جاده راهبردی «بغداد - ترکیه» است که بخشی از محور «سامراء - تکریب- بیجی - الشرقاط - القیاره» را در بر می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس