گزارش تصویری از پرتاب ماهواره بر قاصد حامل ماهواره نور

وزیر ارتباطات در خصوص پرتاب ماهواره های ایرانی گفت: امسال خبرهای خوشی در مورد پرتاب ماهواره های ایرانی خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور، در خصوص برنامه‌های مربوط به پرتاب ماهواره‌های ایرانی در وزارت ارتباطات گفت: یکی از آخرین مصوباتی که در شورای عالی فضایی داشتیم این بود که در سال ۱۴۰۱ ما فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو را به تثبیت برسانیم.

بیشتر بخوانید:

پرتاب ماهواره‌های دولتی و بخش خصوصی در سال‌های آتی

وی تاکید کرد: بیشتر این ماهواره‌های ایرانی برای لایه لئو هستند و در صورت تثبیت فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو این امکان فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره توانایی کشور در زمینه تولید پرتابگر افزود: اگر فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو تثبیت شود می‌توانیم تمام این ماهواره‌ها را در مدار قرار بدهیم.

به گفته وی، مشکل و گلوگاه اصلی پرتاب ماهواره در کشور ما پرتابگر است که فناوری آن باید تثبیت شود.

زارع پور با بیان اینکه همکاران در بخش‌های مرتبط با پرتابگر شبانه روزی تلاش می‌کند تا به این هدف دست پیدا کنند و پرتاب ماهواره را با استفاده از پرتابگر داخلی داشته باشیم، عنوان کرد: خبرهای خوشی در حوزه پرتاب ماهواره‌های ایرانی خواهید شنید و در تلاش هستیم که سال جاری این اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ به تعداد پرتاب ماهواره در سال جدید گفت: به صورت دقیق نمی‌توان تعداد پرتاب ماهواره‌ها را مشخص کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ریزی ما این است که پرتاب ماهواره امسال محقق شود و به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 14
    هنوز نفهمیدید پیروزی یا شکست رو موشک تعیین نمیکنه بلکه همراهی و رضایت مردم برای دفاع از کشور تامین می کنه.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      7 0
      مردم همه همراهند ، تو خودت را مواظب باش با مردم و رهبری زاویه نداشته باشی
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      2 0
      به به . این ایده رو تا اب نشده ببره،باکو عربستان،ترکمنستان،ترکیه،امریکا،کانادا،فرانسه و .. اجرایی کن..!
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    12 0
    بر آمریکا لعنت که ما را تحریم کرد
  • DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 0
    آفرین ایران زمان اون شاه ملعون بیل و کلنگ و فرقون میساخت ... حالا ایران جزو معدود کشورهاییست که بسیاری از علوم و فنون را داراست.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      وهمینطورخائنین پنهان شده دردولت وکلیدسازهای برجام بی فرجام
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    13 0
    تاحدممکن بایدسرعت این کارها روزبه روز پیشرفت کنه،امیدواریم تانقطه مطلوب که مدار۳۶٫۰۰۰سی وشش هزارکیلومتری فضاهست،ماهواره بعدی یک نقطه اضافه بشه به عدد۵۰۰کیلومتر،یعنی پنج هزار ارتفاع۵٫۰۰۰هزارکیلومترماهواره آینده ایران تزریق شود
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 0
    به امید خدا ، پیش به سوی مدارهای بالاتر . اگر ماهواره ارسال کانال‌های تلویزیونی رو هم خودمون داشته باشیم ، دیگه حرف نداره . که نخوایم حق اشتراک به عربستان و مصر و امارات و غیره بدیم
  • سینا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 0
    بسیار عالی.البته خوبه که وعده ندادید.که اگر نشد...! اما همه منتظر هستیم جناب وزیر. مردم ایران شاید بخشیشون اگاهی نداشته باشن،که ایندگان چقدر به ماهواره و فضا احتیاج دارن(بخصوص که ملحدین قصد دارن برنامه کثیفشون رو در اسمان اجرایی کن!) و بعد ها خواهند فهمید. اما باید موازی کار کنیم! فرصت اینکه فلا مدار تثبیت شود،بعد بریم سراغ یکی دیگه بسیار بد میشود. قطعا حالا که امریکا و غرب فهمیده ما میخوایم در این مسیر حرکت کنیم! بی کار نمی شنید! باید موازی کار کرد، با سرعت! و استفاده از انسان ها مومن و باخدا .. کارها رو پیش ببرد . باید تا 10 سال دیگر حداکثر ایستگاه فضایی انسانی داشته باشیم! و دستکم تا نزدیک ها سیاره مریخ رسیده باشیم! قطعا در ان زمان مشخص خواهد شد غرب چه دروغ ها در این زمینه فضا و .. از جهان مخفی کرده (با توجه به تک قطبی بودن فضا حال حاضر) .. واقعا شبانه روز کار کنیم . جناب وزیر نزارید ملحدین و بی دین ها کنترول چنین صنعت فوق استراتژیک رو در دست داشته باشند و ایندگان را مورد اذیت و ازار شدید قرار دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس