۳۵۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف میناب اعزام شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: ۳۵۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور تبیین شعائردینی به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شدند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام اسحق فاضلی پور گفت: این مبلغان اعم از روحانیان مستقر، بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه کشور هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

وی گفت: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و تفسیر قرآن، تبیین فرمایش‌ مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و جهاد تبیین، بیان سیره عملی و فضایل ائمه اطهار(ع)، تبیین جایگاه ولایت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، صله رحم، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی، تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان خواهد بود.

فاضلی پور از مردم شهرستان به خصوص دهیاران روستاها خواست که اگر نیاز به مبلغ در ماه مبارک رمضان دارند، به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و درخواست خود را ارئه کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال در تمام مساجد شهرستان جلسات جزء خوانی قرآن کریم برگزار خواهد شدگفت: برخی مساجد در شبانه‌روز سه تا چهار برنامه جزء خوانی قرآن کریم را برای گروه‌های مختلف دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مساجد برگزار نشده و یا به صورت خیلی محدود برگزار شده است.

فاضلی با تاکید بر اینکه فرصت پیش آمده را مردم مغتنم بشمارند و در جلسات جزء خوانی خانگی، مساجد و هیات مذهبی شرکت کنند،گفت: مردم می‌توانند جلسات جزء خوانی قرآن کریم خانگی خود را در صورت محدودیت با دستورالعمل های بهداشتی به هیات مذهبی منتقل کنند.

وی گفت: در محافل قرآنی علاوه بر قرائت قرآن به بیان احکام، تفسیر و ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی هم پرداخته خواهد شد.

وی درادامه گفت : همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه های مختلف قرآنی ، مذهبی در ۶۰۰ مسجد فعال در سراسر روستاهای ، بخش ها و مرکز شهرستان برگزار می شود.

فاضلی پور، از مردم خواست برای شرکت در تمام محافل مذهبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند تا خاطره تلخی در خصوص ویروس کرونا رقم نخورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس