کد خبر 1358334
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
می دانم تغییرنسل سخت است اما هراسی ندارم

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: خاک فوتسال را خورده ام و می دانم تغییرنسل چقدر سخت است.

به گزارش مشرق، وحدی شمسایی در ابتدای نشست خبری امروز خود اظهار داشت: در کنار هم می‌توانیم به اهداف بلند مدت خود دست یابیم. به خاطر کرونا و برگزار نشدن جام ملت‌های آسیا عقبگرد داشتیم  اما این اتفاق در قاره اروپا رخ نداد. در مرحله مقدماتی، دو روز دیگر عازم قرقیزستان می‌شویم و امیدوارم همین مسیر را در مرحله اصلی طی کنیم.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم قرار شد تغییراتی در تیم ملی داشته باشیم. من در دو تغییر نسل حضور داشتم و می‌دانم مربی شرایط سختی دارد. بازیکنان فعلی هم باید بدانند جای چه افرادی آمده‌اند و باید خودشان را ثابت کنند. یک گروه خوب در کنار هم هستیم  که در سطح بالایی تمرین می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد:‌ مصطفی نظری تجربه بالایی در تیم ملی دارد و سعی کردیم با مدیریت کریمیان کار را با آرامش جلو ببریم. وقتی من این پست را در زمان عزیزی خادم گرفتم، پاداش‌های عقب افتاده را پرداخت کرده و وقت زیادی گذاشتند. از همه گذشتگان تشکر می‌کنم. از هیات رییسه و ماجدی هم تشکر می‌کنم. بازی کردن با مربیگری متفاوت است. در ۳ باشگاه مربیگری کردم و دریایی از فاصله بین مربیگری و بازیکنی وجود دارد.

شمسایی عنوان کرد: اگر فدراسیون می‌خواهد به سطح اول فوتبال  دنیا بازگردد، باید تمهیداتش را انجام بدهد و باید از ارتباطاتمان خوب استفاده کنیم. به شرط انجام شدن برخی کارها، با تیم های بزرگ ارتباط می‌گیریم اما اگر با تیم های بزرگ مذاکره کرده ولی به خاطر بلیت پرواز نتوانیم به آن کشور برویم درجا زده ایم. باوجود تمام اتفاقات از ۴ فروردین تمرینات را شروع کردیم اما تیمی مثل افغانستان دو ماه در اردو است.

وی ادامه داد: می دانیم روزهای سختی پیش رو  است و از میرشاد ماجدی و هیات رئیسه توقع داریم که بستر مناسب را فراهم کنند. می توانیم تمرین بگذاریم اما امکانات و مسابقه دوستانه می خواهیم. امیدوارم فدراسیون همراه ما باشد. یک بخشی از کار دست ما و بخش دیگر دست فدراسیون است.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درخصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پاسخ داد: باعث افتخار بود که علی دایی که به او می‌بالیم، در قرعه کشی حضور داشت. بارها گفته ام تا وقتی از ایران بیرون نرویم متوجه نمی شویم علی دایی چقدر بزرگ است. درباره گروه  هم باید بگویم فرقی نداشت اما به کدام تیم بخوریم اما بازهم به بازی ایران با آمریکا رسیدیم. مردم ۲ کشور زندگی خودشان را می کنند و وارد مباحث سیاسی نمی شویم. کار ما ورزش است و به همین دلیل بازی با آمریکا لذت بخش است. امیدوارم ولز سومین هم‌گروه ما نباشد زیرا کار سخت می شود. در دوره قبلی هم اگر دقت داشتیم می‌توانستیم با کی روش صعود کنیم و امیدوارم این بار هم بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی برگزار بشود.

شمسایی درمورد ساختن نسل جدید برای تیم ملی توضیح داد: می دانستیم می خواهیم وارد یک چالش سخت بشویم. برخی بازیکن سطح بالا و بزرگ ما از سال ۲۰۱۴ در کنار هم بودند و افتخارات زیادی کسب کردند. انتخاب جایگزین برای آنها بسیار سخت است و آوردن یک نسل جدید تبعات زیادی دارد. این تبعات ما را هم دربر می گیرد. خاک فوتسال را خورده ام و می دانم تغییرنسل چقدر سخت است. می‌دانم یک مربی چقدر ضربه خورده است ولی از این  موضوع هراس نداریم. آمده ایم بازیکنانی بسازیم تا در آینده راهی را که در قدیم رفته‌ایم ادامه بدهیم و پای این کار ایستاده ایم.

وی ادامه داد: باخت و برد زیاد دیده ایم. روز اول که قرارداد را امضا کردم برای این قرارداد روز و تاریخ نگذاشتم و گفتم شاید یک روز باشم یا یک سال؛ اما قرارداد فدراسیون یک ساله است و راحت می توانند هرکسی را بخواهند تغییر بدهند. با این وجود نظم و انضباط از ذهنم دور نمی شود و این موضوع برای بازیکن جوان و باتجربه فرقی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس