کد خبر 1358133
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
ورودی سدهای تهران ۳۰ درصد کم شد

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۳۰ درصدی ورودی سدهای پنج گانه تهران در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ محمد شهریاری با اشاره به اینکه ورودی سدهای تهران در سال گذشته ۵۷۳ میلیون مترمکعب بود افزود: این در حالی است که از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۴ فروردین، تاکنون ورودی سدهای تهران ۴۰۹ میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش ۳۰ درصدی ورودی‌های سدهای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم ذخیره شده در مخازن سدهای تهران ۴۰۳ میلیون مترمکعب است گفت: این رقم در فروردین سال گذشته ۶۶۹ میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش ۲۶۶ میلیون مترمکعبی ذخیره آب در مخازن سدهای تهران مواجه هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به ثبت ۱۵۵ میلی متر بارش از ابتدای سال آبی تا کنون در تهران افزود: این رقم در مقایسه با متوسط بلند مدت که ۲۰۴ میلی متر بارش بوده با ۲۴ درصد کاهش مواجه است.

شهریاری با بیان اینکه میزان بارش ها در بازه زمانی ۱۴ روز فرورودین ماه, در متوسط بلند مدت, ۱۹.۶۶ میلی متر ثبت شده گفت: این رقم امسال ۵.۱ میلی متر بوده که تفاوت حجم بارش نشان دهنده ۷۴ درصد کاهش بارندگی در فرورودین امسال نسبت به مدت متوسط بلند مدت است.

وی ادامه داد: کاهش ۷۴ درصدی بارش‌های فرورودین ماه امسال نسبت به سال گذشته، ورودی سدهای تهران را کاهش داده است به نحوی که در فروردین امسال ۶۲ میلیون مترمکعب ورودی روان آب به سدهای تهران داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 4
    وقتی شما زکات نمی دهید و خمس مال را نمی دهید خدا باران را بر شما کم می کند . 85 درصد مردم نه نماز می خوانند نه خمس می دهند . خب خدا قهرش می آید از شما بندگان به ظاهر انسان
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      4 1
      وقتی کل مواد غذایی رو صادر کنی عراق و افغانستان و طبیعتا تتمه داخلی قیمتش سر بفلک بزنه چی ؟ اونجوری خدا قهرش نمیاد نه ؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 0
    نتیجه سوء مدیریت
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 2
      شما بفرمایید که چگونه سوء مدیریت در آبریز سدها صورت می گیرد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس