کد خبر 1357787
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
عربشاهی: می‌توانیم صعود کنیم اگر خودمان را باور داشته باشیم/ اسکوچیچ نباید از بیرون حرف‌شنوی داشته باشد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال بر این عقیده است که در جام جهانی می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم به شرط اینکه خودمان را باور داشته باشیم.

به گزارش مشرق، ضیا عربشاهی درباره همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، آمریکا و  برنده پلی‌آف اروپایی (ولز، اوکراین یا اسکاتلند) در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: در کل گروه بدی نیست و نمی‌توانیم بگوییم تیم ملی با قرعه سختی روبه‌رو شده است، البته تیم‌هایی که به جام جهانی صعود می‌کنند بابرنامه بازی می‌کنند و آماده‌سازی‌شان را در سطح خیلی بالایی انجام می‌دهند. تیم ملی ما هم اگر می‌خواهد در قطر موفق شود باید از همین الان برنامه‌ریزی و به بهترین شکل خود را آماده کند. باید بازی‌های تدارکاتی خوب با تیم‌های درجه یک انجام دهیم تا بتوانیم تیم‌ ملی را محک بزنیم و از الان نباید فکر کنیم که با قرار گرفتن در این گروه شانس بالایی برای صعود داریم. انگلیس که همیشه تیم خوبی بوده است‏، آمریکا هم قطعاً برنامه‌ریزی خوبی برای جام جهانی انجام خواهد داد تا نتیجه بگیرد و حریف‌ آسانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در گذشته فاصله تیم‌ها خیلی زیاد بود. برای مثال تیم ملی برزیل پر از ستاره بود، یا همین انگلیس ستاره‌های زیادی را در ترکیب خودش داشت، اما الان فوتبال به شکلی شده است که همه تیم‌ها تقریباً نزدیک به هم بازی می‌کنند و اگر همانطور که گفتم آماده‌سازی خوبی داشته باشیم و از همین الان با تیم‌های بزرگ دنیا ارتباط برقرار کنیم و بازی تدارکاتی انجام دهیم. ما می‌توانیم نتیجه بگیریم و برای اولین بار از گروه‌مان صعود کنیم. البته باید خودمان را باور داشته باشیم و در این هشت ماه اردوهای کوتاه‌مدت و بازی‌های تدارکاتی خوب برگزار کنیم تا شرایط بازیکنان را در اردوهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد حضور ایران با اسکوچیچ در جام جهانی ۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: اسکوچیچ مربی باکلاس و کاربلدی است. متأسفانه یکسری افراد هستند که درصدد تضعیف او هستند و شرایط روحی و روانی او را پایین آورده‌اند. من به جرأت می‌گویم که او یک مربی بادانش و حرفه‌ای و بدون حاشیه است. ان‌شاءالله اگر در جام جهانی بتوانیم با اسکوچیچ صعود کنیم. نتایج تیم ملی سکوی پرتابی برای او می‌شود و می‌تواند خودش را به‌عنوان یک برند نشان دهد. او به نظر من ثابت شده است، ولی یکسری به دلیل اینکه منافع‌شان به خطر افتاده است، او را وارد حاشیه می‌کنند. به عقیده من کادر فنی نباید از بیرون حرف‌شنوی داشته باشد و باید بهترین نفرات را براساس صلاحدید خودشان انتخاب کنند.

عربشاهی با تمجید از حضور علی دایی در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ تصریح کرد: من که سابقه سال‌ها بازی در تیم ملی را دارم، وقتی می‌بینم دایی به‌عنوان نماینده ایران در این مراسم شرکت می‌کند، افتخار می‌کنم. علی دایی عاشق کشورش هست و اگر حرفی هم می‌زند دلیل بر این نیست که مشکلی داشته باشد. مشکل را کسانی دارند که بر چهره‌شان نقاب می‌زنند و خودشان را دوست جلوه می‌کنند. ما باید قدر علی دایی و امثال دایی‌ها را بدانیم. به عقیده من بهترین فردی که می‌توانیم در فدراسیون فوتبال انتخاب کنیم علی دایی است نه افراد کوچکی که به‌عنوان نماینده فدراسیون فوتبال در مراسم قرعه‌کشی شرکت کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس