کد خبر 1357888
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
سناتور روس

«کنستانتین کاساچف» سناتور روس اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقشی شیطانی را در تاریخ بشریت ایفا کرده است.

به گزارش مشرق، «کنستانتین کاساچف» سناتور و معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه در آستانه سالگرد تاسیس ناتو اعلام کرد که ناتو به طور مستمر به خطوط قرمز روسیه نزدیک شده و منبع درگیریها و بحرانهای جهان شده است.

وی اظهار داشت: قرن یازدهم سرانجام ثابت کرد که ناتو نه تنها ضامن امنیت اروپا نیست، بلکه تضمین کننده بروز مشکلات امنیتی آن است. ناتو راه حل نیست بلکه منبع بحران ها و درگیری ها است.

کاساچف افزود که ناتو فضای دموکراسی را گسترش نداده بلکه پیوسته به خط قرمزهای روسیه نزدیک شده است.

سناتور روس بیان کرد که اعتقاد کورکورانه ناتو به قدرت خود و یقین به اینکه همیشه در قسمت صحیح تاریخ قرار گرفته است، باعث شده تا نتواند مذاکره کند.

او تبریک سالگرد تاسیس پیمان آتانتیک شمالی (ناتو) را غیر ضروری خواند و گفت: دور باد پیمانی که چنین نقش شومی را در تاریخ بشریت ایفا می کند.

وی تصریح کرد: امروز زمان مناسبی است تا بار دیگر مشکلاتی را که منجر به استمرار وجود بقایای جنگ سرد در جهان می شود، یاد آور شوم.

کاساچوف خاطرنشان کرد که اولین دبیرکل ناتو هدف این نهاد را باقی ماندن آمریکا در اروپا، سیطره بر آلمان و نگه داشتن روسیه در خارج از اروپا، در نظر گرفته بود.

وی افزود: تا سال ۲۰۲۲۲ میلادی ۱۰۰ درصد این اهداف محقق شد، آمریکا به گونه ای بر اروپا سیطره یافت که هیچ اثری از استقلال آن باقی نماند همچنین آلمان هنوز در سیطره کامل آمریکا قرار دارد و روابط با روسیه در حال قطع شدن است.

«کنستانتین کاساچف» اظهار داشت که داستانهای مربوط به ماهیت دفاعی ناتو را کسی باور نمی کند، به جز کسی که منحصرا بولتن های ناتو را مطالعه می کند.

وی ادامه داد: آمریکا در کمتر از دو دهه گذشته، قریب به ۶ تریلیون دلار صرف جنگ کرده و هیچ یک از این جنگ ها در کشورهای عضو ناتو صورت نگرفته است، در حالی که بر اساس برآوردهای رسمی آمریکا تعداد تلفات خارجی این اتحاد دفاعی به صدها هزار نفر می رسد.

سناتور روسیه اشاره کرد که تنها در جنگهای اخیر ناتو به ویژه در افغانستان، عراق و سوریه ۴۸۰ هزار نفر کشته شدند که ۲۴۴ هزار نفر از این قربانیان، غیر نظامی بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 0
    البته حتما منظور قرن بیست و یکم است ونه یازدهم ! در هر حال مطلب کاملا درست و متاسفانه واقعیت ناتو و امریکا و اروپاست....
  • مهدی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    ناتو استعمار اروپا توسط امریکاست.امریکا با ایجاد ناتو اروپا را پیش مرگ خود کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس