کد خبر 1357841
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
روسیه نخستین واکسن استنشاقی کرونا در جهان را ثبت کرد

وزارت بهداشت روسیه نسخه استنشاقی واکسن اسپوتنیکV را به عنوان نخستین واکسن استنشاقی جهان برای مقابله با کووید۱۹ ثبت کرد.

به گزارش مشرق، این خبرگزاری رسمی روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی و به نقل از الکساندر گینزبرگ مدیر انستیتو گامالیا، اعلام کرد واکسن استنشاقی علیه ویروس کرونا طی ۳ تا ۴ ماه آینده در دسترس عموم قرار می گیرد.

این مرکز تحقیقاتی واکسن اسپوتنیکV را نیز توسعه داده است.

همچنین میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه یکم آوریل ۲۰۲۲ در گفتگویی با تاس گفت: تصور می کنیم طی چند روز آینده این واکسن تایید شود.

او در ادامه افزود: یک دستورالعمل آپدیت شده و جدید درباره تزریق بوسترهای واکسن ویروس کرونا که احتمالاً شامل این نوع واکسن نیز می شود، در حال تهیه است.

همچنین وزیر بهداشت روسیه گفت: ما برنامه ریزی کردیم واکسن استنشاقی را در این دستورالعمل قرار دهیم. در حال حاضر، کارشناسان آن را ارزیابی خواهند کرد. البته اثربخشی و ایمنی آن قبلاً به وضوح تأیید شده است و ما دستورالعمل ها را به روز خواهیم کرد.

قرار است از این واکسن برای تجدید واکسیناسیون استفاده شود. به گفته موراشکو وزارت بهداشت منتظر گزارش کارشناسان است و پس از آن تصمیم گیری می کند.

وزارت بهداشت روسیه در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به انستیتو گامالیا روسیه مجوز اجرای فاز دوم آزمایش بالینی واکسن استنشاقی را اعطا کرد. در مارس ۲۰۲۲ نیز این مرکز خواستار ثبت واکسن شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 1
    هر چقدر اسپوتنیک موثر بود اینم موثره
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 2
    یعنی چه نخستین واکسن استنشاقی جهان؟ در ایران واکسن استنشاقی کووپارس ساخته و آزمایش شده و برای مصرف عمومی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و مورد استفاده نیز قرار گرفته است و می گیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس