کد خبر 1357820
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
عراق، طرح اتحادیه‌عرب برای حل بحران اوکراین را به «گروه۷» اعلام می‌کند

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با سُفرای گروه هفت در بغداد از اعلام برنامه اتحادیه عرب، برای حل بحران اوکراین به این گروه خبر داد.

به گزارش مشرق، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق روز گذشته (یکشنبه) طی دیدارش با سُفرای «گروه هفت» در بغداد و قبل از عزیمت به مسکو و ورشو گفت که طرح و برنامه پیشنهادی اتحادیه عرب، برای حل بحران اوکراین به اعضای این گروه اعلام خواهد کرد.

 وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزیر امور خارجه میزبان سُفرای کشورهای گروه هفت در عراق بود؛ معاون حقوقی و امور چندجانبه‌گرایانه و معاون اداری-فنی وزارت خارجه بغداد نیز در این جلسه حضور داشته‌اند».

این بیانیه علاوه بر اشاره به تاکید فؤاد حسین بر تمایل عراق برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین در اسرع وقت طی این دیدار، افزود: «وزیرامورخارجه جزئیات و ابعاد سفر آتی خود به مسکو و ورشو را به اطلاع سُفرای کشورهای عضو گروه هفت در بغداد رساند و گفت که این سفر در چارچوب تداوم تماس‌های عربی در سطح وزرای خارحه اتحادیه کشورهای عرب، برای پیگیری و انجام رایزنی‌ها درخصوص بحران اوکراین انجام خواهد شد».

حسین در این دیدار، با اشاره به اهمیت احترام به اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، حمایت از رایزنی‌ها برای پایان دادن به تنش‌ها و تشویق همه تلاش‌های میانجی‌گرانه در این زمینه، خاطرنشان کرد: «ابتکار اتحادیه عرب با هدف بررسی همه موضوعات مرتبط با بحران اوکراین، شنیده‌شدن نقطه‌نظرات طرف‌ها و تبادل نظر در این خصوص است؛ تا به راه‌حلی برای رسیدن به آتش‌بس با هدف آرامش و خویشتن‌داری برسیم. به نحوی که ثبات بازگردد و پایان دادن به بحران انسانی موجود را تضمین کند».

طرح اتحادیه‌عرب برای حل بحران اوکراین

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حسین در این جلسه، نگرانی شدید خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی، بحران پناهندگان اوکراین و سرریز اثرات جنگ بر کل جهان از جمله منطقه خاورمیانه ابراز کرد.

سُفرای کشورهای گروه هفت در بغداد نیز به نوبه خود، از ابتکار عمل اتحادیه عرب و تلاش‌های عراق برای پایان دادن به درگیری فعلی از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک تشکر کردند».

این نشست دیروز در بغداد، با حضور سُفرای ایالات متحده آمریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و کانادا برگزار شد. آلمان ریاست جلسه جاری گروه هفت  را بر عهده دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس