کد خبر 1357772
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
راهنمایی ۱.۶ میلیون مسافر نوروزی به مناطق ایمن

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: با مشارکت بیش از ۳۱ هزار و ۶۸۶ نفرروز جوان هلال‌احمری، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به نقاط ایمن راهنمایی شدند.

به گزارش مشرق، محمد گلفشان در تشریح خدمات این سازمان در طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی اظهار داشت: تا پایان روز سیزدهم فروردین و با مشارکت و تلاش ۳۱ هزار و ۶۸۶ نفر / روز جوان هلال‌احمری، یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۷ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

سبقت جاده از کرونا در نوروز

وی افزود: در این مدت، جوانان در قالب تیم‌های سحاب، ۳۱۳ هزار و ۳۳۷ مورد آموزش مهارت و خدمات امداد و کمک‌های اولیه ارائه و یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۸۶۹ مسافر نوروزی را به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی کردند. تا روز سیزدهم فروردین، یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۴۰ مورد اقلام فرهنگی نیز میان مسافران توزیع شد.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر، در مدت اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، ۴۵۴ هزار و ۱۶۴ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شده، ۱۷۱ هزار و ۱۴۰ نفر به خیمه‌های نماز مراجعه کردند و ۳۸۲ هزار و ۱۴۵ مسافر نیز به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند. همچنین به ۶۷۳ هزار و ۳۲۲ نفر مهارت‌های ترافیکی ارائه و به ۱۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر هم، آموزش‌های سنجش فشار خون داده شد.

گلفشان با بیان اینکه ۵۲۰ هزار و ۶۸۹ نفر در پویش بهرفت این سازمان مشارکت و از طرح حمایت کرده‌اند، افزود: در مجموع، ۷ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۶۳ نفر مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: با توجه به پیش بینی‌ها از استقبال مسافران نوروزی، ۳۱۳ پست و اکیپ، در نظر گرفته شده بود، اما این میزان به دلیل استقبال استان‌ها برای استفاده از ظرفیت داوطلبی به ۷۸۳ پست و اکیپ افزایش یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 1
    دمش گرم هلال احمر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس