قرعه ایران را گلچین می کردند هم به این راحتی نمی شد/ قرعه۲۰۱۸ زمین تاآسمان با۲۰۲۲ فرق دارد/ می ترسم این گروه ساده کار دستمان بدهد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: شاید اگر خودمان هم می خواستیم از بین تیمهای حاضر در جام جهانی قرعه خودمان را گلچین کنیم، نمی توانستیم به این خوبی قرعه برداریم.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره گروه بندی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حریفان تیم ایران در این رقابت‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما گروهی که ایران در آن قرار گرفت خوب بود؟

فکر می‌کنم گروه خیلی مطلوبی نصیب تیم ایران شد.

اجازه بدهید این طور سوال کنم؛ آیا ما خودمان هم می‌توانستیم چنین قرعه خوبی را برای تیم ملی‌مان پیش بینی کنیم؟

پس من هم طور دیگری جواب می‌دهم و می‌گویم اگر همه قرعه ها را مقابل ما باز می‌کردند و می‌گفتند خودتان آن را گلچین کنید باز هم نمی‌توانستیم قرعه ای به این خوبی برای خودمان بچینیم. یاد مثل معروف افتادم که می گوید "گر خدا خواهد عدو سبب خیر شود". مطمئن هستم با این قرعه خوب و تدارک مطلوب می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم .البته نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت.

چطور؟

قطعا تیم هایی که به این مرحله از مسابقات جام جهانی رسیده‌اند شایستگی های زیادی داشتند. آن جزو بهترین های قاره خودشان هستند. در مجموع ما در گروهی راحت تر از دیگر گروه‌ها قرار گرفتیم که شاید استرس و فشار روحی روانی اش برای ما کمتر باشد.

خودتان چه نوع گروهی را دوست داشتید؟

دشوار! شخصاً معتقدم اگر در گروه سختی قرار می‌گرفتیم می‌توانستیم شانس صعودمان را بیشتر بدانیم.

تفاوت گروه جام جهانی ۲۰۱۸ ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش با این گروه در جام جهانی قطر در چیست؟

زمین تا آسمان با هم فرق می‌کنند. البته در آن زمان خیلی ها تصور می کردند ما می‌رویم و مقابل این حریفان در روسیه کیسه گل می شویم اما همه دیدند که بچه ها با انگیزه زیادی که مقابل این تیم ها پیدا کردند فوتبال درخور توجهی را به نمایش گذاشتند و حتی اگر ضربه مهدی طارمی در دیدار با پرتغال به گل تبدیل می‌شد ما صعود می‌کردیم. من نگرانم.

نگران چه چیزی هستید؟

بعد از پایان قرعه‌کشی در تلویزیون با بچه های تیم ملی به صورت زنده صحبت می شد .آنها به نوعی از قرار گرفتن تیم ملی در این گروه خوشحال بودند که این نشان می‌دهد حریفان حاضر در این گروه را دست کم گرفته اند. من نگرانم این دست کم گرفتن حریفان برای ما خطرساز شود و کار دست مان بدهد. شاید اگر با تیم‌های بزرگ و با بازیکنان نامی و مطرح دیدار داشتیم بچه های ما برای اینکه خودشان و لیاقتشان را به رخ بکشند منسجم تر بازی می کردند. البته این ها همه بستگی به درایت کادر فنی و انگیزه بازیکنان تیم ملی کشورمان دارد.

گفته شده با صعود ایران به دور دوم می توان ۱۶ میلیون دلار پاداش گرفت. به نظر شما با چنین پاداشی ارزش دارد ما در این حد فاصل هزینه کنیم و یک مربی بزرگ خارجی را به خدمت بگیریم؟

بعید می دانم در این فاصله کم، چنین تصمیمی گرفته شود. اما امیدوارم لااقل به خوبی برای تیم ملی تدارک ببینند و برای تیم هزینه کنند و بازی‌های دوستانه مطلوبی را فراهم کنند.

چه توصیه ای به مسئولان فدراسیون دارید؟

تا لیست تیم های ملی حاضر در جام جهانی پر نشده و تاریخ های فیفادی های از دست نرفته به سرعت رایزنی کنند و بازی‌های تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی در نظر بگیرند. هنوز فرصت داریم و چندین فیفادی پیش روی ماست. تیم ملی برای صعود و رسیدن به پاداش ۱۶ میلیون دلاری نیاز به تدارک خوب دارد.

حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی چه اهمیتی داشت؟

علی دایی اسطوره فوتبال ایران و از چهره‌های مطرح و شناخته شده دنیاست که حضورش در مراسم قرعه کشی باعث شد نامی از ایران در شروع رقابت های جام جهانی برده شود. این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این یک شانس بزرگ برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی باشد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 46 ساله IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 1
    ایران با سه پیروزی و با کسب 9 امتیاز مقتدرانه صعود می کنه
  • سید فروزان CH ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    آقای قاسمپور ناسلامتی زمانی مربی تیم ملی بودی هشت ماه مانده به آغاز جام ،نه مربی بزرگی در بازار پیدا میشود و اگر هم پیدا باید احمق و شارلاتان باشد که با سه بازی تدارکاتی در برابر تیم‌های درجه دو سه ،بتواند با روحیه روانی و جسمانی بازیکنان آشنا و نتیجه بیاورد برای تیم ضمن اینکه مافیای فیفا هم تمام تلاش خود را برای عدم صعود ما به دور دوم انجام خواهد داد پس شماها (پیشکسوتان )لطف کنید بحای مربی بزرگ مربی بزرگ گفتن ، در اختیار تیم ملی باشید و تماشاگر خوبی برای تیم ایتالیا با ستارگان و مربی و امکانات و بودجه دو دوره است نمیتواند صعود کند پرتغال با شانس در مقابل ترکیه سر مربی کنونی ما هم تیمی را تحویل گرفت که امید صعود بسیار کم شده بود نه حاشیه ساز است نه پر مدعا و نه میلیونها دلار دستمزد و در عرض دوسال با تمام حاشیه سازیهای مفسران و عدهای از پیشکسوتان و فدراسیون فاسد و مدیران نا لایق ،تیم را به جام جهانی صعود داد
    • حمید ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      آقای قاسمپور که با تعویض سرمربی مخالفت کرده!
  • علیرضا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    اره حتما میبریم همچین میگه اسونه انگار با تیم های محلات افتادیم
  • سلیم IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    آقای قاسمپور نگفته که سرمربی تعویض بشه گفته بازی تدارکی بیشتر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس