کد خبر 1357575
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
پیشنهاد «بارزانی» به اتحادیه میهنی برای دست کشیدن از ریاست جمهوری

یک عضو حزب «دموکرات» کردستان اعلام کرد که «مسعود بارزانی» با ارائه پیشنهاداتی به اتحادیه میهنی کردستان خواستار دست کشیدن این اتحادیه از جایگاه ریاست جمهوری شده است.

به گزارش مشرق، «وفا محمد» عضو حزب دموکرات کردستان عراق امروز شنبه سخنانی را در خصوص پیشنهادات این حزب به اتحادیه میهنی برای دست کشیدن از جایگاه ریاست جمهوری مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وفا محمد در اظهاراتش اعلام کرد که «مسعود بارزانی» با ارائه پیشنهاداتی به اتحادیه میهنی کردستان خواستار دست کشیدن این اتحادیه از جایگاه ریاست جمهوری شده است.

در همین راستا، وی اظهار داشت: مسعود بارزانی تاکنون چند جایگاه و پست را به بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی پیشنهاد داده و از او خواسته که در ازای این امتیازات، از جایگاه ریاست جمهوری دست بکشد.

این عضو حزب دموکرات کردستان افزود: توافق میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی به پذیرفتن پیشنهاد بارزانی بستگی دارد. پیشتر، «طارق جوهر» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق گفته بود: قصد نداریم با حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی بر سَر پست ریاست جمهوری وارد معامله شویم.

وی تصریح کرد: اتحادیه میهنی کردستان با واگذاری سمت ریاست جمهوری در ازای سایر پست‌های پیشنهادی حزب دموکرات کردستان، از جمله معاونت دوم پارلمان فدرال و یک وزارتخانه مهم، مخالفت کرد.

این شخصیت کُرد با بیان اینکه هیچ تماس و مذاکره‌ای بین دو حزب کُردی در مورد منصب ریاست جمهوری وجود ندارد، گفت: گفتگوها درباره معرفی نامزد مشترک برای تصدی پست ریاست جمهوری در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ahmad IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 0
    بارزانی ها جان و روح ما هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس