کد خبر 1357296
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کانادا ماموریت نظامی در عراق را تمدید کرد

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد، ماموریت نظامی این کشور در عراق و منطقه غرب آسیا برای یک سال دیگر تمدید شد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع کانادا شامگاه پنجشنبه به وقت محلی از تمدید ۱۲ ماهه نظامی این کشور غربی در عراق و منطقه غرب آسیا خبر داد.

منابع رسانه‌ای کانادایی از تصمیم دولت این کشور برای تمدید یک ساله ماموریت نظامی این کشور در عراق و منطقه غرب آسیا خبر دادند؛ ماموریتی که قانونا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (روز گذشته به وقت محلی کانادا) به اتمام می‌رسید.

بنا بر گزارش وبگاه کانادایی گلوبال نیوز، آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا تنها چند ساعت قبل از پایان مهلت قانونی ماموریت نظامی این کشور، از تمدید این ماموریت تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع کانادا اعلام شده که این کشور دو ماموریت را به مدت ۱۲ ماه دیگر تمدید کرده است. اولی، ماموریت نیروهای مسلح کانادا که درسال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش با نام عملیات تاثیر (Operation IMPACT) آغاز شد و دومی عملیات حفظ صلح موسوم به عملیات حضور (Operation PRESENCE).

به گفته این وزارتخانه، تمدید یک ساله این دو ماموریت به کانادا اجازه می‌دهد تا به ایفای نقش مهم در عراق، اردن و لبنان ادامه دهد و به حمایت از صلح و امنیت کمک کند. نیروهای مسلح کانادا به عنوان بخشی از ائتلاف جهانی علیه داعش و ماموریت ناتو در عراق، به همکاری با شرکا و متحدان خود برای تضمین شکست پایدار داعش و ارتقای ثبات منطقه ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های کانادایی از قبیل «گلوبال نیوز»، در سال ۲۰۱۴ و زمانی که داعش تهدیدی برای تسلط بر کل عراق و سوریه بود، بیش از ۸۰۰ نیروی نظامی کانادا در منطقه مستقر شده بودند.

طبق این گزارش‌ها، شمار نیروهای کانادایی مستقر در منطقه غرب آسیا به مرور کاهش یافته و در ماه فوریه ۲۰۲۲ (دو ماه قبل) به حدود ۳۰۰ نفر رسید که از این تعداد، ۲۵۰ عضو پرسنل اطلاعاتی، لجستیکی و مرکز فرماندهی کانادا در کویت حضور داشتند و ۵۰ مربی آموزشی این کشور هم در اردن و لبنان مستقر بودند و تعداد انگشت‌شماری از نیروهای نظامی کانادایی در عراق مستقر بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    خاک بر سر مصطفی الکاظمی
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    کاناداد نگویید بلکه بفرمایید سگ های ملکه کودک کش
  • حمید IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    هیچ کسی هم نیست به کانادا بگه اشغالگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس