اعتراف مقام آمریکایی و رسوایی چندین باره «جریان غربگرا»

اسرائیل با فریبکاری، در پرونده برجام نقش «پلیس بد» را ایفا می کند؛ یکروز با دلقک بازی های احمقانه نتانیاهو و روز دیگر با لاف زنی های مضحک نفتالی بنت.

سرویس سیاست مشرق- «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا- ۱۲ فروردین- در نشست خبری گفت که به رغم وجود اختلاف تاکتیکی بین واشنگتن با تل‌آویو درباره مذاکرات وین و برجام، آنها درباره مسئله برجام هیچ اختلاف استراتژیک با یکدیگر ندارند.

پرایس تصریح کرد: «از کسی مخفی نیست که ما با شرکای اسرائیلی خود اختلافات تاکتیکی داریم. خانواده‌ها، حتی نزدیک ترین اعضای خانواده گاهی اوقات اختلاف نظر و مشاجره دارند.»

مقام های دولت بایدن- دقیقا مشابه رویکرد دولت های ترامپ و اوباما- بارها تاکید کرده اند که در پرونده برجام کاملا با اسرائیل هماهنگ هستند. این مقام آمریکایی صراحتا اعلام کرده است که در موضوع ایران و به طور خاص در مسئله برجام، آمریکا و اسرائیل دارای هدف مشترک و تاکتیک های متفاوت هستند. یعنی استراتژی طرفین یکسان است و صرفا در بکارگیری نوع تاکتیک، با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

اعتراف مقام آمریکایی و رسوایی چندین باره «جریان غربگرا»/«پلیس خوب- پلیس بد» ترفند نخ نمای آمریکا و اسرائیل در برجام

اعتراف مجدد مقام آمریکایی درباره همصدایی با اسرائیل در مسئله برجام، سندی دیگر بر رسوایی جریان غربگرا در داخل کشور است، چرا؟! به این دلیل که این طیف بارها با این ادعا که اسرائیل مخالف سفت و سخت برجام است، منتقدان برجام را به همصدایی با اسرائیل متهم کرده بودند.

این در حالی است که اسرائیل دقیقا همصدا با آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در پی تعمیم مدل برجام به دیگر مولفه های قدرت ایران از جمله توان موشکی و منطقه ای است. با اینحال اسرائیل با فریبکاری در این پرونده، نقش «پلیس بد» را ایفا می کند؛ یکروز با دلقک بازی های احمقانه نتانیاهو و روز دیگر با لاف زنی های مضحک نفتالی بنت.

اعتراف مقام آمریکایی و رسوایی چندین باره «جریان غربگرا»/«پلیس خوب- پلیس بد» ترفند نخ نمای آمریکا و اسرائیل در برجام

اعتراف مقام آمریکایی و رسوایی چندین باره «جریان غربگرا»/«پلیس خوب- پلیس بد» ترفند نخ نمای آمریکا و اسرائیل در برجام

نکته قابل توجه اینجاست که  رژیم صهیونیستی بارها از برجام دفاع کرده است. برای نمونه روزنامه صهیونیستی هاآرتص- اردیبهشت ۹۸- در مطلبی نوشت:«برجام قید و بند قابل اطمینانی برای کنترل ایران بود که رفته رفته دارد از بین می‌رود و این به‌معنای افزایش تهدید علیه امنیت اسرائیل است

در یک نمونه دیگر در تیرماه ۹۶ در دوسالگی برجام مقام ارشد سابق امنیتی رژیم صهیونیستی (کارمی گیلون رئیس‌اسبق شین‌بت) در فارن پالیسی نوشت:«برجام برای اسرائیل یک موهبت بود.»

باز هم در یک نمونه دیگر ژنرال «گادی آیزنکوت» فرمانده سابق ارتش رژیم اسرائیل- بهمن ۱۴۰۰- در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «معاریو» با انتقاد از اقدام دولت ترامپ به خروج یکجانبه از برجام، تاکید کرد که این اقدام باعث پیشرفت برنامه هسته ای ایران شده و هیچ دستاوردی برای اسرائیل نداشته است.

انستیتو واشنگتن نیز چندی پیش در یادداشتی با عنوان «چرا اسرائیل برای توافق هسته ای با ایران (به نوعی) دلتنگ است.» نوشته بود:«با توجه به پیشرفت های برنامه هسته ای ایران با وجود سیاست فشار حداکثری آمریکا، عده زیادی از مقامات اسرائیلی حال می گویند داشتن برجام بهتر از نداشتن آن بود ولی پیوستن مجدد آمریکا به آن کار دشواری خواهد بود.»

نشریه آمریکایی فارن پالیسی- اردیبهشت ۱۴۰۰- در مطلبی نوشته بود:«برجام در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با ایران است و آمریکا برای به دست آوردن اهرم‌های فشارش در چارچوب این توافق، باید دوباره به عضویت آن درآید. البته مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند بازگشت به توافق هسته‌ای و تحمیل مجدد محدودیت‌های آن علیه ایران کافی نیست، بلکه باید توافقی طولانی‌تر و محکم‌تر با ایران امضا شود که جلوی برنامه‌ی موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای تهران را نیز بگیرد.»

اعتراف مقام آمریکایی و رسوایی چندین باره «جریان غربگرا»/«پلیس خوب- پلیس بد» ترفند نخ نمای آمریکا و اسرائیل در برجام

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشته بود:« ۳۰۰ مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل به دولت اسرائیل توصیه کرده که بهتر است از استراتژی دومرحله‌ای دولت بایدن (که مرحله‌ی اول آن روی احیای برجام متمرکز است، و مرحله‌ی دوم آن روی دستیابی به توافقی «طولانی‌تر و قوی‌تر») حمایت کند و در طراحی و اجرای هر دو مرحله همکاری نزدیکی با واشینگتن داشته باشیداین رویکرد دومرحله‌ای باید با بازگشتِ هم ایران و هم آمریکا به برجام آغاز شود.»

متاسفانه جریان غربگرا در داخل کشور که بخش قابل توجهی از آنان به طیف اصلاح طلب گرایش دارند، آگاهی بسیار اندکی نسبت به مسائل سیاست خارجی دارند. این طیف ادعا می کند که به زبان دیپلماسی مسلط است اما این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

آمریکا در مواجهه با کشوری همچون ایران همواره سه گزینه را مدنظر داشته است؛ جنگ، تحریم، مذاکره. هدف این سه گزینه یکسان است و آن چیزی نیست جز خالی کردن دست ایران از مولفه های قدرت ساز و راهبردی.

در این میان مدت هاست که گزینه حمله نظامی علیه ایران از روی میز مقامات آمریکایی کنار رفته است. هنوز خاطره «پایگاه عین الاسد» و «پهپاد ترایتون» مقامات آمریکایی را عصبی و پریشان می کند.

از سوی دیگر گزینه تحریم علیه ایران نیز نتوانست به هدف اصلی خود برسد. دقت کنید که بنابر تاکید کارشناسان و صاحبنظران، تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در ایجاد مشکلات اقتصادی سالیان اخیر سهیم بوده است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکللات ناشی از سوءمدیریت بوده است.

در سالهای اخیر مقامات ارشد آمریکایی همصدا با اندیشکده ها و رسانه های غربی بارها اعتراف کرده اند که تحریم های ضدایرانی به حداکثر میزان رسیده و دیگر حوزه ای باقی نمانده که تحریم نشده باشد.

در این میان تنها یک گزینه پیش روی مقامات آمریکایی وجود دارد و آن چیزی نیست جز مذاکره. بر همین اساس آمریکا در پی آن است تا نیاز شدید خود به مذاکره با ایران را در قالب فریبنده «امتیاز ویژه» به ایران بفروشد و با این ترفند، بر التماس برای مذاکره سرپوش بگذارد.

در حال حاضر دستان مقامات آمریکایی و اروپایی بیشتر از هر زمان دیگری در قبال ایران و مقاومتش در برابر کارزار شکست خورده تحریم، خالی است. از این رو به بهره‌گیری از تاکتیک‌هایی همچون تهدید به بی‌اثر شدن برجام برای فشار بر ایران در میز مذاکره و نیز ائتلاف‌سازی به منظور امتیازگیری بیشتر و انداختن توپ در زمین ایران روی آورده‌اند. اما خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم در این بزنگاه هوشمندانه عمل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    4 30
    ای اصولگرای مزدور وهمنوا با نتانیاهو نمیتوانی خودتو تطهیر کنی که با اسرائیل دم خور نیستی صد رحمت به غرب ولعنت به تو ای شرقگرا ی کمونیست
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      35 3
      هیچکس حداقل در ایران مثل افسادطلبان سرمایه های اسرائیل همنوا با صهیونیست های کودکش و آمریکا شیطان بزرگ نیست و برعلیه منافع مردم و کشور کار نکرده
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      14 1
      برو دنبال یه قبر دست دو تو تیرانا بگرد منافق تروریست به ایران و ایرانی کاری نداشته باش نوکر صهیونیزم!!!
    • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      25 1
      ای اصلاح طللب با ایمانِ نابغه ی معیشت مردم خوب کن ۳۰ سال سر کار بودنِ نایس. اصلا اصول گرا و انقلابی پرچم اسراییلو میبوسند و تو میسوزانی. اصا نتانیاهو هم گفت که سرمایه ی ویژه ی ما اصول گرا ها هستند
    • اسماعیل منصوری IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      13 1
      اصلاحات به نمایندگی از اسرائیل با رژیم ایران می جنگن،تا حالا ندیدم مواضع اصلاحات با اسرائیل و بقیه یکی نباشه
    • محمدایوب IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      12 1
      درود بر ایت الله جوادی آملی که چندین سال پیش فرمود دیاثت سیاسی اکنون در قامت وطن فروشان غربگدا دیده میشوند این سرمایه های اسراییل در داخل وفاحشه های سیاسی که برای هم آغوشی با غرب خود رابه درودیوار میزنند وبه هر خفتی تن میدهند وفرزندان خود رابه عنوان پیش قراول به غرب فرستاده وخودشان هم تلاش برای پیوستن به آنها را دارند غربگدایان اصولگرایان را به شرق گدایی متهم میکنند مزدوران وسربازان آمریکا یک نمونه بیاورید که فرزند یک اصولگرا در روسیه ویا شرق هستند
    • سید IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      7 0
      فقط احمق های داخلی و یا خائنین وطنی مخالفت صهیونی ها با این قرارداد ننگین را باور می کنند و یا تبلیغ !!!!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      1 0
      نادان آنچه حق مارا تضمین میکند جبر واجبار آمریکاست ، شما به چهارکشور چسبیدید بنام جامعه جهانی وبه زبان خودت غرب پرست هستی ، اما آنچه آمریکا را مجبور می‌کند حق مارا بدهد شکست در اوکراین است ، دروغ گویی فحاشی...ما باتجاوزگری مخالف هستیم اما این معنیش این نیست که ما دنبال منافع خود نباشیم . بعد شما هردردسری سمت ایران أمده حساب بانکی اسراییل وأمریکا هستید ویکروز هم این حساب را خالی میکند ,! راضی هستید آمریکا قوی باشد تا زور بگوید . خدا را باکد خدا طاق زدید وخشم خدا را باعث شدید آخرش هم هرآنچه ثروت هسته ای دستمان است باعث میشود کوتاه بیاید . شماکشورتان را بارها فروختید و آدرس دقیق تحریم دادید واگر خدا را بنده اید بدانید شرق اندیشی و عملگرایی شرقی دینی باعث میشود ما حقمان را بگیریم . ما در جنگ داعش ، سوریه ، عراق ، یمن ، پیروز شدیم چه دلیلی دارد خدا امدادش را از مادریغ کند الا مشرکانه رفتار کردن امثال شما بااینکه می‌دانستید خالق و سیاستمدار اصلی خداست به سمت پوچ رفتید ، فحش وتهمت شما همیشه بوده ومثل شما پیامبران راهم آزار میدادند وشما چون فکرمیکردی مشرق ها مخالف روحانی هستند کدخدا را محکم گرفتید فیلم ها بازی کردید چند جشن برجامی گرفتید اما هیچی نبود الا خیال سران شما وشما
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      2 0
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      کاش ایران بباخه پچ پچ زیبا کلام موقع بازی ایران و آمریکا البته با دوستاش بایه ظرف تخمه
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جئپدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
    • DE ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 0
      برجام اسلحه ای بود بدون فشنگ برای خلع سلاح ایران و اکراینیزه کرون ایران اسلامی .
  • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    11 1
    فقط احمق های داخلی و یا خائنین وطنی مخالفت صهیونی ها با این قرارداد ننگین را باور می کنند و یا تبلیغ !!!!
    • حاجی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      1 11
      احمق کسانی هستن که از تحریم هموطن هاشون ومنافع سعودی اسراییل حمایت میکنن احمق کسانی هستن که میبینن بعضی از دخترها ازبی پولی مرز 30 سال رو رد کردن وهنوز نتونستن ازدواج کنن احمق کسانی هستن که بافکرای اشتباه دلارهای نفتی رو تو جیب عربستان سرازیر کردن تا بتونه 8 سال یمن رو بمباران بکنه شما نادان دوست هستید
    • سید IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      8 0
      جناب 11:59 ــ کسانی که صهیونی ها ایشان را سرمایه های خود در ایران می دانند، از نظر تو چه می توانند باشند! کی فکر نکو داند آن کس که چنین باشد/ یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد!
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      2 0
      احمق کسانی هستن که تجربه تلخ برجام را نادیده می گیرند و تصور می کنند با احیای برجام همه تحریم ها لغو میشه و مملکت گلستان میشه !
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    12 1
    متاسفانه در دوره قبل سران منحوس رژیم صهیونیستی با ابراز مخالفت نمایشی موفق شدند مسئولین مذاکرات را در ایران فریب دهند واینطور وانمود کنند که برجام به ضرر انهاست واین حربه ای شد در ایران مخالفین برجام را سرکوب کنند.نباید فریب غرب را خورد انها در دغل کاری و نیرنگ بازی سابقه چند ساله دارند.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    9 0
    شیاطین دوستان یکدیگر وبچه شیطانهای داخل هم دوست انانند.بقیه ادعاها بازی وسیاست است
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 1
    بنده خدا اصلاح طلبا ! اولین باره تو عمرشون یه رسوایی به بار آوردن ! اولین بارشونه اشتباه فاحش کردن ! اولین باره بصورت اتفاقی ! با غربیها هم نوا شدن ! ... اصلا اولین بار تو کل عمرشونه که به غربگرایی متهم میشن !!!
  • رضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    9 1
    آمریکا بوسیله دولت روحانی فشار از پایین و چانه زنی از بالا رو عملی کرد. ایران نباید به برجام دل ببنده و انرژی هسته ای و معیشت مردم رو درگیر برجام کنه چون آمریکا و متحدانش همه چیز رو باهم میخوان برجام هسته ای،موشکی، تحریم، عدم حمایت از جبهه مقاومت و......
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 9
    نوبسنده متن بالا از اسرائیل خطرناگ تر است برای نظام
  • م.سوی ازشهرستان گناوه IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    6 0
    ایران باید برجامه ول کند برگردد وهر کاری که میتواند انجام دهد سران آ مریکا اسراعیلی هستند ایران داره با اسراعیل مذاکره میکند نه امریکا ما که تحریم هستیم توی این چندسال اینطوری پیشرفت کردهایم دیگه چه نیازی به اینها داریم کنار بکشید تا آ نها بیایند طرف ما
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 0
    در واقع ما با کشوری به اسم آمریکا طرف نیستیم. یک مجموعه از اولیگارش ها و بانکدارها و صهیونیست‌ها و اسلحه‌سازها هستند که کنترل رسانه و ثروت و تسلیحات را در دست گرفتند و حاضرند حتی منافع کشور خودشان را فدا کنند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 0
    در همه‌ی کشورهای آنگلوساکسون این دوگانه‌ی سیاسی پلیس خوب پلیس بد وجود دارد. در آمریکا یک زمانی دولت فدرال در مقابل دولت‌های ایالتی بود امروز جمهوری خواه و دموکرات
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    2 0
    سیاستمداران آمریکا حتی اگر قلبا به شیطان بزرگ اعتقاد نداشته باشند آن قدر درگیر محذوریت‌های بوروکراتیک هستند که اگر بخواهند کوچک‌ترین موضعی خلاف موج رسانه‌ای بگیرند فورا توسط استکبار جهانی رسوا و حذف می شوند.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 1
    امیدوارم بعد از احیای برجام در دولت جدید، سر حرف هایی که اینجا زدید بایستید.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    هنوز تحریم دارویی و غذایی و تحریم بانک مرکزی و صدا و سیما و ماهواره ای وجی پی اس و اینترنت و....مانده
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    امید واریم تیم مذاکره کننده الانمون مثل سابق نباشه که چنتاش جاسوس ازاب دربیاد وهرچیزیرا که امریکا واروپا نوشته اند مثل دفعه قبل امضا کنن. وبیشتر ازنصف تحریمها بمونهوبردم دروغ تحویل بدندو اسم خودشونو امیرکبیر بزارنو جاسوسارو فراری بدن.والله وبالله امریکا تحریمی که منافع ایرانو تامین کنه لغو نخاهد کرد .بابا چجوری باید مسئولین بفهمند. والله اگه مسئولین ما دست ازفساد بکشن ودرحوزهای مختلف مافیاهارو هزیمت کنن وجهادی مدیریت کنن .بخدا نیازی بمذاکره نداریم چرا نمیخان بفهمن.بس کنید اینقدر ایرانو ذلیل نکنید.مرگ یکبار شیون یکبار
  • n IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 3
    هنر شما شرقگرا ها را هم دیدیم
    • DE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      خخخخ عجب شنگول و منگول و حبه انگوریه این بابا .کم دان شرق گرا ما در شرق نداریم ما خودمون شرقی هستیم ما در شرق غربگدا داریم و در غرب شرق گدا خخخخ / آقا من خودم میدونم کلی غربگدا در امریکا هستند. خب اینها غربگداهای خودمون هستند که در رفتند اونجا یه امریکایی که نمیتونه غربگدا باشه خودش کلا غربیه. شما غربگداها بد جوری کلافه اید یه لغتی مشابه غربگدایی پیدا کنید نمیشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس