کد خبر 1357395
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دانا اینفوگرافی درباره جایگاه زنان ایرانی در عرصه‎های مختلف کشور را منتشر کرد.

جایگاه زنان ایرانی در عرصه‎های مختلف کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    22 7
    اگر وقت کردید به آمار زنان مطلقه و بی شوهر مانده که فدای رسیدن به آمارهای احمقانه فوق شدند هم سری بزنید.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      14 3
      که نتیجه همین جدول هم هست
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      8 15
      زنان مطلقه و بی شوهر فدای مشکلات زندگی شخصی خودشان و شوهرشان شده اند. آمار غلط نده. قطعا برای رسیدن به اعدادی که ذکر شده هیچ زنی را بی شوهر نکردند. واقعا حالت انزجار آوری به من دست داد از دیدن نظر جنابعالی.
    • به ۱۰:۰۹ US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      21 4
      انزجار شما حقیقت را عوض نمی کند. وقتی اولویتهای زندگی زنان از همسری و مادری به کسب مدال و رتبه و مدرک تغییر می کند، خود به خود خانواده محکوم به نابودی است. اگر مشکلات شخصی هم در زندگی وجود دارد ناشی از تحمیل همین آمارهای مدرن است. بیشترین مراجعه به رمال های برای بخت باز کنی را هم همین خانمهای تحصیل کرده بی شوهر مانده یا مطلقه دارند که خیال می کنند کسی بختشان را طلسم کرده است! حال آنکه همین اصرار بر برابری و رقابت زن و مرد است که زندگی ها را تلخ و طلسم کرده است.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      10 5
      انزجار شما از سر نادانیست، به سن ۴۰ که رسیدی دنیا رو واقعی تر میفهمی. فانتیزی های غرب چیزی جز تنهایی به همراه ندارد.
    • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      5 6
      درود شما میگویید زنان بنشینند در خانه فقط؟؟ در زمان پیامبر و امامان هم زنانی بودن که مایه فخر اسلام بودند و در زمینه های سیاسی شرکت میکردند . نگاهی به سرگذشت ام الخیر بیندازید. حضرت فاطمه کجا فقط خانه نشین بودند ؟؟ در ضمن مادری که فقط در خانه نشسته است درس نخوانده است چگونه انسانی فاخر و خوب برای جامعه تربیت کند.با تمام احترام این نظرات این گونه مایه سرافکندگی اسلام میشود لطفا ان را به دین نسبت ندهید این امار و پیشرفت زنان در جمهوری اسلامی با اینکه هنوز هم جا دارد پیشرفت کند و فضا ازاد تر باشد یمی از افتخارات جمهوری اسلامی باید باشد زن هم میتواند مادر و همسر باشد هم یک نابغه در عرصه های اجتماعی .
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      9 2
      زمان پیامبر زنان افراطی وار در جامعه نبودن و حصرت فاطمه هم زیاد در بین نامحرم ها حضور نمی یافت
    • به ۱۳:۵۸ - IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      14 2
      نظرات بی منطق شما است که مایه سرافکندگی هر وجدان سالم است. چند تا دروغ را با هم می گویید و تازه قیافه حق به جانب می گیرید؟ اولا خیر. در زمان رسول الله صلی الله علیه و آله زنان در هیچ برنامه سیاسی و اجتماعی در حضور مردان شرکت نداشتند جز در حالت اضطرار و ناچاری. ثانیا اتفاقا بیشتر مادران ائمه اطهار علیهم السلام و مادران شهدای خودمان که موفقیترین زنان این کشورند از همان زنانی بودند که به قول شما فعالیت اجتماعی نداشتند و خانه نشین بودند! البته همان زنان خانه نشین از نظر شما فعالترین مربیان تربیتی در پرورش نسل سالم و خانواده پاک بودند. ثالثا داریم نتیجه گندی به نام آزادی و حضور زنان بالا آورده اید را به چشم می بیینیم. سقوط خانواده ها تبرج و بی حیایی، آمار وحشتناک طلاق، مصایب فرزندان طلاق و... همه نتیجه همین پیشرفتها است. اگر ذره ای حجالت و حیا سرتان می شد باید برای دفاع این گندهایی که بالا آورده اید خفه می شدید و سکوت می کردبد.
    • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      3 3
      درود با احترام نظراتتان را محترم می‌شمارم اما چند نکته اگر جایگاه زن قبل از اسلام و بعد از اسلام را ببینید میتوانید بفهمید که اسلامی گام هایی بسیار برای حقوق زن برداشته. وقتی در آن شرایط که زنان هیچ حقی نداشتند حضرت پیامبر بیعت النسا میکنند یعنی چه یعنی حضور سیاسی زنان در جامعه. ام الخیر کسی است که در جنگ صفین سخنرانی می‌کرده و در حین جنگ رجز می‌خوانده در کنار سپاه علی بن ابی الطالب ، این اقدامات و حضور های سیاسی در آن جامعه عرب بوده است تازه، یکی از مراجع تقلید یعنی آقای فیاض مرجع عالی قدر عراق میگویند زن میتواند رییس جمهور شود ، می‌بینید که نمایندگی زن در مجلس امر پذیرفته شده در جمهوری اسلامیست، من نفی کننده اوضاع خراب خانواده در جامعه نیستم لکن آیا زن مسلمان نمیتواند با حجاب درست و با وقار و با متین بیاید و در عرصه ها حاضر باشد ،ایا نمیتواند هم مادر باشد هم همسر باشد هم تاثیر گذار در عرصه های سیاسی اجتماعی . بله میتواند . هیچ مرجعی نگفته است زن نرود دانشگاه ،کار نکند، استاد نباشد، زن حتی میتواند تا مقام اجتهاد برود ، مراجع فقط گفته اند حدود شرعی را رعایت کنند. یعنی حجاب را، این نفی حضور نیست، امیدوارم در آینده جامعه اسلامی ببینیم که زن با حجاب و با وقار بیاید و در سیاست و اجتماع تاثیر بیشتری بگذارد این سبب افتخار شیعه است نه سر افکندگی. در آخر نظراتتان را محترم می‌شمارم و در آستانه ماه مبارک رمضان برایتان موفقیت روز افزون از خداوند خواستارم. التماس دعا
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      6 0
      چرا با نظر بالا مخالفت میکنید و موضع میگیرید همیشه همین طور بوده همیشه برای رسیدن به جایگاهی باید یه چیزهایی فدا بشن حالا گاهی بعضی از ادم ها شوهر و زندگی و بچه هاشونو فدا کردن این یه حقیقت غیر قابل انکار هست
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 1
      افزایش امار طلاق ناشی از توسعه فرهنگ فاسد غرب در بین زنان ایران است. تاثیر منفی ماهواره. اینترنت در لباس پوشیدن ،غذا خوردن ، ارایش کردن ، و....طلاق است. اگر زنان به فرهنگ اسلامی ایرانی خود پایبند باشند این امارها کم و کمتر میشود
    • به ۲۱:۱۵ IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 3
      اولا اگر نظری حق باشد محترم است ولو شما آن را محترم ندانید و اگر باطل باشد قابل احترام نیست ولو شما برایش احترام قایل شوید. ثانیا حق را حضرت حق تعریف می کند نه اتحادیه اروپایی و مجامع حقوق بشری. اینکه شما شرکت زن در امور اجتماعی را حق تعریف کرده و بعد به زور می خواهید بگویید اسلام هم این را دارد، به دلیل اعتقاد شما به همان نظرات لیبرالی و ماسونی است و نشانه بی اعتقادی شما به اسلام. ثالثا بیعت النساء که با گذاشتن دست زنان در تشت بود و بدون تماس با مردان چه شباهتی با آن حقوق مورد نظر شما دارد؟ از کجای آیه بیعت زنان در آیه 12 سوره ممتحنه اختلاط با نامحرم درآورده و حق نامیدید؟ ثالثا اصلا یکبار هم متن سخنان ام االخیر را در صفین خوانده ای که دارد می گوید رحمکم الله افرارا عن امیرالمؤمنین؟ام فرارا من الزحف؟ام رغبة عن الاسلام ام ارتدادا عن الحق ..؟ همه اش یکبار در حنک صفین ام الخیر حرف زد ان هم جایی بود که زمزمه فرار در بین لشکر افتاده بود که متن حرفش هم گوایی می دهد برای آن بود که آن مردان را سر غیرت بیاورد. اما آیا جز این که از سر وظیفه و ناچاری بود آیا جایی ام الخیر حرف زد؟ چرا گودرز را به شقایق وصلت می دهید؟ رابعا: آیا آیت الله فیاض برای رییس جمهور ولایت قایل است؟ در عراق رییس جمهور یک مقام تشریفاتی است و حق دستور اجرایی و قانونی عملا ندارد. والا قطعا نه ایشان نه هیچ مرجعی دیگری نمی تواند برای شوون ولایی، زن را قرار دهد. مضافا اینکه برای غیر آن هم کسی نگفته نظر ایشان نظر اسلام و شیعه است. خامسا چرا تجربه را رها می کنید و خود را گول می زنید؟ می دانید از همان خانم دکترهای دانشگاهها چند نفر مطلقه اند؟ یا چه تعداد زنان تحصیلکرده با همین توجیهات شما بی شوهر مانده اند؟ و الان کارشان به رمال و جادوگر و طلسم کشیده؟ چرا به خودتان اجازه می دهید مساله اجتهاد زن، که باز هم به مرجعیت او منجر نمی شود، را با اختلاط زن با نامحرمان یکی کنید؟ مایه سرافگندگی مضاعف است که کسی که آشنایی هم با اسلام دارد عامدانه با زبان تحریف و تدلیس، از اسلام همان نتایج دلخواه غربی ها را بیرون بکشد. سادسا: اگر واقعا جز این بود که این ارزشهای مد نظر شما را دنیای غرب تعریف کرده و بر جهان تحمیل کرده است، باز هم این همه تلاش برای وارونه نمایی احکام اسلام و تشویق زنان به ادامه این رویه غلط داشتید؟
    • ناشناس IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 1
      باز هم درود يک سوال برايمم پيش امد از سخنانتان در جامعه ارماني شما زن نميتواند تحصيل کنديا به مقام ها و مدارج عالي برسد؟يعني در مدينه فاضله شما زن بايد تا ابد در خانه بماند و هيچ حضور علمي ورزشي سياسي در جامعه نداشته باشد؟ من نگفتم حرف حضرت اقاي فياض صد درصد درست است ولي ميگويم ميبينيد که برداشت هايي از دين ميتواند اين را بگويد که زن ميتواند جايگاه سياسي داشته باشد . ميبينيد که در جمهوري اسلامي خودمان 10 تا حتي 16 نماينده مجلس در مجلس هاي انقلاب بودند.من فکر ميکنم که جنابعالي نظر بنده را درست متوجه نشديد من ميگويم بله جامعه و امار خانواده بد است اما ميگويم در يک جامعه اسلامي ارماني زن هم ميتواند همسر باشد هم مادر و هم يک فعال اجتماعي البته با حفظ حدود شرعي . ايا شما اين نظر را درست نميدانيد؟ اگر درست نميدانيد نظر شما چيست خانمها که نيمي از جامعه اند بايد در طول زندگيشان چه کنند؟؟؟ و در اخر بله نظر حق هميشه واحد است اما من به شما احترام ميگذارم چون انسانيد ومسلمان . اگر ما عادت بکنيم نظرات مخالف را بشنويم و به همديگر احترام بگذاريم و براي بهتر کردن جامعه با همديگر تلاش کنيم قطعا جامعه اسلامي بسيلر بهتري خواهيم داشت همانطور که علي بن ابي طالب هم تا انها که با او بيعت نکرده بودند شمشير نکشيدن به انها احترام ميگذاشت و حقشان را از بيت المال ميداد با اينکه انها مخالفش بودند . اللهم اغث الاسلام و المسلمين
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    7 3
    اسلام انگلیسی آمریکایی!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    علیرغم فراهم بودن شرایط این همه تسهیلات و آزادی برا زنان در عرصه‌های مختلف در ایران مقایسه با بقیه کشورهای منطقه و مجاور حتی میشه گفت در جهان ک ادعایی آزادی و دموکراسی دارند الا بعضی از آنها ترجیح بر مهاجرت ب خارج یا منتظر نزدیکترین فرصت بدست آمده تا مهاجرت کنند !!!
  • FR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 1
    احسنت!
  • Ars IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 6
    اظهار نظر های زیر این پست رو که میبینم تعجب میکنم که تا چه حد داعش و دیگر گروه های تروریستی که برا زن کوچکترین ارزشی قائل نیستند و آنرا در حد یک کالا در خانه میدانند در مغز پوک یه عده که مثلاً ایرانی وجود دارد.زن حق انتخاب دارد و احدی حق ندارد مانع رسیدن اون به هر جایگاهی که میخواهد باشد .میخواهد دکتر و پرستار و کارمند و مهندس و ورزشکار باشد و می‌خواهد خانه داری و فرزندداری باشد .با همین تفکرات احمقانه‌ داعشی های مثل شماست که پیشرفت مناسب تو ایران انجام نمیشه .حق دارند به عده از دست شما ها فمنیست می‌شوند والله
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 4
      افتخار می کنم در دنیایی که سخن گفتن از غیرت و بدیهیات لازم برای حفظ خانواده ، داعشی بودن است، داعشی باشم. آری. چون جواب و منطق ندارید البته انگ می زنید. اما واقعیت تغییر نمی کنند. زنان بیچاره ما را دنبال این به اصلاح پیشرفتهای پوچ فرستادید، خانواده ها را نابود و جامعه را به لجن کشیدید. با وقاحت هر چه تمامتر از این گندی که بالا آورده اید دفاع هم می کنید. لعنت خدا بر شما.
    • Ars IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 2
      لعنت خدا بر خودت که بدون منطق فقط حرف مفت میزنی داعشی.پیشرفتذاگر از نشر تو پوچه بهتره بری تو جنگل و بیابون زندگی کنی .نفرین بر تو که آنقدر افراطی و احمقی.
    • Ars IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 3
      در ضمن امثال تو فقط زن رو در حد یک کالا بیشتر در نظر نمی گیرند .زن حق انتخاب دارد و حق زندگی کردن .امثال باید برن به داعش که گروه محبوب شما هاست بپیوندند چون داعش هم دقیقا همین تفکرات پوچ رو دارد.پر ضمن نگه نمی دونی اینترنت ساخته غرب کافر است و حرام است.پس برو تو جنگل و بیابون و رسم های خودت را همون جا ارائه کن
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    پیشرفت زنان در بعضی عرصه ها بد نیست که خیلی هم خوبه و حتی پاداش زیادی پیش خدا داره اصلا یه جور نیکوکاری محسوب میشه مخصوصا پزشکی و مخصوصا پزشک زنان و پرستاری یا معلم و ... من که خودم همیشه پزشکی برا زایمان کنارم بود دعا میکنم .
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 2
    کسی حق نداره برای انسان دیگری تکلیف کنه که تو حتما باید این کار رو کنی یا کار تو فقط فلان باشد؛ به تو چه مربوطه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس