کد خبر 1357240
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
اطمینان‌بخشی واشنگتن به تل‌آویو درباره توافق یا عدم توافق با ایران

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت، حتی اگر توافقی در نتیجه مذاکرات وین حاصل شود، تل‌آویو با هیچ محدودیتی از سوی واشنگتن برای اقدام علیه ایران مواجه نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «تام نایدز» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه گفت که رژیم صهیونیستی اگر بخواهد علیه ایران اقدام کند، چه توافقی بین تهران و قدرت‌های جهانی بشود یا خیر، با هیچ محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نخواهد شد.

وی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ تلویوزیون اسرائیل در پاسخ به این سوال که «آیا ایالات متحده از اسرائیل انتظار دارد در صورت امضای توافق، آرام بنشیند و کاری انجام ندهد»، پاسخ داد: «مطمئناً خیر. ما در این مورد بسیار شفاف بوده‌ایم. اگر توافقی داشته باشیم، دست اسرائیلی‌ها بسته نیست. اگر هم توافقی نداشته باشیم، قطعا دست اسرائیلی‌ها بسته نیست. اسرائیل می‌تواند به هر اقدامی که لازم است برای حفاظت از خود دست بزند».

این دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور (بایدن) هر کاری که از دستش برآید انجام می‌دهد تا مطمئن شود ایران سلاح هسته‌ای ندارد... واضح است که ما می‌خواهیم این کار را از طریق یک کانال دیپلماتیک انجام دهیم.

وی سپس در خصوص وضعیت مذاکرات مذاکرات وین گفت: اسرائیلی‌ها به وضوح می‌دانند که دقیقاً چه خبر است. منظورم این نیست که لزوماً همیشه آن را دوست دارند، اما هیچ رازی در میان نیست.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، نایدز از پاسخ دادن به سوالی مستقیم درباره اینکه آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان بخشی از یک توافق احیا شده از فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده حذف خواهد شد، طفره رفت.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (جمعه به وقت تهران) با بیان این که اختلاف واشنگتن و رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات وین و ایران تاکتیکی است و نه استراتژیک، افزود «حتی نزدیک‌ترین اعضای خانواده گاهی اوقات اختلاف نظر و مشاجره دارند». او این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر «آکسیوس» مبنی بر این که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته برای توافق هسته‌ای با ایران جایگزین پیشنهادی خود را ارائه کند، بیان کرد. رژیم صهیونیستی بارها در لفاظی‌های خود علیه ایران، گفته که توافق احتمالی آن را برای اقدام علیه ایران محدود نخواهد کرد. 

بعد از روی کار آمدن نفتالی بنت به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخی منابع خبری گزارش داده بودند کابینه جدید رژیم صهیونیستی قصد دارد بر خلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم از علنی کردن اختلافات با آمریکا در خصوص ایران بپرهیزد. پایگاه آکسیوس به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بود تل‌آویو قصد دارد از طریق دیپلماسی بر رویکرد دولت آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

این در حالی است که گروه دیگری از تحلیلگران، اختلافات ابراز شده از سوی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص ایران و مذاکرات وین را بخشی از تقسیم کار میان دو طرف در راستای بازی «پلیس خوب-پلیس بد» برای گرفتن امتیازات حداکثری از ایران در مذاکرات می‌دانند.

طبق این گزارش، سفیر آمریکا در فلسطینی اشغالی در بخش دیگری از اظهاراتش، در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های اخیر فلسطینی‌ها، گفت: ما به دولت (رژیم صهیونیستی) نمی‌گوییم که چه کاری انجام دهد.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، نایدز در اشاره به برجسته کردن خشونت شهرک‌نشینان و گسترش شهرک‌سازی و در مقابل مبارزات فلسطینی‌ها از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به فلسطین اشغالی، گفت: هیچکس خشونت را دوست ندارد. فرقی نمی‌کند که این خشونت شهرک‌نشین‌ها [یا] خشونت فلسطینی‌ها باشد.

این دیپلمات آمریکایی بر حمایت واشنگتن از راه حل دو کشوری تاکید و خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم چشم انداز خود را از دست بدهیم ... [هر چند] نمی‌توانیم چیزی را بر کسی تحمیل کنیم.

نایدز در اشاره به بحران اوکراین هم گفت که با وجود شکوه‌های داخلی در واشنگتن مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در اتخاذ تحریم‌های ضد روسیه یا ارسال تجهیزات برای ارتش اوکراین ناموفق بوده، گفت ایالات متحده در خصوص آنچه اسرائیلی‌ها در قبال اوکراین انجام می‌دهند نگرانی ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    یعنی شما خیالت راحت باشه.. یه پاپاسی هم به ایران نمیدیم.. چه با توافق و چه بی توافق
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • GB ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 1
    خیال رژیم نجس صهیونیستی هم راحت راحت چه با توافق چه بی توافق این رژیم شیطانی و غده سرطانی باید جراحی شود و خواهد شد .
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    پادگان نظامی شیطان تعطیل خواهد شد بدون آنکه از شیاطین کاری بر بیاد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس