مخالفت روسیه با استقرار هرگونه زیرساخت نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی

وزیر امور خارجه روسیه استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی را غیرقابل قبول خواند و مخالفت مسکو با امکان اجرای چنین طرح‌هایی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه مخالفت مسکو با استقرار زیرساخت های نظامی ایالات متحده و ناتو در کشورهای همسایه، در درجه اول در منطقه آسیای مرکزی را غیر قابل قبول عنوان کرد.

وی این موضوع را در جریان سومین کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان (روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان) اعلام کرد.

لاوروف در این مورد گفت: استقرار زیرساخت‌های نظامی ایالات متحده و ناتو و یا حضور شهروندان افغانستانی که به آنها خدمت می کنند در قلمرو کشورهای همسایه، در درجه اول در آسیای مرکزی را، غیر قابل قبول می‌دانیم.

رئیس نهاد دیپلماتیک روسیه گفت که چنین طرح های مغایر با منافع امنیتی کشورهای ما بوده و با تعهدات ناشی از اسناد قانونی سازمان پیمان امنیت جمعی در تضاد است.

وی در ادامه با بیان این که با درخواست های مربوط به استقرار پناهجویان افغان در کشورهای همسایه باید با احتیاط فراوان برخورد شود، خواستار محاسبه دقیق همه پیامدهای احتمالی برای کشورها و در کل امنیت منطقه شد.

بنابر سخنان لاوروف، اغلب اوقات چنین ابتکاراتی با «شعارهای نجیب بشردوستانه» همراه است و اما در واقعیت مشکلات زیادی را به همراه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 4
    دیگه مخالفتت مهم نیست چون منزوی هستی و عاری از هر گونه قدرت دیپلماسی. تهش مجبوری دوباره با ارتش ظفرمندتون(!) به یه کشور دیگه حمله کنید که دیدیم نتیجه اش رو!!!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      3 2
      جیگر این که بلینکن گاوچرون نیست که، ایشون جناب سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه هستند، اونی که تو توصیفش کردی اربابته که از افغانستان فرار کرده!!! خخخخخخخخ
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 1
      البته قبل از ارباب این ارباب تو یعنی شوروی از افغانستان فرار کرد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    مثل اینکه این روس ها هنوز نفهمیده اند کشور های سابق شوروی ملک شخصیشون نیستند گذشت امپریالیسم روسیه در زمان تزار ها و شوروی تقریبا تمام کشور های سابق شوروی به دلیل سیاست های نژاد پرستی روس ها ازشون متنفرند
  • مهدی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    مگه روسبه قدرتی داره که برای کشورهای دیگه تصمیم بگیره.اکراین قهرمان این خرس کنده رو نابود کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس